Gå til innhold

Utlendinger å folkeskikk på treningssenteret

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke rasist, men utifra min erfaring over flere år på treningssenter så opplever jeg at de fleste som stirrer er utlendinger. Ofte er det ikke vestlige utlender. Det er mangel på folkeskikk og svært frustrerende. Stirret gutten rett i øynene idag og han lukket sine å så ned på gulvet. Jeg er en mann forresten så kan tenke meg at det er mye verre for kvinner utifra hva jeg har lest.

Anonymkode: 584bc...444

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når du må forklare at du ikke er rasist, så er du sannsynligvis det.

Jeg er også mann, trent på treningssenter over hele verden de siste 30 årene og har tilgode å oppleve og bli stirret på.

Anonymkode: 96f6c...ba6

• Liker 24
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er også mann, trent på treningssenter over hele verden de siste 30 årene og har tilgode å oppleve og bli stirret på.

Mest sannsynlig, men nei. Jeg er ganske muskuløs og får en del oppmerksomhet pga det. Har opplevd at folk ser litt, men at dem dermed ser vekk. Av folk som har stirret mest og vist minst folkeskikk mot meg på treningssenter så er det den folkegruppen uten tvil. Du trenger ikke å tro meg. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mest sannsynlig, men nei. Jeg er ganske muskuløs og får en del oppmerksomhet pga det. Har opplevd at folk ser litt, men at dem dermed ser vekk. Av folk som har stirret mest og vist minst folkeskikk mot meg på treningssenter så er det den folkegruppen uten tvil. Du trenger ikke å tro meg. 

Er det så ille med litt stirring da

Anonymkode: 58573...008

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener på ett senter hvor de hvite glaner.. glaning forekommer uavhengig av hudfarge og etnisitet.

Anonymkode: cb6a8...28d

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Eller politisk korrekt 😀

Anonymkode: 112b9...b69

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De eneste som stirrer på treningssenter er hvite kvinner 

Anonymkode: 8719d...be6

• Liker 2
Skrevet

Kan det være de ser på deg fordi de merker at du følger med på de? Jeg er hvit kvinne og har ikke lagt merke til at noen stirer, men jeg følger jo ikke med på de andre heller. Har heller aldri opplevd at etnisitet har noe å si for opoførsel på treningsenter.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

ts er vel ikke rasist når han har flest innvandrere som stirrer på han. er jo som å si at man er rasist fordi man bare ser innvandrerbarn ute etter 21 på kveldene. om det er sant eller ikke spiller jo ikke noen rolle, det er jo den erfaringen man gjør seg utfra hva man selv ser. 

Anonymkode: 5f827...e16

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har trent på senter i mange år, og de som har gitt meg ubehagelige opplevelser er østeuropeiske menn. De er og de som roter og griser mest, slenger vekter i gulvet og rydder ikke opp etter seg. 

Anonymkode: 22e78...d0e

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

«Jeg er ikke rasist, men…». En klassiker. 

Hilsen en utledning som vet at det heter «utledninger OG folkeskikk». 

Anonymkode: b49a7...650

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kondolerer.

Anonymkode: e4840...c88

• Liker 1
Skrevet

Nemlig!

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hilsen en utledning som vet at det heter «utledninger OG folkeskikk». 

Anonymkode: b49a7...650

Haha, boom! ❤️

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

ts er vel ikke rasist når han har flest innvandrere som stirrer på han. er jo som å si at man er rasist fordi man bare ser innvandrerbarn ute etter 21 på kveldene. om det er sant eller ikke spiller jo ikke noen rolle, det er jo den erfaringen man gjør seg utfra hva man selv ser. 

Anonymkode: 5f827...e16

Men hvorfor legger man merke til etnisitet som det første og eneste? Sannsynligvis fordi man har negative assosiasjoner. Det er selvsagt rasistisk. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Den kjente folkegruppen "utlendinger"?

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

På mitt senter er det mest unge damer som glor på meg, jeg er selv dame. Ganske slitsomt men gidder ikke gjøre noe ut av det. Men skulle gjerne visst hvorfor de glor! Er det fordi jeg trener feil, går kledd i umoderne tights, eller fordi jeg er så overjordisk vakker (satset på det siste 😛)

Anonymkode: 461e8...185

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvit kvinne her. Synes det er merkelig hvor tandre folk er på "stirring" på et treningssenter som kan betegnes som "offentlig rom" i kraft av at hvem som helst i grunn kan melde seg inn der. 

FILMING kan jeg forstå at folk synes er beklemmende og plagsomt, for det er jo en viss varighet og delbarhet man minster kontroll over i så måte. 

Ellers tenker jeg at om man ikke tåler at folk såkalt "stirrer" (som jeg tror i 99% av tilfellene er at de bare sitter og ser på) på et treningsstudio så burde man kanskje vurdert å mekke hjemmegym..?

Sier som Joey Swole - do better. Mind your own business.

Anonymkode: 48feb...55d

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dame og opplever ikke at «utlendinger» glaner på treningssenteret. De er høflige. 

Anonymkode: a6be4...531

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de ser på deg så er det sikkert fordi de har lagt merke til hvordan du ser på de.

Utenlandske menn er hjelpsomme og greie, aldri opplevd noe stirring og de er veldig flinke til å ta tak når det er creeps på senteret som plager jentene. Kanskje de ser på deg som en potensiell creep? Kanskje synes de du har dårlig tekninkk eller god teknikk, derfor ser de på deg. 

Anonymkode: d19d8...937

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener stort sett etter kl 21, bor og trener i groruddalen og løfter rimelig greit for å være ei tjukk, middelaldrende dame. Mesteparten av de jeg trener med er menn, utenlandsk opprinnelse og yngre enn meg. Så da vil jo automatisk mesteparten av de som stirrer, bråker, er hyggelige, er rolige, rydder etter seg eller roter også være menn, utenlandsk opprinnelse og yngre enn meg. Betyr det da at siden jeg skjeldnere ser menn med samme bakgrunn som meg rote og stirre så er det de med utenlandsk opprinnelse som oppfører seg dårlig?

Nei, det betyr at jeg ikke ser et stort nok utvalg mennesker når jeg trener til å si noe som helst om ulike grupper mennesker. Jeg ser jo nesten ikke damer heller men det er jo ikke fordi damer ikke trener, point in case.

Anonymkode: df875...f9d

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Norske menn er like ille. I går på trening satt jeg på apparatet hvor du trener innside/utside lår. 
Satt en skalla middelaldrende norsk mann med kulemage og stirret lenge mellom beina mine.
Men fikk satt han på plass når han møtte øyene mine, "hvorfor kikker du på fitta mi?". Da ble han sprutrød i ansiktet reiste seg opp, og gikk til garderoben. 
Så alle sammen…synes du noen stirrer er det lov å fortelle dem det. Mange som trenger korreksjon der ute. 

Anonymkode: 112b9...b69

• Liker 3
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...