AnonymBruker Skrevet 1. september #1 Skrevet 1. september Okei jeg trenger å høre noen andre synspunkter enn kun mine egne tanker på dette her. Skal prøve å skrive så kort jeg kan, men dette ble dessverre litt langt. Setter pris på om folk orker å lese❤️ Så denne situasjonen jeg skal skrive om har skjedd flere ganger. Dette problemet er om 2 venninner som jeg møter av og til. La oss kalle de sanna og Trine. Trine har jeg kjent lengst og vi pleide å være veldig close. Sanna møtte jeg gjennom Trine og også veldig koselig jente. Men jeg og Trine har sklidd litt fra hverandre den siste tiden. Og sanna og Trine er nå de som er veldig close med hverandre. Jeg er introvert og jeg liker å møte venner en og en om gangen. Utenom en gang i blandt hvis det er en bursdag eller noe sånt da. Jeg kan fint møte Trine alene, mens med sanna, nesten hver eneste gang vi avtaler å møtes så spør hun om vi skal spørre sanna også. Veldig koselig jente, men som sagt så liker jeg best one on one. Eller ondet minste at dette er planen fra starten å møtes alle 3. ikke i siste liten. Jeg takler dårlig når planer endres i siste liten. Sanna og Trine møter ofte masse andre venner også i store grupper forresten (noe jeg ofte ikke vil være med på). Og forresten, vi er rundt 30 år så ja ganske tragisk problem å ha i denne alderen. Denne siste gangen skulle jeg møte sanna alene, men så sier Trine at sanna har spurt om hun også ville være med…… og sanna har ikke spurt meg først om dette er greit. Jeg nevnte dette til sanna om det stemte at hun hadde spurt Trine. Da sa hun «ja, men bare hvis det er greit for deg». Men hun hadde jo allerede spurt Trine. Så da blir det for dumt om jeg sier nei da og så må vi av invitere henne. Er jeg gal som ikke syntes dette er greit? Jeg blir så irritert. Jeg er ikke mye med venner og trives for meg selv🤣 men prøver å være sosial av og til…. Men når dette skjer så blir jeg bare sur og har lyst å bare trekke meg tilbake. Folk vil sikkert skrive her at jeg må snakke med de om det. Men helt ærlig, hvordan? Jeg syntes det høres for dumt ut å si at «nei jeg vil bare møte deg alene» 😂 føler meg også ikke bra nok når sanna alltid vil ha med Trine. Tanker? Anonymkode: 0fcf4...4d2
AnonymBruker Skrevet 1. september #2 Skrevet 1. september Etter to «close» mistet jeg interessen… Anonymkode: 887ba...e38 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #3 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Etter to «close» mistet jeg interessen… Anonymkode: 887ba...e38 TS her okei takk for at du tok deg tid til å skrive det Anonymkode: 0fcf4...4d2 2
AnonymBruker Skrevet 1. september #4 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Okei jeg trenger å høre noen andre synspunkter enn kun mine egne tanker på dette her. Skal prøve å skrive så kort jeg kan, men dette ble dessverre litt langt. Setter pris på om folk orker å lese❤️ Så denne situasjonen jeg skal skrive om har skjedd flere ganger. Dette problemet er om 2 venninner som jeg møter av og til. La oss kalle de sanna og Trine. Trine har jeg kjent lengst og vi pleide å være veldig close. Sanna møtte jeg gjennom Trine og også veldig koselig jente. Men jeg og Trine har sklidd litt fra hverandre den siste tiden. Og sanna og Trine er nå de som er veldig close med hverandre. Jeg er introvert og jeg liker å møte venner en og en om gangen. Utenom en gang i blandt hvis det er en bursdag eller noe sånt da. Jeg kan fint møte Trine alene, mens med sanna, nesten hver eneste gang vi avtaler å møtes så spør hun om vi skal spørre sanna også. Veldig koselig jente, men som sagt så liker jeg best one on one. Eller ondet minste at dette er planen fra starten å møtes alle 3. ikke i siste liten. Jeg takler dårlig når planer endres i siste liten. Sanna og Trine møter ofte masse andre venner også i store grupper forresten (noe jeg ofte ikke vil være med på). Og forresten, vi er rundt 30 år så ja ganske tragisk problem å ha i denne alderen. Denne siste gangen skulle jeg møte sanna alene, men så sier Trine at sanna har spurt om hun også ville være med…… og sanna har ikke spurt meg først om dette er greit. Jeg nevnte dette til sanna om det stemte at hun hadde spurt Trine. Da sa hun «ja, men bare hvis det er greit for deg». Men hun hadde jo allerede spurt Trine. Så da blir det for dumt om jeg sier nei da og så må vi av invitere henne. Er jeg gal som ikke syntes dette er greit? Jeg blir så irritert. Jeg er ikke mye med venner og