AnonymBruker Skrevet 1. september #1 Skrevet 1. september Ble litt inspirert av et innlegg der ts er usikker etter at kjæresten har kikket på profilen til en tidligere flamme.... Dere damer som aldri sjekker mobilen osv til kjæresten. Dere som stoler 100% på kjæresten og aldri spør partneren om noe. Er det lett? Får dere aldri tanker om hva om.. Sannheten er jo at du aldri kan vite hva et annet menneske gjør. Noen er utro, og det kan komme som et bombe nedslag.., andre har ført kjæresten bak lyset og man får aldri vite ... Ingen har kontroll over hva partneren gjør hele tiden. Joda, man må/bør velge å stole på partneren hvis man skal være i et forhold , men av og til kan jeg tenke at man vet jo aldri... på samme måten du har ingen garanti uansett hvor sjelevenner du føler dere er..., at dere er sammen om 10 år også.... Jeg sier ikke at alle er utro,men etter 40 år har jeg sett og opplevd mye...det er virkelig mange utro mennesker, de fleste ikke notoriske og planlagte,men enkelt hendelser ofte i fylla av kåthet eller chatting på nett florerer!! Anonymkode: cb56a...8d4 3
AnonymBruker Skrevet 1. september #2 Skrevet 1. september Ja, det er lett. Anonymkode: bb502...b46 9 2
AnonymBruker Skrevet 1. september #3 Skrevet 1. september Helt ærlig, jeg tror at disse damene som ikke sjekker, som «stoler 100%» på kjæresten er bare redde for å vite sannheten. Anonymkode: 7dc9c...33d 6 1 5
AnonymBruker Skrevet 1. september #4 Skrevet 1. september Aldri sjekket noe. Aldri noen tanker om slikt. Aldri noe tull. Aldri spurt om noe. Bruker både mobil og PC litt om hverandre. Uten å snoke - av respekt for tredjeparen. Ble sammen på en tid der man ikke hadde slik - og delte allerede da. Har aldri tatt han i en løgn eller noe som helst tull. Hadde ikke orket et forhold der man alltid skal tro et verste. Anonymkode: fc7f7...d27 11
AnonymBruker Skrevet 1. september #5 Skrevet 1. september Jeg bryr meg ikke. Vil han ligge med andre så kan han bare gjøre det. Går han bak ryggen min så mister han meg. Det er bare så enkelt som det. Så er det opp til han om han er villig til å ta den risikoen... Såpass trygg er jeg på meg selv. Man kan ikke gardere seg mot alt uansett. Det har jeg bare innsett at det går ikke an, og det er en sjanse man må være villig til å ta, ellers kan man ikke være i et godt gjensidig parforhold. Anonymkode: fac3b...844 22 9
mannor Skrevet 1. september #6 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ble litt inspirert av et innlegg der ts er usikker etter at kjæresten har kikket på profilen til en tidligere flamme.... Dere damer som aldri sjekker mobilen osv til kjæresten. Dere som stoler 100% på kjæresten og aldri spør partneren om noe. Er det lett? Får dere aldri tanker om hva om.. Sannheten er jo at du aldri kan vite hva et annet menneske gjør. Noen er utro, og det kan komme som et bombe nedslag.., andre har ført kjæresten bak lyset og man får aldri vite ... Ingen har kontroll over hva partneren gjør hele tiden. Joda, man må/bør velge å stole på partneren hvis man skal være i et forhold , men av og til kan jeg tenke at man vet jo aldri... på samme måten du har ingen garanti uansett hvor sjelevenner du føler dere er..., at dere er sammen om 10 år også.... Jeg sier ikke at alle er utro,men etter 40 år har jeg sett og opplevd mye...det er virkelig mange utro mennesker, de fleste ikke notoriske og planlagte,men enkelt hendelser ofte i fylla av kåthet eller chatting på nett florerer!! Anonymkode: cb56a...8d4 Hvis du ikke stoler på partneren din, er ikke forholdet liv laga. 10 5
