Gå til innhold

Hudfliker/stilkvorter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

I 2018 gikk jeg gravid med mitt andre barn og mot slutten av svangerskapet våknet jeg opp, gikk på badet og oppdaget at halsen var full av små hudfliker (skin tags). Det virket nesten som de kom over natten.

Etterhvert som årene har gått har det blitt flere og flere. I ansiktet (rundt øynene) og flere på halsen. 

De setter seg fast i klær og jeg "ser" dem rundt øynene. Altså de plager synet mitt litt og det gjør vondt og blør når de hekter seg i klærne. 

Gikk til legen for noen år siden pga av et annet problem, men nevnte disse i samme slengen. Det ble glatt avvist som og forklart som et rent kosmetisk problem og at jeg da måtte kontakte en privat lege for behandling. 

Min lillesøster er også plaget med dette, men hun fikk de fjernet av fastlegen med det samme. 

Nå har jeg sikkert over 100 stilkvorter på kroppen,  hvor de fleste er i fjeset og på halsen. Både stygt og plagsomt med andre ord.

Hva kan jeg selv gjøre for å fjerne de og bør jeg kontakte en lege på nytt?

Anonymkode: 3318a...e6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du overvektig eller har diabates? Du trenger ikke å svare, men mennesker med overvekt, diabetes, samt økende alder og hormoner er en faktor ved sånne vorter. Jeg bruker å klippe dem bort med ei lita saks når de blir for plagsomme. 

Anonymkode: 74a8b...680

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Er du overvektig eller har diabates? Du trenger ikke å svare, men mennesker med overvekt, diabetes, samt økende alder og hormoner er en faktor ved sånne vorter. Jeg bruker å klippe dem bort med ei lita saks når de blir for plagsomme. 

Anonymkode: 74a8b...680

Ts her.

Er normalvektig og ingen diabetes (som jeg vet om).

Har nettopp blitt 40 år, men problemet oppstod som sagt i 30-årene som gravid og har forverret seg.

Anonymkode: 3318a...e6d

• Liker 1
Skrevet

Ta kontakt med privat hudlege da. 

Anonymkode: 14c4b...078

• Liker 1
Skrevet

Du kan klippe de bort med en skarp neglsaks hvis de er veldig små. Bare pass på å ta en q-tips med litt antibac på etterpå. På de som er litt større kan du knytte en stram tynn sytråd rundt. Da vil blodtilførselen til disse stenges og de vil etterhvert falle av. Jeg tror også det finnes midler å få kjøpt på apoteket, som kan smøres på og/eller fryse de bort. Men, dette har jeg aldri prøvd så aner ikke hvor godt de virker.

Anonymkode: 794be...62f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...