trives for meg selv🤣 men prøver å være sosial av og til…. Men når dette skjer så blir jeg bare sur og har lyst å bare trekke meg tilbake. Folk vil sikkert skrive her at jeg må snakke med de om det. Men helt ærlig, hvordan? Jeg syntes det høres for dumt ut å si at «nei jeg vil bare møte deg alene» 😂 føler meg også ikke bra nok når sanna alltid vil ha med Trine. Tanker? Anonymkode: 0fcf4...4d2 Jeg hadde ikke syntes det var greit å måtte spørre venninner om lov til å invitere en felles god venninne med på noe, med mindre det var noe spesielt som var planlagt. Hvis de to er sosiale, og liker seg i grupper, så er det ikke så rart at dere sklir fra hverandre om du kun vil møtes på tomannshånd, og at de skal måtte spørre om tillatelse til å invitere med den tredje. Hadde det vært snakk om en perifer bekjent, eller en fremmed hadde det vært noe helt annet, men her er det snakk om å invitere deres felles venninne som introduserte dere for hverandre og som i tillegg var en veldig nær venninne av deg... Anonymkode: be98e...1c2 8 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #5 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Etter to «close» mistet jeg interessen… Anonymkode: 887ba...e38 Du kunne spart deg!!!! Anonymkode: 2c7f4...053 3
AnonymBruker Skrevet 1. september #6 Skrevet 1. september Jeg skjønner deg godt. Synes ikke det er så greit når andre avtaler med andre uten at de gir beskjed og at hele avtalene er forandret i fra utgangspunktet. Anonymkode: 2c7f4...053 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #7 Skrevet 2. september Jeg er akkurat lik deg, jeg liker heller ikke når planer endres på kort varsel. Du kan jo være litt tydeligere og si at "Skal vi møtes på fredag? En venninnekveld bare du og jeg, så kan vi møtes alle tre neste gang?" eller noe slikt? Anonymkode: 1adb2...d15
AnonymBruker Skrevet 2. september #8 Skrevet 2. september Skal du klage om typen din/jobben hver gang du inviterer venninne på besøk? Jeg har vært Sanna og Trine og grunnen til at vi aldri ville være med vår 3. Venninne på tomannshånd var fordi hvert gang vi traff hverandre klagde hun på typen, uten å ta råd om å snakke med han om det. Så det ble den samme klagingen hele tiden, uten noe lys i tunnelen. Da orket vi ikke lenger å henge med henne alene, for vi visste at det var da hun klagde. Anonymkode: 8c21c...4dd 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. september #9 Skrevet 2. september Jeg er slik, men jeg er høytfungerende autist... Der er slikt veldig vanlig - å ikke like at planer endres i siste liten, og å foretrekke "one on one time". Men i eksemplene du viser til, synes jeg det er veldig tydelig hva disse to andre foretrekker. Jeg har venner som synes det blir for intenst å møtes alene, de ønsker mer sosiale møter med mer overfladisk prat og moro, kontra dypere samtaler som det gjerne blir når man kun er to. Da prøver jeg selvsagt ikke å overtale disse til å være med kun meg - når det er tydelig at de ikke ønsker det. Kanskje du kan sikte deg mot å finne noen nye venninner med samme behov som deg i stedet? Anonymkode: 98f9b...e59 3
AnonymBruker Skrevet 2. september #10 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Skal du klage om typen din/jobben hver gang du inviterer venninne på besøk? Jeg har vært Sanna og Trine og grunnen til at vi aldri ville være med vår 3. Venninne på tomannshånd var fordi hvert gang vi traff hverandre klagde hun på typen, uten å ta råd om å snakke med han om det. Så det ble den samme klagingen hele tiden, uten noe lys i tunnelen. Da orket vi ikke lenger å henge med henne alene, for vi visste at det var da hun klagde. Anonymkode: 8c21c...4dd Dette er også et godt poeng, uten å påstå at det er tilfellet, det kan kun TS svare på. Det finnes mange mennesker som ser på sosiale møter som klagemur hvor de skal få ut alt gørret om hva de er misfornøyd med i livet. Det beholder man selvssgt ikke sunne relasjoner med, og da må man jobbe med ens tankemønster og innstilling. Anonymkode: 98f9b...e59 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #11 Skrevet 2. september Så hver gang Trine spør om det er greit at Sanna også kommer (eller omvendt), sier du det er Ok. Og nå undrer du deg over hvorfor Trine ikke skjønner at det stikk motsatte er tilfellet. Dumme Trine, som ikke er tankeleser, altså. Du er 30 år og må få lært deg å kommunisere som et voksent menneske. Anonymkode: 12c10...02d 4