Mezzosoprena Skrevet 1. september #7 Skrevet 1. september (endret) AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ble litt inspirert av et innlegg der ts er usikker etter at kjæresten har kikket på profilen til en tidligere flamme.... Dere damer som aldri sjekker mobilen osv til kjæresten. Dere som stoler 100% på kjæresten og aldri spør partneren om noe. Er det lett? Får dere aldri tanker om hva om.. Sannheten er jo at du aldri kan vite hva et annet menneske gjør. Noen er utro, og det kan komme som et bombe nedslag.., andre har ført kjæresten bak lyset og man får aldri vite ... Ingen har kontroll over hva partneren gjør hele tiden. Joda, man må/bør velge å stole på partneren hvis man skal være i et forhold , men av og til kan jeg tenke at man vet jo aldri... på samme måten du har ingen garanti uansett hvor sjelevenner du føler dere er..., at dere er sammen om 10 år også.... Jeg sier ikke at alle er utro,men etter 40 år har jeg sett og opplevd mye...det er virkelig mange utro mennesker, de fleste ikke notoriske og planlagte,men enkelt hendelser ofte i fylla av kåthet eller chatting på nett florerer!! Anonymkode: cb56a...8d4 Har aldri sjekket, eller sett noe som skulle gjøre at jeg ble mistenksom. Jeg har tenkt tanken en gang eller fem, når forholdet har vært dårlig - men så har det gått over og jeg regner med at det bare var en dal vi var nede i. Det har egentlig aldri vært noen mistanke om at han er utro, mer tanken "tenk om han har funnet noen han liker bedre enn meg"... Jeg velger å stole på at han ikke er utro, selv om verken jeg eller noen andre kan være 100% sikre - men jeg er nå egentlig likevel sikker 😉 Endret 1. september av Mezzosoprena 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #8 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg bryr meg ikke. Vil han ligge med andre så kan han bare gjøre det. Går han bak ryggen min så mister han meg. Det er bare så enkelt som det. Så er det opp til han om han er villig til å ta den risikoen... Såpass trygg er jeg på meg selv. Man kan ikke gardere seg mot alt uansett. Det har jeg bare innsett at det går ikke an, og det er en sjanse man må være villig til å ta, ellers kan man ikke være i et godt gjensidig parforhold. Anonymkode: fac3b...844 Men hvordan får du vite om han gjør det hvis du ikke sjekker? Anonymkode: 7dc9c...33d 5 2
AnonymBruker Skrevet 1. september #9 Skrevet 1. september Jeg har bare en indre trygghet på at han er i sammen med meg fordi han er glad i meg. Det sier nok noe om hvordan jeg opplever forholdet vårt. Aldri tenkt tanken på å sjekke noe som helst. Anonymkode: cf2de...d16 8 2
AnonymBruker Skrevet 1. september #10 Skrevet 1. september Har tidligere vært sammen med menn som ikke var til å stole på, og instinktivt følte jeg at noe var "off". Og jeg var veldig på vakt. Selvsagt stemte magefølelsen. Med nåværende samboer har jeg aldri kjent på tilsvarende. Han har integritet og er en stødig og seriøs mann. Vi sitter tett inntil hverandre hver kveld, og han åpner telefonen/ser på meldinger uten å nøle. Føler overhode ikke noe behov for å sjekke. Hvis man ikke har tillit til hverandre, har man ingenting. Anonymkode: 4ac93...b4e 1 4
AnonymBruker Skrevet 1. september #11 Skrevet 1. september Ja, det er lett. Jeg har tillit, og stoler på ham. Dette går på evne til tillit. Noen kan ha opplevd ting som har gjort at tilliten til andre er redusert, eller man har en prrsonlighet som er lav på tillit. Livet er enklere å leve når man stort sett velger å stole på folk. Anonymkode: 750db...7d4 3
