AnonymBruker Skrevet 2. september 2025 #21 Skrevet 2. september 2025 Fikk klar beskjed av sjefen om at jeg var dum som sa opp, for jeg var nok ikke engang kvalifisert for en jobb på Rema. Det ordnet seg greit, og sist gang jeg så fyren kjørte han taxi.. Anonymkode: 923ba...f0c
AnonymBruker Skrevet 5. september 2025 #22 Skrevet 5. september 2025 Synes det var morsomt at min tidligere sjef måpte da jeg så opp. Hadde stått i mange krevende situasjoner over flere år, og følte alle så at jeg sang på mitt siste vers i den jobben. Var også lei denne sjefen i seg selv, så gledet meg faktisk litt til å si opp for å se reaksjonen. Sjefen så tydeligvis ikke denne komme, og måpte som om jeg sa jeg hadde drept noen😂 Anonymkode: a59cb...6e8
AnonymBruker Skrevet 5. september 2025 #23 Skrevet 5. september 2025 *sa opp Skulle det selvsagt stå Anonymkode: a59cb...6e8
Fighter83 Skrevet 5. september 2025 #24 Skrevet 5. september 2025 (endret) AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 20.41): Har dere vært borti noen spesielle, sære, ufine eller ufrivillig morsomme reaksjoner når dere har sagt opp jobber? Noe av det jeg selv og tidligere kolleger har opplevd ulike varianter av: - Jobben din er overflødig, så du blir ikke erstattet uansett. Tre måneder senere, kommentarer av denne typen: - Du vet vel vi har mye å gjøre, så mye overtid som du har jobbet? - Du må jobbe en måned til, vi får ikke tak i vikar før i januar og hun må ha opplæring. - Du tror vel ikke du slipper unna julevakta selv om du har sagt opp fra 1. desember? - Du kan ikke bare ta deg en måned fri før du begynner i ny jobb. - Du burde vært takknemlig for å ha jobb, du får deg neppe en ny med det første (til folk som allerede hadde fått ny). - Du er for ung til å gå av med pensjon. Den siste kunne jo nesten vært hyggelig,om den ikke ble fulgt opp med hvor dyrt det blir å ansette noen yngre, siden de ikke godtar like lav lønn. 😄 Anonymkode: 7002f...ce9 Pensjonister i Bærum kommune som går av med pensjon/AFP fordi de ikke orker å stå lengre i jobben da den utnytter de på det groveste. Arbeidsmengden er helt sinnsykt høy og man må klare seg med færre ansatte nå vs før coronan selv om arbeidsmengden har doblet seg. Sykepleier med over 40 års fartstid i yrket som er lite syk, virkelig er godt likt og kreativ "Nå blir det godt å bare slappe av og hjelpe barna med barnebarna mm men blir spennende om jeg får til å jobbe noen ekstravakter etterhvert selv om jeg egentlig ikke ser for meg at jeg har noe særlig lyst til det etter det hardkjøret som har vært de siste årene". Hvorpå arbeidsgiver sier "Bare kos deg du. Vi klarer oss veldig godt uten deg og har ikke behov for deg så ikke tenk på det". Det samme har flere sykepleiere og helsefagarbeidere opplevd i Bærum kommune de siste 3 årene. Er nok en god grunn til at mange tidligere ansatte sier at Bærum kommune er en elendig arbeidsgiver. De fikk sagt opp resterende av faste ansatte innen praktisk bistand fordi de ville ha praktisk bistand over til kun private aktører. Bærum kommune ønsker å heller leie inn private aktører til praktisk bistand. Ender vel opp med det samme skjer innen hjemmesykepleien på dag og kveldstid også tipper jeg. Hvordan dette skal være positivt for budsjettet til Bærum kommune og befolkningen som bør ha friheten til å kunne velge mellom offentlig eller privat aktør forstår jeg ikke men godt mulig noen kan belyse dette for meg. Ikke er det spesielt fokus på å rekruttere eller beholde heller. Endret 5. september 2025 av Fighter83
AnonymBruker Skrevet 5. september 2025 #25 Skrevet 5. september 2025 En av mine ansatte sa opp og trodde han kunne bruke det som pressmiddel for å få høyere lønn: - Det er bra, for jeg har allerede vært i dialog med fagforeningen siden jeg hadde tenkt å si deg opp. Anonymkode: 86f71...fc3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2025 #26 Skrevet 5. september 2025 Det passer veldig dårlig at du sier opp NÅ, jeg hadde regna med deg i sommerturnusen. Men jeg var strålende fornøyd med å ødelegge sommeren for sjefen i kommunen 🤩🙊 Anonymkode: d81a7...735 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2025 #27 Skrevet 5. september 2025 Jeg sa opp deler av stillingen min i butikk for å videreutdanne meg. Daværende sjef svarte med å mansplaine pensjonsordningen for meg, forklare meg at lavere stilling betydde lavere lønn, og at han ikke kunne love meg høyere stillingsprosent senere. Jeg sa opp hele stillingen et halvt år etterpå, og tjener nå fire ganger mer enn jeg gjorde den gangen. Han jobber fortsatt som assisterende butikksjef. Anonymkode: d41dc...26c
Snok1 Skrevet 5. september 2025 #28 Skrevet 5. september 2025 AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 22.09): Haha, litt som når folk sier opp i flokker fordi de mister cellekontoret og får åpent landskap og free seating, og sjefene fortsetter å legge ut om hvor utrolig lyst og trivelig det har blitt. Anonymkode: 7002f...ce9 Nye og mer motiverte ansatte hjelper selvsagt også!
AnonymBruker Skrevet 5. september 2025 #29 Skrevet 5. september 2025 Jeg leverte oppsigelsen min til sjefen, han rev den i stykker og spurte hvor mye mer i lønn jeg ville ha for å bli. Gikk ut med en betydelig lønnsøkning og holdt ut 6 mnd til før ny oppsigelse. Fikk da også tilbud om høyere lønn, men takket nei. Anonymkode: 65b44...6c5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2025 #30 Skrevet 5. september 2025 AnonymBruker skrev (På 2.9.2025 den 12.40): Forklarte hun reaksjonen sin? Anonymkode: 0b694...9fd AnonymBruker skrev (På 2.9.2025 den 15.41): Var vel heller lei seg hun ble, tror du ikke? Anonymkode: cfd9e...474 Ja, hun ble egentlig lei seg, og beklaget reaksjonen sin i etterkant. Anonymkode: 6a049...0f8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå