Gå til innhold

Folk som har stort behov for å tagge andre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ligger bak dette? Jeg kjenner en som alltid må tagge andre på alt hun er med på. Selv om vi ofte sier nei til å bli tagget, så vil hun likevel ha på facebook at hun var på (sted) sammen med navn. 

Jeg trodde først at tagging var noe som folk i tjueårene var veldig opptatt av, men hun som tagger er langt opp i førtiårene. 

Er det så viktig at halve facebook vet hva du har gjort og hvem du har vært sammen med?

Anonymkode: cf866...4da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nesten spørre henne.

Anonymkode: c0944...ff2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har satt sperre på min FB, så da kommer det iallefall ikke opp på min vegg. Mulig det går an å sperre helt for tagging? Usikker.

Anonymkode: 48022...fd6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har satt sperre på min FB, så da kommer det iallefall ikke opp på min vegg. Mulig det går an å sperre helt for tagging? Usikker.

Anonymkode: 48022...fd6

Jeg kan hindre at folk tagger meg. Ofte sier jeg nei til det. Jeg vil ikke ha min vegg oversvømt av det. Men om personen likevel skriver hvem hun er sammen med uten at personen blir tagget, så er vel det også en form for tagging?

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hva ligger bak dette? Jeg kjenner en som alltid må tagge andre på alt hun er med på. Selv om vi ofte sier nei til å bli tagget, så vil hun likevel ha på facebook at hun var på (sted) sammen med navn. 

Jeg trodde først at tagging var noe som folk i tjueårene var veldig opptatt av, men hun som tagger er langt opp i førtiårene. 

Er det så viktig at halve facebook vet hva du har gjort og hvem du har vært sammen med?

«Se på meg så kul og grei jeg er som har så mange venner». Så enkelt. 

Anonymkode: 0794b...de0

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Enten å vise at man har mange venner, eller å gjøre vennene oppmerksomme på posten for flere kommentarer og likes. Dette er bare synsing fra en som aldri tagger en kjeft :D

Anonymkode: a3f8f...706

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Folk i 20-årene var kanskje opptatt av dette for 20 år siden. Ganske sikker på at dette har gått av moten og folk som er i 20-årene i dag poster generelt ikke på Facebook.

Anonymkode: f4631...321

• Nyttig 1
Skrevet

Dette gjør nok ikke de fleste lenger men jeg har ei veninne som gjør det. Legger ut bilder og tagger oss i jente gjengen når vi gjør ting sammen. 

Det henger nok igjen som andre nevner fra "gamle dager" 🤭vår relasjon er sånn 15 år så det stemmer nok bra. Men hun legger aldri ut ufine bilder og jeg tenker at tanken bak et det mye kjærlighet i så da er det helt greit. 

Ellers har vell de fleste sluttet å legge ut ting der, min foreldre generasjon har kommet inn der og de legger jo ut en del. Blir liksom bare koslig ikke irriterende når min gamle matte lærer som er i 70 åra legger ut hun er i nytt forhold 🤭

Men har fjernet noen tidligere veninner når du er i 30-40 åra og legger ut daglige selfier det orker jeg ikke følge med på. Et par sånne holder på enda men flertallet legger ut noe et par ganger i året nå. 

• Nyttig 1
Skrevet
-Missi- skrev (27 minutter siden):

Dette gjør nok ikke de fleste lenger men jeg har ei veninne som gjør det. Legger ut bilder og tagger oss i jente gjengen når vi gjør ting sammen. 

Det henger nok igjen som andre nevner fra "gamle dager" 🤭

Det kan nok tenkes, litt som når noen fortsett etter alle disse årene fortsatt starter innlegg med "at jeg" - som svar på "hva tenker du på". 

Anonymkode: a3f8f...706

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

folk i tjueårene bryr seg ikke om facebook i det hele.
Det er folk opp i årene som bruker facebook.

er for det meste folk i 50+ som driver å tagger andre på facebook.

Anonymkode: b3d88...312

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er 25, og i hvert fall i vennegjengen min, er vi helt utav tagging og legge ut noe sosialt på SoMe. Det er en økende trend. Noen venninner er selvstendig næringsdrivende og bruker Insta og Meta på profilering. Men det er skille mellom det og privatlivet. 

Jeg forbinder det der mer med foreldregenerasjonen. Moren min er søt med all delingen på Facebook, men til og med hun vet å ikke legge ut familiesammenkomster eller å tagge meg og søsteren min eller niesene mine. Hun vet at det ikke er innafor. 

Anonymkode: d5c3e...5da

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...