AnonymBruker Skrevet 1. september #1 Skrevet 1. september Hei, jeg vil gjerne vite hvor mange kalorier mine favoritt nudler inneholder. Det er rema 1000 sine nudler, rosa/lilla pakke, kylling smak. Inneholder 5 pakker/porsjoner, 85g per, altså 425g til sammen. På posen står det at det er 149 kalorier per 100g/ml. Kan hende jeg er dum, men hvordan regner man ut det her? Har spurt chat gpt, og den kunne fortelle meg at én sånn porsjon inneholdt over 700 kalorier. Det kan vel ikke stemme? Tusen takk på forhånd Anonymkode: 69a3b...858 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #2 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hei, jeg vil gjerne vite hvor mange kalorier mine favoritt nudler inneholder. Det er rema 1000 sine nudler, rosa/lilla pakke, kylling smak. Inneholder 5 pakker/porsjoner, 85g per, altså 425g til sammen. På posen står det at det er 149 kalorier per 100g/ml. Kan hende jeg er dum, men hvordan regner man ut det her? Har spurt chat gpt, og den kunne fortelle meg at én sånn porsjon inneholdt over 700 kalorier. Det kan vel ikke stemme? Tusen takk på forhånd Anonymkode: 69a3b...858 Anonymkode: 58b87...9e9 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. september #3 Skrevet 1. september I en pakke er det ca 126,65 kalorier 🙂 i en 5 pk så er det ca 633 kcal 🙂 Anonymkode: 58b87...9e9 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. september #5 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): I en pakke er det ca 126,65 kalorier 🙂 i en 5 pk så er det ca 633 kcal 🙂 Anonymkode: 58b87...9e9 Gjelder det når de er ferdigkokte? Syntes 126 kcal virker litt lite. Anonymkode: 69a3b...858 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #6 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gjelder det når de er ferdigkokte? Syntes 126 kcal virker litt lite. Anonymkode: 69a3b...858 Det blir jo ikke flere kalorier når du koker de i vann, da... Anonymkode: 4013c...ee5 10 2
AnonymBruker Skrevet 1. september #7 Skrevet 1. september tyren56 skrev (6 minutter siden): Er ikke det sånn 400 i Mr.Lee sine? Dette lurer jeg også på, finner aldri ut hvor mye som egentlig er i den😅 Anonymkode: c21ed...c2c
AnonymBruker Skrevet 1. september #8 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det blir jo ikke flere kalorier når du koker de i vann, da... Anonymkode: 4013c...ee5 Nei det vet jeg. Men de veier jo mer. Anonymkode: 69a3b...858 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #9 Skrevet 1. september Per porsjon så er Mr Lee sin på 383 kalorier, hvis man regner 485 gram kokt ferdig nudler. Anonymkode: 5aec8...9a5 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. september #10 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det blir jo ikke flere kalorier når du koker de i vann, da... Anonymkode: 4013c...ee5 Nei, men vekten øker jo da... 🧠 Man spiser gjerne mer enn 85g ferdig kokte nudler... Anonymkode: ab5df...656 9
AnonymBruker Skrevet 1. september #11 Skrevet 1. september Man veier jo ferdig produkt. Anonymkode: 5aec8...9a5 3
Jdz Skrevet 1. september #12 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (17 minutter siden): I en pakke er det ca 126,65 kalorier 🙂 i en 5 pk så er det ca 633 kcal 🙂 Anonymkode: 58b87...9e9 Dette kan umulig stemme. Det må være snakk om per 100g ferdig produkt. Nå har jeg ikke disse nudlene foran meg, men jeg ville tippe 350-400 kcal per 100 gram tørkede nudler. 8 3
AnonymBruker Skrevet 2. september #13 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei det vet jeg. Men de veier jo mer. Anonymkode: 69a3b...858 Kalorier på tørrvarer er alltid oppgitt før tilføring av væske - da væskenivået kan variere mye. g/ml er forvirrende. Men likevel standard betegnelse. Det betyr gram om produktet kommer fast (som her) og ml om produktet er flytende (som altså ikke er relevant her). Anonymkode: ee46f...7a7 2
AnonymBruker Skrevet 2. september #14 Skrevet 2. september Jdz skrev (6 timer siden): Dette kan umulig stemme. Det må være snakk om per 100g ferdig produkt. Nå har jeg ikke disse nudlene foran meg, men jeg ville tippe 350-400 kcal per 100 gram tørkede nudler. Ut i fra hva TS skriver så stemmer det. Men ut i fra hva vi vet om kalorier i nudler så stemmer det ikke. Jeg vil også gjette på 300kcal. Anonymkode: ee46f...7a7
AnonymBruker Skrevet 2. september #15 Skrevet 2. september Man må huske at ferdignudler er frityrstekte før pakking. Det er ikke en matrett man velger om man er opptatt av å spise kalorifattig. Anonymkode: 10af2...24e 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #16 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Man må huske at ferdignudler er frityrstekte før pakking. Det er ikke en matrett man velger om man er opptatt av å spise kalorifattig. Anonymkode: 10af2...24e De kan være tørket også. Men de billigste merkene er som regel stekt i olje. Det er ikke akkurat helsekost. Verken i kalorier eller næringsinnhold. Anonymkode: ee46f...7a7 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #17 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei, men vekten øker jo da... 🧠 Man spiser gjerne mer enn 85g ferdig kokte nudler... Anonymkode: ab5df...656 Vekten øker, men det er jo vann. Det blir jo ikke mer nudler av å koke dem. Anonymkode: a51e5...76f 3
AnonymBruker Skrevet 2. september #18 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vekten øker, men det er jo vann. Det blir jo ikke mer nudler av å koke dem. Anonymkode: a51e5...76f Nei, men selve spørsmålet er jo om det er oppgitt kcal pr 100g når de er kokt eller tørre. Altså, for å få 100g med kokte nudler trenger du mindre nudler enn om det er 100g tørre nudler. Anonymkode: 1ffa4...681 3
AnonymBruker Skrevet 2. september #19 Skrevet 2. september Nudler, som pasta, bør ligge på ca 350 kalorier før de kokes. 85g tørrvarer gir grovt sett 300 kalorier. Anonymkode: 97535...249
AnonymBruker Skrevet 2. september #20 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, men selve spørsmålet er jo om det er oppgitt kcal pr 100g når de er kokt eller tørre. Altså, for å få 100g med kokte nudler trenger du mindre nudler enn om det er 100g tørre nudler. Anonymkode: 1ffa4...681 Men står ikke det på pakka da? Rett over tabellen med kcal innhold? Hvis det ikke står spesifikt, er det nok kcal i tørr tilstand som er oppgitt. For om det er kokt står det "kcal i ferdig tilberedt... " eller liknende. Anonymkode: 79ae2...b16 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå