Gå til innhold

Fikk tilsnakk av lærer ved levering av sønnen på skolen i dag.

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leverte sønnen min i 2.kl på skolen idag. Det kan være vanskelig å få han til å gå, så tar avogtil vogna og triller. Da tok lærer meg til side og sa at dette syns han ikke noe om. Han sa at de andre barna kom til å erte han. Sønnen min aldri sagt at noen har kommentert dette før, og vi har trillet frem og tilbake flere ganger forrige skoleår også. Og han vil jo ikke gå, for det er litt langt, nesten 1km hver vei. Er dette virkelig noe av lærer å henge seg opp i? 

Anonymkode: 53bcc...b50

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ryddet for spekulasjoner og brukerdebatt.

Christina82, mod

Endret av Christina82
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en i 2 klasse, og ja..lærer er inne på noe. 

Hvorfor ikke sykle? 

Anonymkode: 39abe...4d3

• Liker 22
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Elsparkesykkel er topp. Bare husk å sette på hjelmen ca 100 meter før skolen. 

Anonymkode: f65b5...9eb

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det var helt rett av lærer å kommentere dette. Det er ikke normalt at en 2.klassing blir trilt i vogn til skolen og selv om han ikke har fått kommentarer nå, er slettes ikke umulig at det kommer. Uansett unødvendig å gjøre et barn hjelpeløs på denne måten. Han har ikke vondt av å gå, eventuelt sykle. 

Anonymkode: 1fada...24a

• Liker 37
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke dette er en reell problemstilling, men kan svare som om det er det. Hvis barnet ditt skal trilles under én km til skolen, en strekning hvilken som helst funksjonsfrisk 2. klassing klarer helt fint, hvilke andre puter vil du synes under armene hans? Barn trenger å bli stilt krav til, og oppleve at noen ting bare må man. Babyer trilles, ikke skolebarn. Før eller siden vil han få kommentarer fra andre barn.

Anonymkode: c1566...848

• Liker 24
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er lillebror på 4år  sin vogn, men  7åringen liker den bedre. Han er veldig liten for alderen og syns ikke noe om å gå. Det er alltid mye styr å få han ut og på skolen, så de verste dagene har vi trillet. En annen i klassen sitter i sykkelvogn har jeg sett. Er dette virkelig så rart?

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Elsparkesykkel er topp. Bare husk å sette på hjelmen ca 100 meter før skolen. 

Anonymkode: f65b5...9eb

Eller fra start...?

• Liker 12
  • Nyttig 12
Skrevet

En frisk 2. klassing må kunne gå i en kilometer, dette bør dere trene på. Sett av nok tid på skoleveien, ikke dra han etter deg som en Tårnfrid.

Det går seg til, men du må ikke fortsette med den putesyingen, altså. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han deltar i kroppsøving. Det går helt greit. De har utedager også. Jeg vet ikke hvor langt de går, da går han med de andre, men er alltid fryktelig sliten når han kommer hjem. 
Han er ikke en gutt som liker så godt fysisk aktivitet, så vi prøver å tilpasse dagene så han ikke sliter seg helt ut, han er tross alt bare 7 år. 

AnonymBruker
Skrevet

Altså.. er dette tull? Barnet mitt gikk Besseggen når det var 6 år. Var ikke sliten etterpå en gang.

Kun barn fra spesialavdelingen her bruker vogn når de er 7 år.

Anonymkode: 034cf...af8

• Liker 22
  • Nyttig 3
Skrevet

Han er ikke så liten og kan ikke beskyttes fra alt. Han blir jo sliten hvis han skånes for all aktivitet. Si at du tuller? 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er lillebror på 4år  sin vogn, men  7åringen liker den bedre. Han er veldig liten for alderen og syns ikke noe om å gå. Det er alltid mye styr å få han ut og på skolen, så de verste dagene har vi trillet. En annen i klassen sitter i sykkelvogn har jeg sett. Er dette virkelig så rart?

TS

Ja, dette er virkelig så rart. Min mening er at det er helt krise å kjøre en normal sjuåring i vogn, både til skolen og andre steder. Kjøp dere sykler isteden. Eller finn noen klassekamerater som skal gå samme vei, og gå sammen.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han deltar i kroppsøving. Det går helt greit. De har utedager også. Jeg vet ikke hvor langt de går, da går han med de andre, men er alltid fryktelig sliten når han kommer hjem. 
Han er ikke en gutt som liker så godt fysisk aktivitet, så vi prøver å tilpasse dagene så han ikke sliter seg helt ut, han er tross alt bare 7 år. 

Bare 7? En frisk sjuåring skal klare å være aktiv hele dagen. 

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet

Du tuller? At han ikke liker fysisk aktivitet, så da får han sitte i vogn? Istedenfor at dere øver på hverdagslivet, for å gå 1km er virkelig ikke langt for en 7åring. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS

Det er veldig spesielt. Skal ungen virkelig lære at om han ikke har lyst, så skal han slippe? Hvis han ikke vil gjøre lekser, så gjør du dem for ham? Hvis han ikke vil ha gym, skal han ligge og hvile? Vil han ikke gå på tur med skolen, så skal læreren bære han? Vil han ikke kære subtraksjon, så kan han bare fortsette med addisjon, for det er enklere? Barn har godt av å stilles krav til!

Anonymkode: c1566...848

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (Akkurat nå):

Han er ikke så liten og kan ikke beskyttes fra alt. Han blir jo sliten hvis han skånes for all aktivitet. Si at du tuller? 

Jeg tuller ikke.

Sniff76 skrev (1 minutt siden):

Ja, dette er virkelig så rart. Min mening er at det er helt krise å kjøre en normal sjuåring i vogn, både til skolen og andre steder. Kjøp dere sykler isteden. Eller finn noen klassekamerater som skal gå samme vei, og gå sammen.

De andre i klassen hans kjøres i bil, men vi har bare en bil som mannen min bruker på jobb. 

Men er dette altså så helt ute? Jeg har som sagt sett andre gjøre det med tilsvarende store barn og syns det har gjort morgenen lettere for oss. 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...