Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært i et forhold med en grei mann i snart ett år nå. Før han kom jeg fra et nesten 15 år langt forhold som ikke gikk så bra. Pga det ønsker jeg å ta det litt pent.  Han ønsket at vi skulle flytte sammen etter bare noen måneder, og få barn. Det er altfor fort for meg. Får vibber av at det handler om å binde meg så det blir vanskeligere å gå hvis noe skulle skje. Sier ikke at det ER sånn, men jeg må passe lltt på meg selv også. 

Vi er masse sammen, men jeg trenger litt alenetid innimellom også. En dag for meg selv. Dette syns han er rart. Som om noe ikke stemmer, sier han. Her om dagen fortalte han at de damene han har vært med før alltid ville ha han. De ville være med han hele tiden visst. Ok, men nå har du møtt en dame som trenger å være litt alene innimellom svarte jeg. Blir det feil for deg så får du finne en dame som er helt lik deg i stedet. 

Er det unormalt å trenge litt alenetid innimellom? Trodde det var ganske normalt jeg. Eller er det flere her som ønsker å være sammen med kjæresten sin hele tiden, hver eneste dag? Ikke for at det er noe galt,  hvis begge er sånn.

Anonymkode: 4e5de...133

• Liker 4
  • Hjerte 5
  • Nyttig 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har vært i et forhold med en grei mann i snart ett år nå. Før han kom jeg fra et nesten 15 år langt forhold som ikke gikk så bra. Pga det ønsker jeg å ta det litt pent.  Han ønsket at vi skulle flytte sammen etter bare noen måneder, og få barn. Det er altfor fort for meg. Får vibber av at det handler om å binde meg så det blir vanskeligere å gå hvis noe skulle skje. Sier ikke at det ER sånn, men jeg må passe lltt på meg selv også. 

Vi er masse sammen, men jeg trenger litt alenetid innimellom også. En dag for meg selv. Dette syns han er rart. Som om noe ikke stemmer, sier han. Her om dagen fortalte han at de damene han har vært med før alltid ville ha han. De ville være med han hele tiden visst. Ok, men nå har du møtt en dame som trenger å være litt alene innimellom svarte jeg. Blir det feil for deg så får du finne en dame som er helt lik deg i stedet. 

Er det unormalt å trenge litt alenetid innimellom? Trodde det var ganske normalt jeg. Eller er det flere her som ønsker å være sammen med kjæresten sin hele tiden, hver eneste dag? Ikke for at det er noe galt,  hvis begge er sånn.

Hvorfor er han ikke sammen med de damene som alltid ville være med han da? Noen par ønsker å tilbringe hvert sekund sammen, mens andre trenger litt mer alenetid. Jeg hadde blir gal uten noen tid alene.

• Liker 10
  • Nyttig 20
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som klassisk love bombing, løp den andre veien! 

Anonymkode: 3d58f...7ef

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sikkert at han også er en kontrollerende drittsekk, men dere høres ikke kompatible ut

Anonymkode: 8f2ff...b5c

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Durancell skrev (6 minutter siden):

Hvorfor er han ikke sammen med de damene som alltid ville være med han da? Noen par ønsker å tilbringe hvert sekund sammen, mens andre trenger litt mer alenetid. Jeg hadde blir gal uten noen tid alene.

Fordi han ikke ønsket å bli serisøs med hun ene. Hun ville. Valgte å avslutte da han sa han bare ville være ff. Han angret som bare det etterpå visst.  Skjønner ikke hvorfor han brått ønsker å være seriøs med meg. 

Jeg blir en heks hvis jeg ikke får alenetid.  

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Høres ut som klassisk love bombing, løp den andre veien! 

Hva vil det si? Han er i en giftig maskulint miljø har jeg lagt merke til i det siste. Snakker veldig i mot utroskap,  og det er jo sant at det er feil. Men syns det er for mye fokus på hvor veldig han er i mot det. Alarmklokkene mine ringer her. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke sikkert at han også er en kontrollerende drittsekk, men dere høres ikke kompatible ut

Anonymkode: 8f2ff...b5c

Det er sant. Han har prøvd, men jeg setter foten ned blir det for mye. 

Enig i at vi mest sannsynlig ikke passer sammen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva vil det si? Han er i en giftig maskulint miljø har jeg lagt merke til i det siste. Snakker veldig i mot utroskap,  og det er jo sant at det er feil. Men syns det er for mye fokus på hvor veldig han er i mot det. Alarmklokkene mine ringer her. 

Love bombing består typisk av overøsing av komplimenter, veldig rask bekjennelse av følelser, ønske om å bli seriøs unormalt fort som f.eks. samboerskap og barn. Når man da «endelig» har blitt samboere så starter ofte den narsissistiske mishandlingen, trykker deg ned ved å fortelle alt som er galt med deg, men maskert som tull, så tilbake til overøsing av komplimenter for at du skal bli hekta og tro at ingen andre vil ha deg uansett, så du er kjempe heldig som i det hele tatt har han. Så kommer utroskapen, gaslightingen +++. All love bombing utvikler seg ikke til noe så alvorlig, men det er aldri et positivt tegn når det foregår love bombing. Måten han snakker om utroskap er jo også et tegn på at han mest sannsynlig prøver å overbevise deg, så du blir lettere å lure senere. 