AnonymBruker Skrevet 2. september #12 Skrevet 2. september Det er veldig spesielt å være en 3 kløver og bare skulle være 2 og ikke invitere den siste. Grunnen til at du syntes det høres dumt ut å si det høyt er fordi det er dumt. Kanskje du burde gå litt i deg selv. Hva er det med «one on one» som er så mye bedre enn å være tre stk hvis dere alle er nære venner? Oppriktig nysgjerrig. Anonymkode: 54cbf...50a 6
AnonymBruker Skrevet 2. september #13 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er veldig spesielt å være en 3 kløver og bare skulle være 2 og ikke invitere den siste. Grunnen til at du syntes det høres dumt ut å si det høyt er fordi det er dumt. Kanskje du burde gå litt i deg selv. Hva er det med «one on one» som er så mye bedre enn å være tre stk hvis dere alle er nære venner? Oppriktig nysgjerrig. Anonymkode: 54cbf...50a TS her. for det første så er vi ikke en trekløver og har aldri vært det. Trine som jeg har kjent lenge vil møtes kun oss to og spør om å møtes uten å inkludere andre. Det er sanna som er den nye for meg som jeg ikke har kjent så lenge (men prøver å bli bedre kjent med og derfor vil møtes one on one). Det er hun som alltid inviterer med Trine. Og jeg vet at sanna liker meg godt så det kan ikke være at hun er ukomfortabel med det heller. Da hadde ho ikke spurt meg om å møtes sånn. En ting er hvis alle tre avtaler å møtes, men når f.eks kun jeg og sanna avtaler og møtes og så i siste liten DA skal hun invitere Trine. Det er det jeg ikke liker…… og det at jeg og Trine har sklidd fra hverandre var halvveis bevisst fra min side (pga noe som har skjedd) Ikke fordi jeg ikke blir inkludert. Jeg foretrekker one on one fordi for det første så har jeg sosial angst og jeg syntes også det er mer slitsomt å møtes fler på en gang. Har ikke så mye energi pga personlige greier. Og jeg syntes også det er koselig og være one on one for å komme nærmere hverandre. Det blir mer overfladisk når man er flere. Anonymkode: 0fcf4...4d2
AnonymBruker Skrevet 2. september #15 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS her. for det første så er vi ikke en trekløver og har aldri vært det. Trine som jeg har kjent lenge vil møtes kun oss to og spør om å møtes uten å inkludere andre. Det er sanna som er den nye for meg som jeg ikke har kjent så lenge (men prøver å bli bedre kjent med og derfor vil møtes one on one). Det er hun som alltid inviterer med Trine. Og jeg vet at sanna liker meg godt så det kan ikke være at hun er ukomfortabel med det heller. Da hadde ho ikke spurt meg om å møtes sånn. En ting er hvis alle tre avtaler å møtes, men når f.eks kun jeg og sanna avtaler og møtes og så i siste liten DA skal hun invitere Trine. Det er det jeg ikke liker…… og det at jeg og Trine har sklidd fra hverandre var halvveis bevisst fra min side (pga noe som har skjedd) Ikke fordi jeg ikke blir inkludert. Jeg foretrekker one on one fordi for det første så har jeg sosial angst og jeg syntes også det er mer slitsomt å møtes fler på en gang. Har ikke så mye energi pga personlige greier. Og jeg syntes også det er koselig og være one on one for å komme nærmere hverandre. Det blir mer overfladisk når man er flere. Anonymkode: 0fcf4...4d2 Ok skjønner. Du får nesten bare kommunisere tydelig de sære behovene dine til Sanna, hun er nok ingen tankeleser. Mest sannsynlig har hun ikke tenkt mere over det enn at det er hyggelig å være sammen alle sammen. Jeg har også mange år med sosial (og annen) angst under beltet, så jeg syntes det er litt billig å skylde på det. Vær heller åpen om at det har skjedd noe mellom deg og Trine som du ikke har fått ryddet opp i enda, så du vil helst møtes uten henne. Anonymkode: 54cbf...50a 2
AnonymBruker Skrevet 2. september #16 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS her. for det første så er vi ikke en trekløver og har aldri vært det. Trine som jeg har kjent lenge vil møtes kun oss to og spør om å møtes uten å inkludere andre. Det er sanna som er den nye for meg som jeg ikke har kjent så lenge (men prøver å bli bedre kjent med og derfor vil møtes one on one). Det er hun som alltid inviterer med Trine. Og jeg vet at sanna liker meg godt så det kan ikke være at hun er ukomfortabel med det heller. Da hadde ho ikke spurt meg om å møtes sånn. En ting er hvis alle tre avtaler å møtes, men når f.eks kun jeg og sanna avtaler og møtes og så i siste liten DA skal hun invitere Trine. Det er det jeg ikke liker…… og det at jeg og Trine har sklidd fra hverandre var halvveis bevisst fra min side (pga noe som har skjedd) Ikke fordi jeg ikke blir inkludert. Jeg foretrekker one on one fordi for det første så har jeg sosial angst og jeg syntes også det er mer slitsomt å møtes fler på en gang. Har ikke så mye energi pga personlige greier. Og jeg syntes også det er koselig og være one on one for å komme nærmere hverandre. Det blir mer overfladisk når man er flere. Anonymkode: 0fcf4...4d2 Men kan det ikke tenkes at hun nettopp ønsker det motsatte: at det skal være mer overfladisk og ikke komme så i dybden? Veldig mange ønsker ikke dette med andre enn de aller nærmeste venner og familie. Eller kan det hende det blir mye frustrasjonslufting og klaging når dere er to..? At hun ønsker å minimere dette? Anonymkode: 98f9b...e59 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #17 Skrevet 2. september Ta deg sammen før du blir ensom. Dette styret hadde jeg aldri giddet, voksne mennesker Anonymkode: d4dd8...6ce 4
Maleficenta Skrevet 2. september #18 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS her. for det første så er vi ikke en trekløver og har aldri vært det. Trine som jeg har kjent lenge vil møtes kun oss to og spør om å møtes uten å inkludere andre. Det er sanna som er den nye for meg som jeg ikke har kjent så lenge (men prøver å bli bedre kjent med og derfor vil møtes one on one). Det er hun som alltid inviterer med Trine. Og jeg vet at sanna liker meg godt så det kan ikke være at hun er ukomfortabel med det heller. Da hadde ho ikke spurt meg om å møtes sånn. En ting er hvis alle tre avtaler å møtes, men når f.eks kun jeg og sanna avtaler og møtes og så i siste liten DA skal hun invitere Trine. Det er det jeg ikke liker…… og det at jeg og Trine har sklidd fra hverandre var halvveis bevisst fra min side (pga noe som har skjedd) Ikke fordi jeg ikke blir inkludert. Jeg foretrekker one on one fordi for det første så har jeg sosial angst og jeg syntes også det er mer slitsomt å møtes fler på en gang. Har ikke så mye energi pga personlige greier. Og jeg syntes også det er koselig og være one on one for å komme nærmere hverandre. Det blir mer overfladisk når man er flere. Anonymkode: 0fcf4...4d2 Men kan det være at Sanna ikke liker tanken på å ekskludere Trine? Sanna ble jo venn med Trine før deg og er nærmere henne enn deg så kanskje hun føler det rart å treffe Trines venninne uten Trine? Jeg hadde en venninne før som garantert hadde blitt sur om jeg fant på ting med en annen felles venninne som hun hadde kjent lengst uten henne.... Håper dere forstår hva jeg prøver å formulere her 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. september #19 Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (19 timer siden): TS her. for det første så er vi ikke en trekløver og har aldri vært det. Trine som jeg har kjent lenge vil møtes kun oss to og spør om å møtes uten å inkludere andre. Det er sanna som er den nye for meg som jeg ikke har kjent så lenge (men prøver å bli bedre kjent med og derfor vil møtes one on one). Det er hun som alltid inviterer med Trine. Og jeg vet at sanna liker meg godt så det kan ikke være at hun er ukomfortabel med det heller. Da hadde ho ikke spurt meg om å møtes sånn. En ting er hvis alle tre avtaler å møtes, men når f.eks kun jeg og sanna avtaler og møtes og så i siste liten DA skal hun invitere Trine. Det er det jeg ikke liker…… og det at jeg og Trine har sklidd fra hverandre var halvveis bevisst fra min side (pga noe som har skjedd) Ikke fordi jeg ikke blir inkludert. Jeg foretrekker one on one fordi for det første så har jeg sosial angst og jeg syntes også det er mer slitsomt å møtes fler på en gang. Har ikke så mye energi pga personlige greier. Og jeg syntes også det er koselig og være one on one for å komme nærmere hverandre. Det blir mer overfladisk når man er flere. Anonymkode: 0fcf4...4d2 Igjen, du må si noe annet enn 'greit' når Sanna spør om det er greit å inkludere den andre. Anonymkode: 12c10...02d
AnonymBruker Skrevet 3. september #20 Skrevet 3. september Hvor vanskelig kan man gjøre ting? Du spør hun ene som du vil være sammen med alene om bare dere to kan ta en kaffe/etc. Hvis hun da likevel foreslår at hun andre skal være med, sier du nei, kan det ikke bare være oss to denne gangen, jeg liker hun andre, men akkurat nå har jeg behov for å bare være med deg. Problem løst! Anonymkode: 88eb6...a8d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå