AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:22 #1 Skrevet mandag kl 20:22 Hei! Jeg lurer på om noen har erfaring med kjøkkenvifte som er integrert i kokeplaten. Er dere fornøyde? Tar den like godt unna matos fra høye gryter som fra stekepanner? Og hva skjer hvis man koker melk som koker over og renner ned i viften – tåler den det? Og har den vaskbare filtre? Anonymkode: e4234...b64
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:20 #2 Skrevet tirsdag kl 07:20 Kjempefornøyd! Syns den trekker like godt av som de over platene. Heller ikke noe problem om det kommer søl i viften, er bare å løfte ut hele filteret og kjøre i vaskemaskinen-veldig enkelt ☺️ Anonymkode: ae28b...3fd 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:23 #3 Skrevet tirsdag kl 07:23 Jeg har det ikke enda. Men skal det når jeg flytter neste gang. Har ei venninne som har den. Hun sier den suger mye bedre enn de gamle viftene. Så hun er kjempe fornøyd. Anonymkode: 3e673...462
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:24 #4 Skrevet tirsdag kl 07:24 Hva med vanndamp Anonymkode: 44061...315
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:33 #6 Skrevet tirsdag kl 16:33 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kjempefornøyd! Syns den trekker like godt av som de over platene. Heller ikke noe problem om det kommer søl i viften, er bare å løfte ut hele filteret og kjøre i vaskemaskinen-veldig enkelt ☺️ Anonymkode: ae28b...3fd Takk for svar. Bruker du mest stekepanner eller lave gryter til å lage mat i? Vi bruker mye 10 liters gryter eller enda høyere Så da er jo kjøkkenvifta langt ned. Vil den fortsatt trekke like godt?? Ts Anonymkode: e4234...b64
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:36 #7 Skrevet tirsdag kl 16:36 Absolutt IKKE like bra. Faktisk ikke i nærheten engang. Når osen står på som verst er det rett og slett ikke mulig å ta like bra unna som en vanlig avtrekksvifte. Anonymkode: a2e03...caf
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:41 #8 Skrevet tirsdag kl 16:41 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Absolutt IKKE like bra. Faktisk ikke i nærheten engang. Når osen står på som verst er det rett og slett ikke mulig å ta like bra unna som en vanlig avtrekksvifte. Anonymkode: a2e03...caf Hmm det funker sikkert på lave gryter og stekepanner. Vi bruker en god del høye gryter som 10 liters eller enda større Anonymkode: e4234...b64
AnonymBruker Skrevet i går, 04:42 #9 Skrevet i går, 04:42 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Absolutt IKKE like bra. Faktisk ikke i nærheten engang. Når osen står på som verst er det rett og slett ikke mulig å ta like bra unna som en vanlig avtrekksvifte. Anonymkode: a2e03...caf Dette. Enkel fysikk: Kok en 15 liters kjele med fårikål. Dampen går oppover, 40-50 cm over platetoppen. Det sier seg jo selv at den ikke vil klare å fange opp osen på samme måte som en vifte over komfyren som trekker alt rett ut med en gang. En slik integrert vifte vil jo måtte «snu» all damp og os 180 grader før det trekkes ut. Å få ut all dampen da er fysisk umulig, med mindre vifta er så kraftig at den river med seg alt i sin vei som hår, øser, stekespader, servietter, bestikk, fjøler, kjelelokk, og alt annet innen en radius av halvannen meter… De som mener disse viftene er bra må ha hatt ekstremt dårlige vifter som har vært fullstappet av fett slik at vifta i praksis ikke fungerte. Anonymkode: 25984...e57 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #10 Skrevet 18 timer siden Vi har 2 par venner som sier at høye panner er et problem/ikke fungerer like bra. Vi snakket om dette faktisk i helgen, da vi sa vi vurderte en slik kokeplate. Begge disse parene har kjøpt "det beste" av disse kokeplatene. Personlig har jeg ingen erfaring, annet enn at jeg er i tenkeboksen om jeg vil ofre 5 kokeplater for å få en slik vifte. Anonymkode: cdceb...b6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå