AnonymBruker Skrevet 1. september #1 Skrevet 1. september Har dere vært borti noen spesielle, sære, ufine eller ufrivillig morsomme reaksjoner når dere har sagt opp jobber? Noe av det jeg selv og tidligere kolleger har opplevd ulike varianter av: - Jobben din er overflødig, så du blir ikke erstattet uansett. Tre måneder senere, kommentarer av denne typen: - Du vet vel vi har mye å gjøre, så mye overtid som du har jobbet? - Du må jobbe en måned til, vi får ikke tak i vikar før i januar og hun må ha opplæring. - Du tror vel ikke du slipper unna julevakta selv om du har sagt opp fra 1. desember? - Du kan ikke bare ta deg en måned fri før du begynner i ny jobb. - Du burde vært takknemlig for å ha jobb, du får deg neppe en ny med det første (til folk som allerede hadde fått ny). - Du er for ung til å gå av med pensjon. Den siste kunne jo nesten vært hyggelig,om den ikke ble fulgt opp med hvor dyrt det blir å ansette noen yngre, siden de ikke godtar like lav lønn. 😄 Anonymkode: 7002f...ce9 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #2 Skrevet 1. september Ikke når jeg selv har sagt opp. Jeg sa opp en ansatt for et par år siden. Han smilte å sa «det skjønner jeg godt». Anonymkode: 05904...685 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #3 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke når jeg selv har sagt opp. Jeg sa opp en ansatt for et par år siden. Han smilte å sa «det skjønner jeg godt». Anonymkode: 05904...685 Den var jo fin men godt han tok det pent, da. Anonymkode: 7002f...ce9 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #4 Skrevet 1. september Og hvor skal du gå? Du har jo boliglån som skal nedbetales… Anonymkode: 0b694...9fd
AnonymBruker Skrevet 1. september #5 Skrevet 1. september Jeg sa opp pga utrivelig sjef og elendig lønn, og fortalte han at jeg hadde fått ny jobb, men nesten 30% høyere lønn. Det eneste sjefen sa var «Vi skal jo snart pusse opp, så veldig dumt for deg at du ikke får se hvor fint det blir» Eeeh ja. Slående argument! Anonymkode: f8915...9aa 6
AnonymBruker Skrevet 1. september #6 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg sa opp pga utrivelig sjef og elendig lønn, og fortalte han at jeg hadde fått ny jobb, men nesten 30% høyere lønn. Det eneste sjefen sa var «Vi skal jo snart pusse opp, så veldig dumt for deg at du ikke får se hvor fint det blir» Eeeh ja. Slående argument! Anonymkode: f8915...9aa 😂😂 neimen…det var jo litt søtt da Anonymkode: 0b694...9fd
AnonymBruker Skrevet 1. september #7 Skrevet 1. september Under permitteringer fikk jeg høre fra en gråtende leder at det var så utrolig mange andre som burde gått først, men regler er regler. Anonymkode: d0be5...b00
AnonymBruker Skrevet 1. september #8 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg sa opp pga utrivelig sjef og elendig lønn, og fortalte han at jeg hadde fått ny jobb, men nesten 30% høyere lønn. Det eneste sjefen sa var «Vi skal jo snart pusse opp, så veldig dumt for deg at du ikke får se hvor fint det blir» Eeeh ja. Slående argument! Anonymkode: f8915...9aa AnonymBruker skrev (22 minutter siden): 😂😂 neimen…det var jo litt søtt da Anonymkode: 0b694...9fd Haha, litt som når folk sier opp i flokker fordi de mister cellekontoret og får åpent landskap og free seating, og sjefene fortsetter å legge ut om hvor utrolig lyst og trivelig det har blitt. Anonymkode: 7002f...ce9 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #9 Skrevet 1. september Sa opp pga. elendig leder, og gikk til en jobb med betydelig høyere lønn. Reaksjonen var: «Det blir jo ikke vanskelig å erstatte stillingen din». 8 måneder senere var stillingen fortsatt vakant. 🤡 Anonymkode: f3224...634 3 2
AnonymBruker Skrevet 2. september #10 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (12 timer siden): Og hvor skal du gå? Du har jo boliglån som skal nedbetales… Anonymkode: 0b694...9fd Har h*n? Anonymkode: 1de1f...649 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #11 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har h*n? Anonymkode: 1de1f...649 Har h*n hva? Anonymkode: 0b694...9fd