• Liker 6
  • Nyttig 10
Skrevet

Man kan fint dele livet sammen og ha ulikt behov for egentid. Men å ikke respektere den andres behov og grenser kan fort ta knekken på forhold.

• Liker 11
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvorfor stoler du ikke på magefølelsen?

Det du skriver gir mer enn vibber for meg... 🚩🚩🚩

• Liker 7
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg hadde ikke orket et sånt opplegg. Har møtt noen sånne og da har jeg bare erkjent at vi ikke passer sammen. Jeg må i likhet med mange andre ha noe egentid. Det er helt normalt  og ingenting å ha dårlig samvittighet for. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Les det du har skrevet en gang til. Kom ikke hit å si at dette er en fyr du vil være med resten av livet? 

Anonymkode: 81670...a72

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Love bombing består typisk av overøsing av komplimenter, veldig rask bekjennelse av følelser, ønske om å bli seriøs unormalt fort som f.eks. samboerskap og barn. Når man da «endelig» har blitt samboere så starter ofte den narsissistiske mishandlingen, trykker deg ned ved å fortelle alt som er galt med deg, men maskert som tull, så tilbake til overøsing av komplimenter for at du skal bli hekta og tro at ingen andre vil ha deg uansett, så du er kjempe heldig som i det hele tatt har han. Så kommer utroskapen, gaslightingen +++. All love bombing utvikler seg ikke til noe så alvorlig, men det er aldri et positivt tegn når det foregår love bombing. Måten han snakker om utroskap er jo også et tegn på at han mest sannsynlig prøver å overbevise deg, så du blir lettere å lure senere. 

Her om dagen sa han at han aldri kunne vært utro mot meg, for da hadde han fått det så vondt med seg selv. Syns det er rart å bare si spnn ut i løse luften. Jeg har ingen planer om å være utro selv, men føler ikke at jeg trenger å måtte bevise det hele tiden. 

Han har sagt mye av dette du nevner her, pakket inn i humor. Bare synd for han at jeg tenker godt om meg selv og klarer meg godt uten en partner hvis det er sånn.  Skal følge mer med. Eventuelt avslutte. Dette er ikke liv laga for hverken han eller meg i fremtiden uansett. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (7 minutter siden):

Man kan fint dele livet sammen og ha ulikt behov for egentid. Men å ikke respektere den andres behov og grenser kan fort ta knekken på forhold.

Sant! Men som du sier,  respekt.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her om dagen sa han at han aldri kunne vært utro mot meg, for da hadde han fått det så vondt med seg selv. Syns det er rart å bare si spnn ut i løse luften. Jeg har ingen planer om å være utro selv, men føler ikke at jeg trenger å måtte bevise det hele tiden. 

Han har sagt mye av dette du nevner her, pakket inn i humor. Bare synd for han at jeg tenker godt om meg selv og klarer meg godt uten en partner hvis det er sånn.  Skal følge mer med. Eventuelt avslutte. Dette er ikke liv laga for hverken han eller meg i fremtiden uansett. 

Ikke bare er det rart å si det ut av det blå, men begrunnelsen er at han ville fått det så vondt med seg selv? Så han prøver å overbevise deg om at han aldri vil gjøre det, samtidig som han prøver å fremstå veldig empatisk… Nei, du får det nok bedre om du dropper han, her er det mange røde flagg. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt betenkelig at en partner ikke forstår den andres behov eller er villig til å ta hensyn til det selv om man ikke har de samme behovene selv. 

Her pakker mannen bilen og drar avgårde til fritidsbolig "slik at jeg skal få litt tid for meg selv". 🥰 Likeledes ønsker han meg en fin kveld når jeg tar av sted til byen for wine & dine med venninner. Selv har han ingen slike behov. 

Anonymkode: 4f641...d3c

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

🚩🚩🚩

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke bare er det rart å si det ut av det blå, men begrunnelsen er at han ville fått det så vondt med seg selv? Så han prøver å overbevise deg om at han aldri vil gjøre det, samtidig som han prøver å fremstå veldig empatisk… Nei, du får det nok bedre om du dropper han, her er det mange røde flagg. 

Dette!

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er som deg, TS. Uten alenetid kveles jeg i et forhold. 

Hvis du kjenner at det brenner litt under føttene dine nå, så er det forståelig. Kjenn på magefølelsen din angående den fyren her. Han ønsker å gå veldig raskt frem; noe som er et skikkelig rødt flagg for min del i alle fall. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg synes det lukter ugler i mosen ved en mann som vil være så rask. Flytte sammen og få barn, såå raskt. Man må bli mer kjent før gjør så store valg for livet. 

Det at han fremstår uforstående til alenetid er også noe du må være obs på. Er det alenetiden han synes å ikke forstå, eller er det dine behov? Om han ikke forstår at du skal ivareta egne behov er det alarm. Prøv noen andre ting også å se reaksjon. Forsøk å si nei til noe han vil som du selv ikke vil. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Han sier jo i klartekst at han primært er opptatt av sine egne følelser - bare det... Å ha ulikt behov for alenetid trenger Ikke være noe problem, man vil alltid ha ulike preferanser på så mangt, men man må hs respekt for den andres behov. Han tyr i stedet til manipulering. Jeg ser de røde flaggene stige mot himmelen...

• Liker 9
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...