Gå til innhold

Kan jeg koble mobilen til Tv og bruke 5G-nettet? Må leve en stund uten wifi.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Venter på internett skal monteres i min nye bolig. Jeg liker ikke å se serier eller filmer på en liten mobilskjerm.

Er det mulig å koble mobilen til tv så jeg kan se filmer og serier der? I så fall, hva trenger jeg?

Anonymkode: 84502...c9b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan sikkert koble til vha Bluetooth hvis tv’en din har det

Anonymkode: 985b0...b11

Skrevet

Du kan caste til TV-en din hvis den er ny nok. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Venter på internett skal monteres i min nye bolig. Jeg liker ikke å se serier eller filmer på en liten mobilskjerm.

Er det mulig å koble mobilen til tv så jeg kan se filmer og serier der? I så fall, hva trenger jeg?

Anonymkode: 84502...c9b

du bruker mobilen din som en ruter og streame fra mobilnettet, det blir som et wifi som du bruker å logge deg på inne på tven.
Hvordan du gjør det avhenge av hvilke mobil du har, men google det eller spør chatgpt så finner du nok fort ut hvordan

• Liker 1
Skrevet
Hololo skrev (Akkurat nå):

du bruker mobilen din som en ruter og streame fra mobilnettet, det blir som et wifi som du bruker å logge deg på inne på tven.
Hvordan du gjør det avhenge av hvilke mobil du har, men google det eller spør chatgpt så finner du nok fort ut hvordan

viss du har smart tv vel og merke og kan laste ned netflix eller der du måtte streame filmer direkte på tven.

Skrevet

Del WiFi til TVen fra mobilen, så kan du bruke TVen som vanlig.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt er et tau... Det spørs jo på TVen din og hva du bruker for å se på TV til vanlig. Men med mindre du har en ekstremt gammel TV, så kan du caste til den i alle fall. Vi har en ekstremt gammel TV på jobb og der må jeg dele skjermen på mobilen via smart view.

Anonymkode: 741d6...519

AnonymBruker
Skrevet
Gaia skrev (19 timer siden):

Du kan caste til TV-en din hvis den er ny nok. 

Vanskelig å caste til en TV som ikke har internett da :)

Anonymkode: 818ec...5c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Hololo skrev (19 timer siden):

viss du har smart tv vel og merke og kan laste ned netflix eller der du måtte streame filmer direkte på tven.

Du trenger fortsatt internett på den TVen da. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke wifi og deler mobilnettverket til Chromecasten min. Det fungerer veldig godt. 

Anonymkode: 4b3ac...ed7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Du kan ha en trådløs kobling mellom telefon/ PC/ nettbrett og TV-en. F.eks. Miracast. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

leste du begge innleggene? du kan opprette et wifi nett via mobilen der du bruker mobilnettet.
litt som en ruter så opprette du et brukernavn og passord som du igjen kan logge inn trådløst på tven.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hololo skrev (1 time siden):

leste du begge innleggene? du kan opprette et wifi nett via mobilen der du bruker mobilnettet.
litt som en ruter så opprette du et brukernavn og passord som du igjen kan logge inn trådløst på tven.

Yes I did. Og ingen av innleggene jeg siterte forespeilet deling av Internett via mobil. 

Og slapp av, I know that. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.9.2025 den 22.55):

Yes I did. Og ingen av innleggene jeg siterte forespeilet deling av Internett via mobil. 

Og slapp av, I know that. 

Nei, det finnes mange måter å caste på selv om man ikke har internett. Det holder å ha en vanlig databærer, ethernet/wifi gjør susen det. Mange løsninger som fungerer uten internett, chromecast er vel kanskje den mest kjente.

Anonymkode: ee311...4b3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...