AnonymBruker Skrevet 2. september #12 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (13 timer siden): Og hvor skal du gå? Du har jo boliglån som skal nedbetales… Anonymkode: 0b694...9fd Altså.. Tror de virkelig at folk slutter uten å ha en plan videre, de bare tar det på sparket liksom? Med den responsen tenker jeg det var på lang tid å si opp ja. No shit, takk for bekymringen liksom 🙄 Anonymkode: 8a17c...9fe 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #13 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Altså.. Tror de virkelig at folk slutter uten å ha en plan videre, de bare tar det på sparket liksom? Med den responsen tenker jeg det var på lang tid å si opp ja. No shit, takk for bekymringen liksom 🙄 Anonymkode: 8a17c...9fe Ja, han sa det på en veldig nedlatende måte. Han lo liksom. Enig med deg. Jeg sa opp og angrer fortsatt på at jeg ikke gjorde det tidligere. Anonymkode: 0b694...9fd 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #14 Skrevet 2. september Sa opp en jobb for mange år siden, den gangen man fremdeles leverte oppsigelse på papir. Tuslet inn på kontoret til sjefen og ga han oppsigelsen. Han svarte med å skumlese den for å så putte den rett i makuleringsmaskinen. Ble stående litt forfjamset og sa kikket han på meg og spurte: Hvorfor står du der? Det er travelt ute på gulvet, med et smil om munnen. Svarte at jeg nettopp hadde levert oppsigelse og da kikket han seg forundret rundt og sa at den kunne ikke han se noen plass 😅 Jeg tok det som et hint om at han faktisk var fornøyd med meg. Anonymkode: 46919...6b9 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #15 Skrevet 2. september Drit sjef som drev fryktkultur og der en fikk ordentlig voksenkjeft hele tiden. Holder ikke mål, leverer ikke, HR møter. Har sagt opp på siste dagen av prøveperioden. Sjef: "Nei men det var jo synd at du forlater oss." ubehagelig lang pause "Hva igjen har du egentlig jobbet med? Sånn at vi får ordnet en kompetanseoverføring!" Jeg: "Programmvaren xyz ble jo aldri levert fordi du har blokket leveransen. Ble ikke onboardet så mye ellers så vet ikke om det er noe av verdi å overføre" Sjef: "Det gjør ingen ting vet du. Jeg fikser en kompetanseoverføring." To dager senere kom en outlook invitasjon med tema kompetanseoverføring, men datert i fortiden, der agenda oppføres og takket for en hyggelig overføring av kompetanse. Hva i all .... Anonymkode: 1172f...828
AnonymBruker Skrevet 2. september #16 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Sa opp en jobb for mange år siden, den gangen man fremdeles leverte oppsigelse på papir. Tuslet inn på kontoret til sjefen og ga han oppsigelsen. Han svarte med å skumlese den for å så putte den rett i makuleringsmaskinen. Ble stående litt forfjamset og sa kikket han på meg og spurte: Hvorfor står du der? Det er travelt ute på gulvet, med et smil om munnen. Svarte at jeg nettopp hadde levert oppsigelse og da kikket han seg forundret rundt og sa at den kunne ikke han se noen plass 😅 Jeg tok det som et hint om at han faktisk var fornøyd med meg. Anonymkode: 46919...6b9 Fikk du sluttet til slutt da? 😄 Flere av erfaringene fra min tidligere arbeidsplass var sånne som trodde de kunne bestride en oppsigelse, forlenge oppsigelsestiden fordi det var mye å gjøre og de først oppdaget det da noen sluttet osv. Men tok nesten kaka den der om at de mente man ikke hadde lov å ta seg en egenfinansiert pause mellom to jobber. De trodde nok det ikke var aktuelt så lav lønn som de ga. Meg måtte de til slutt ha to til å erstatte, da ingen andre ville jobbe så mye overtid. Anonymkode: 7002f...ce9
AnonymBruker Skrevet 2. september #17 Skrevet 2. september Sa opp en gang da jeg var team leader/supervisor. Da jeg informerte teamet mitt om det så ble hun ene så sur at hun snudde seg og gikk ut av rommet uten å si et ord. Vi pratet om det etterpå, så det gikk seg til. Anonymkode: 6a049...0f8
AnonymBruker Skrevet 2. september #18 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sa opp en gang da jeg var team leader/supervisor. Da jeg informerte teamet mitt om det så ble hun ene så sur at hun snudde seg og gikk ut av rommet uten å si et ord. Vi pratet om det etterpå, så det gikk seg til. Anonymkode: 6a049...0f8 Forklarte hun reaksjonen sin? Anonymkode: 0b694...9fd
AnonymBruker Skrevet 2. september #19 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sa opp en gang da jeg var team leader/supervisor. Da jeg informerte teamet mitt om det så ble hun ene så sur at hun snudde seg og gikk ut av rommet uten å si et ord. Vi pratet om det etterpå, så det gikk seg til. Anonymkode: 6a049...0f8 Var vel heller lei seg hun ble, tror du ikke? Anonymkode: cfd9e...474 4
AnonymBruker Skrevet 2. september #20 Skrevet 2. september Kom på en til, det var en som fikk beskjed om at han ikke ville få noen referanse når han sluttet etter så kort tid. Han hadde vært der nesten tre år. Anonymkode: 7002f...ce9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå