Gå til innhold

Erfaring med smokkeslutt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel var barnet? Sluttet dere tvert eller kun på dagtid først? Gjorde dere en greie utav smokkeslutt? Noe artig?

Anonymkode: 100d5...960

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begge var 2,5 år. Ga smokken til Kaptein Sabeltann. Vi sluttet tvert for å unngå å dra det ut. Var et par dager med sutring, og så var det over. 

Anonymkode: 0c770...c2e

Skrevet

Litt over 2 år. Sluttet tvert en kveld han hadde kastet smukken ned trappa og jeg gadd ikke lete etter den 😅 sa han fikk sove uten og det godtok han 🥳

AnonymBruker
Skrevet

To år her også. Hun erklærte selv at hun hadde sluttet med smokk. Det kom helt ut av det blå for oss.

Da hun senere etterlyste smokken, minnet jeg henne om at hun hadde sluttet, og hun aksepterte det. 

Anonymkode: 0dec9...293

AnonymBruker
Skrevet

Her var det slutt da hun var 2,5år. Jeg gjemte alle stokkene unntatt en en stundens forveien, og klippet et hull i den ene en dag. Når vi så det var hull i den på kvelden - så sa jeg bare at den nå var ødelagt, og at nå var det slutt på smokken. 

Husker det var litt tårer og «kjærlighetssorg» ved legging de første dagene, men så gikk det seg til. 

Yngste sendte de til kaptein Sabeltann da han var tre år .

Da har bare fått lov til å bruke smokk på natt og når de skal sove etter de var sånn halvannet år da. Værste jeg vet er unger som går rundt med smokk i munnen.

Anonymkode: ebed8...b08

AnonymBruker
Skrevet

4 år. Vi prøvde å gi Sabeltann, men da hun så hvor mange smokker han hadde, så ombestemte hun seg. Den ungen er den staeste...

Anonymkode: 79cba...0cb

AnonymBruker
Skrevet

Forbløffende enkelt. 1-2 døgn og glemt. På alle fire. Smokken bidro til dårligere søvn. Når den ble kuttet sov barnet hele natten.

Anonymkode: 23da6...f88

AnonymBruker
Skrevet

2,5 år. Hun ga meg smokken sin selv, for så og ombestemme seg. Da var det for sent. Hun protesterte høylytt. Tok en dag så var det over.

Anonymkode: c1672...487

AnonymBruker
Skrevet

3 år. Vi tegnet en tegning, og postet smokken i en pakke til julenissen. Hun sluttet på dagen uten problemer 😊

Anonymkode: 545a3...6c8

AnonymBruker
Skrevet

Han var 2,5. Jeg sa han måtte slutte pga tennene og at han nå var stor gutt. Han skulle også få en dinosaur. Det gikk veldig fint.:)

Anonymkode: f8894...23e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor gammel var barnet? Sluttet dere tvert eller kun på dagtid først? Gjorde dere en greie utav smokkeslutt? Noe artig?

Trappet bed fra de var ca 1,5 år. Først skulle den bli inne, ikke med ut av huset. Unntak i vogna i bhg. Da de ble to skulle den kun til soving,  når duppen forsvant 2,5 år opphørte dagbruk, og kun igjen på kvelden. Da de ble tre sa jeg at når de følte seg klare kunne de levere smokken i lekebutikken og velge en leke. Tok ikke lange tiden før de var på vei for å levere smokken. Og da sov de helt fint fra første kveld uten, veldig fornøyde med seg eelv. Samme fremgang med begge barna, gikk veldig fint med begge :) 

Anonymkode: 6e0b6...290

AnonymBruker
Skrevet

Vi ventet sikkert litt for lenge, men forberedte god tid i forveien på det som skulle skje. Jenta vår ville gi smokken til sin yngre kusine, så det var dekkhistorien 😅

Jeg har jobbet et par steder der vi har bidratt til smokkeslutt. Det ene stedet skulle en av grisungene få smokken. Jeg tror jeg gjorde dagen til familien da jeg spurte om de ville velge hvilken grisunge som skulle få den til natta. Sånt er koselig ❤️

Anonymkode: 1c435...0a2

AnonymBruker
Skrevet

3,5 år.. hun elska den smokken så høyt. Slutta på dagtid da hun var 2,5 men det ble kilde til utrolig mye konflikt og times lange sinneutbrudd. Fordi hun ville ha smokken og ikke fikk den. Men hun trengte den for å regulere seg... så når jeg sa nei på dagtid, fikk hun de verste meltdownsene! Det gikk over da hun slutta helt som 3,5 åring, så vi kunne kutta den litt før. Men hun elska den virkelig så høyt. 7 måneder senere spør hun fortsatt om den (men godtar et nei)

Måten vi gjorde det på når hun slutta helt var å sende den i posten til "tannfeen", og så fikk hun en gave tilbake fra tannfeen neste morgen da hun hadde klart sin første natt uten. Jeg forberedte det i en uke, og hun sendte den tappert fra seg uten protest, så det var en god metode. 

Anonymkode: b8ce6...398

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ikke lenge etter fylte to år. 

Hun elsket mummitrollet , så jeg ordnet et brev til henne som skulle være fra mummi hvor han skrev at det var mange mummibarn i mummidalen som ikke hadde smokker og han spurte veldig pent om hun, som nå er stor jente, kunne gi bort sine. Vi fant en fin eske som vi la alle smokken i og la den i postkassen før vi gikk til barnehagen. Hadde en smokk i barnehagen i tilfelle det ble helt krise, men det hadde gått kjempe bra.  Hun hadde spurt litt etter den men de voksne minnet henne på alle de glade mummibarna som skulle få så mange fine smokker. Når vi kom hjem sjekket vi postkassen og da hadde smokken i esken blirr skiftet ut med diverse ting som smoothie, rosiner, tegnesaker og annet småtteri. Spurte litt etter smokken men da fant jeg bare fram brevet fra mummi og minnet henne på hvor de var. 

Skrevet

rett før 3 på begge, altfor sent selvsagt men lå vel mer på oss voksne 🙈 men absolutt best å bare slutte tvert er min erfaring 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...