AnonymBruker Skrevet 1. september #12 Skrevet 1. september Så fordi du har sett mye, skal alle andre leve som CSI-agenter i eget forhold? For en nydelig oppskrift på å kvele både romantikk og tillit. Ja, folk kan være utro. Folk kan også lyve, krasje bilen og stjele på Rema. Skal vi gå rundt og mistenke alle for alt, hele tiden? Det er ikke kjærlighet, det er kontrollbehov med pynt. Hvis du ikke klarer å stole på partneren din, er problemet kanskje ikke at «man vet aldri», men at du egentlig ikke har et forhold – du har et konstant mistenksomhetsprosjekt. Anonymkode: 2c3f0...352 13 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. september #13 Skrevet 1. september Ja, det er lett. Alternativet derimot, å skulle følge med på hva partner gjør hele tiden, høres utrolig slitsomt og utrivelig ut. Anonymkode: 235ff...e79 12 2
AnonymBruker Skrevet 1. september #14 Skrevet 1. september Utroskap skjer uansett hvor mye man selv «jazzer». Jeg har gitt opp, og om jeg får en ny mann (lite sannsynlig) så er det ikke lenger noe jeg er villig å bruke tid på. Enten er han tro eller utro, jeg får faktisk ikke styrt det. Eneste jeg kan styre er hva som skjer ved en evn utroskap. Anonymkode: df5f2...491 6
AnonymBruker Skrevet 1. september #15 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men hvordan får du vite om han gjør det hvis du ikke sjekker? Anonymkode: 7dc9c...33d La meg se... Nå har jeg blitt bedratt X antall ganger, så det begynner jeg og få trening i kan du si.. Anonymkode: fac3b...844
AnonymBruker Skrevet 1. september #16 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, det er lett. Alternativet derimot, å skulle følge med på hva partner gjør hele tiden, høres utrolig slitsomt og utrivelig ut. Anonymkode: 235ff...e79 Det skaper bare dårlig stemning. Anonymkode: fac3b...844 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #17 Skrevet 1. september Jeg tenker at hvis han er så dum at han er utro, da fortjener han ikke meg. Vi har ikke barn sammen, så jeg hadde gått på dagen om han var utro. Og det vet han. Han er en jovial og flørtete type, men har aldri mistenkt han for å være utro. Ville aldri sjekket tlf eller lignende, må bare stole på at det er meg han vil ha. Anonymkode: 1dec9...d2b 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. september #18 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at hvis han er så dum at han er utro, da fortjener han ikke meg. Vi har ikke barn sammen, så jeg hadde gått på dagen om han var utro. Og det vet han. Han er en jovial og flørtete type, men har aldri mistenkt han for å være utro. Ville aldri sjekket tlf eller lignende, må bare stole på at det er meg han vil ha. Anonymkode: 1dec9...d2b Det er en sunn innstilling. Anonymkode: fac3b...844 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #19 Skrevet 1. september 2 ting må være på plass. En partner man kan stole på og evnen til å stole på 1. Mangler 1 av 2 går det dårlig. Vet om både damer og menn jeg ikke hadde stolt på som partner. Noen av de er også vennene mine. Har å gjøre med hvor opptatt de er av oppmerksomhet fra det motsatte kjønn, hvor mye samvittighet de har/for stort ego i forhold, og varierende grad av selvinnsikt på enkelte områder. Men jeg kjenner også til de som ikke ville ha stolt på en partner de kunne stolt på, fordi de er for sjalu eller uerfarne. Selv da han man ingen garantier, men samtidig har man unngått de mest åpenbare kandidatene. I et forhold må man velge tillit eller så får man vøre singel. I løpet av et langt samliv er det selvfølgelig mulig å bli sjalu nå og da, men er det ofte er det noe galt. Anonymkode: 8cc75...e6a
AnonymBruker Skrevet 1. september #20 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men hvordan får du vite om han gjør det hvis du ikke sjekker? Anonymkode: 7dc9c...33d Og hva om du «sjekker» og han ikke har noe å skjule? Som vel er tilfellet i brorparten av tilfeller. Da er det jo du som er idioten og som fortjener å bli kasta ut. Tillitsbrudd er tillitsbrud. Like ille. Anonymkode: e597a...163 5 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå