isakmann Skrevet 1. september #1 Skrevet 1. september Slik tror jeg Norge hadde blitt styrt best. Med en Høyre/AP regjering. Selvfølgelig kan det bare skje i fantasien. Men likevel, her er forslag til de viktigste postene: Statsministeren Jonas Gahr Støre Ap Utenriksminister Ine Marie Søreide H Forsvarsminister: Jens Stoltenberg AP Finansministeren Erna Solberg H Justisminister Peter Frølich H Arbeid/Næringsminister Jan Christian Vestre Ap Helseminister Bent Høie H Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun Ap 5 5
Pilleville Skrevet 1. september #2 Skrevet 1. september Eg trur faktisk det kan skje. At Støre frir til Erna. Dei har mykje felles. Men eg håpar på EiT meget sterkt FRP. Det er mangen flinke der til ministerpostene. Gledelig prognose fra Buskerud i dag. Vår fam har lagt att 9 stemmer til FRP. Sistemann stemte i dag. 4
Contigo Skrevet 1. september #3 Skrevet 1. september isakmann skrev (1 time siden): Slik tror jeg Norge hadde blitt styrt best. Med en Høyre/AP regjering. Selvfølgelig kan det bare skje i fantasien. Men likevel, her er forslag til de viktigste postene: Statsministeren Jonas Gahr Støre Ap Utenriksminister Ine Marie Søreide H Forsvarsminister: Jens Stoltenberg AP Finansministeren Erna Solberg H Justisminister Peter Frølich H Arbeid/Næringsminister Jan Christian Vestre Ap Helseminister Bent Høie H Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun Ap Veldig bra regjering! Jeg legger merke til at du ikke har med Tonje Brenna, noe jeg syntes er et kriterium for at det skal bli en god regjering. 1
Adrenalina1 Skrevet 1. september #4 Skrevet 1. september Det finnes ikke. Psykopatiske løgnhalser alle sammen. Har mistet all tillit og respekt for politikere for evigheter siden. 2 1
Pilleville Skrevet 1. september #5 Skrevet 1. september Adrenalina1 skrev (3 minutter siden): Det finnes ikke. Psykopatiske løgnhalser alle sammen. Har mistet all tillit og respekt for politikere for evigheter siden. Har kun tro på FrP eg 1
Rosakatt Skrevet 1. september #6 Skrevet 1. september Pilleville skrev (5 minutter siden): Har kun tro på FrP eg De er de mest psykopatiske. 5 1
Contigo Skrevet 1. september #7 Skrevet 1. september Jeg vil gjerne ha Jens Stoltenberg som statsminister igjen ❤️ 3
Selvsagt Skrevet 1. september #8 Skrevet 1. september Contigo skrev (2 timer siden): Jeg vil gjerne ha Jens Stoltenberg som statsminister igjen ❤️ Tar med svaret mitt fra en annen tråd: Jens Stoltenberg har lenge vært en sentral skikkelse på venstresiden i norsk politikk, men det er på tide å stille spørsmål ved om hans handlinger og uttalelser står i stil med det bildet mange har av ham som en "fantastisk person". Et eksempel er hans påstand om at fjerning av formuesskatten vil føre til tusenvis av nullskatteytere. Ifølge Finansavisen finnes det ikke faglig grunnlag for dette. De fleste eiere betaler skatt gjennom utbytte og selskapsoverskudd, og nullskatteytere er i praksis svært sjeldne. NHH-professor Ola Grytten forklarer i denne videoen hvorfor det i praksis er svært vanskelig å være nullskatteyter i Norge: https://www.facebook.com/reel/1831759574085221 https://www.vg.no/nyheter/i/LMwL5q/stoltenberg-frykter-2400-nye-rike-nullskattytere: I artikkelen her trekker også stoltenberg frem at det er 31,4 prosent arbeidsgiveravgift i Sverige – stoltenberg som finansminister må da vite meget godt at arbeidsgiveravgiften i Sverige er noe helt annet enn i Norge. Det sier han ikke et ord om. Det han ikke nevner, er at den svenske avgiften dekker langt flere ytelser, inkludert forsikringer som norske arbeidsgivere må betale separat. Når man justerer for dette, er nivået omtrent likt. Den eneste nullskatteyteren jeg kjenner til er Jens Stoltenberg: Jens Stoltenberg, Skatt | Jens Stoltenberg: Rik uten å betale skatt Mye grums i fortiden også: LESERBREV | Jens, du lyver Jens, du lyver – Vårt Land Når Jens forlot NATO raser krigen i Europa verre en noen gang siden andre verdenskrig. Flere europeiske ledere og eksperter har kritisert Stoltenberg for å ikke ha klart å presse alle NATO-land til å øke forsvarsbudsjettene raskt nok. Da Russland invaderte Ukraina 24. februar 2022, ba president Volodymyr Zelenskyj NATO om å opprette en flyforbudssone over Ukraina for å beskytte sivile mot russiske luftangrep. Jens Stoltenberg, som da var generalsekretær i NATO, avviste dette ønsket. I ettertid er tusenvis av sivile lemlestet og drept i Ukraina. https://www.dn.no/utenriks/stoltenberg-ikke-aktuelt-med-flyforbudssone-over-ukraina/2-1-1179417 Jens Stoltenber stakk av etter å ha bulket bil: Stakk av etter å ha rygget i annens bil Og https://akersgaten.wordpress.com/2009/06/13/jens-stoltenberg-kr%C3%A6sjet-i-en-parkert-bil/ 1 2
Selvsagt Skrevet lørdag kl 11:45 #9 Skrevet lørdag kl 11:45 Pilleville skrev (På 1.9.2025 den 19.13): Eg trur faktisk det kan skje. At Støre frir til Erna. Dei har mykje felles. Det stemmer dessverre ikke. AP har flyttet seg langt mot venstre de siste årene. De er blitt knallrøde. Arbeiderpariet er heller ikke til å stole på, mye lyving der. "Ap brøt skatteløftet sitt seinest i 2021. Siden den gang har skattene økt dramatisk. Arbeiderpartiet brøt også et skatteforlik i 2016, sier nestleder i Høyre, Henrik Asheim til Dagbladet. " https://borsen.dagbladet.no/nyheter/advarer-om-skattesjokk-fra-jens/82914902 Drømmeregjeringen min består av Høyre, FRP og Venstre. 2 1
kikkana Skrevet lørdag kl 21:02 #10 Skrevet lørdag kl 21:02 Selvsagt skrev (9 timer siden): Det stemmer dessverre ikke. AP har flyttet seg langt mot venstre de siste årene. De er blitt knallrøde. Arbeiderpariet er heller ikke til å stole på, mye lyving der. "Ap brøt skatteløftet sitt seinest i 2021. Siden den gang har skattene økt dramatisk. Arbeiderpartiet brøt også et skatteforlik i 2016, sier nestleder i Høyre, Henrik Asheim til Dagbladet. " https://borsen.dagbladet.no/nyheter/advarer-om-skattesjokk-fra-jens/82914902 Drømmeregjeringen min består av Høyre, FRP og Venstre. Lengre til venstre? Du vet at ap tidligere var for statlige selskaper? Da snakker vi for 20 år side og før da. De var i mot all privatisering i helse og omsorg. Det var veivesenet og nsb som driftet veier og jernbane. Kommunale tjenester som fikset alt i kommunen. Strømnettet var drevet av staten. Drosjene i flere steder var kommunal eller statlig. Alt dette var d ap som fikk frem. Størrelsen skatt har ikke ap økt, annet en formueskatt. Osv osv osv 2 1
Selvsagt Skrevet lørdag kl 21:12 #11 Skrevet lørdag kl 21:12 (endret) kikkana skrev (10 minutter siden): Lengre til venstre? Du vet at ap tidligere var for statlige selskaper? Da snakker vi for 20 år side og før da. De var i mot all privatisering i helse og omsorg. Det var veivesenet og nsb som driftet veier og jernbane. Kommunale tjenester som fikset alt i kommunen. Strømnettet var drevet av staten. Drosjene i flere steder var kommunal eller statlig. Alt dette var d ap som fikk frem. Størrelsen skatt har ikke ap økt, annet en formueskatt. Osv osv osv "Ikke økt annet en formuesskatten"? Er du seriøs? De har økt en haug med skatter og avgifter. Ta bare utbytteskatten den ble økt to år på rad fra 32% til 38% nå (fra et allerede et skyhøyt nivå - den var 0% i 2004). Jeg tar med en del av et tidligere svar jeg har postet: Økte og nye skatter med dagens regjering og AP: Grunnerenteskatt på vannkraft, havbruk og laks. Formuesskatten er økt Utbytteskatten er økt. (samt økt formuesverdien på aksjer). Klima, miljø og bilrelaterte avgifter er økt Toll er økt Næringsbeskatning er økt Exitskatt osv. Ikke klag på høye strømregninger om du stemmer på et av partiene på venstresiden! I Norge er det også innført grunnrenteskatt på vannkraft - tydeligvis er ikke miljø eller reduksjon av klimautslipp så viktig likevel (mye viktigere at noen ikke kan bli rike i Norge). "Med samme skatte- og avgiftsnivå som i 2022 ville resultatet i første halvår vært omtrent 640 mill. kr høyere, noe som vil si to nye kraftverk omtrent på størrelse med Fennefoss. Det tilsvarer strøm til ytterligere 6000 boliger. Dette viser at dagens skattepolitikk hindrer utbygging og produksjon av mer fornybar energi." https://www.fvn.no/mening/kronikk/i/l35Kxk/aa-energi-vil-produsere-merren-energi-men-vi-hindres-av-skatteregimet Endret lørdag kl 21:13 av Selvsagt 3
Stabbur Skrevet lørdag kl 21:18 #12 Skrevet lørdag kl 21:18 En regjering med venstresidens politikk for velferd, men med høyresidens politikk for bedrifter
anonym482 Skrevet lørdag kl 21:23 #13 Skrevet lørdag kl 21:23 Jeg ville hatt Norgesdemokratene som største parti, mes hjelp av FrP og Konservativt med mindre oppslutning. Dette for å endelig sette Norge først, stanse masseinnvandringen. Dette er den viktigste saken for meg. 2 2
anonym482 Skrevet lørdag kl 21:23 #14 Skrevet lørdag kl 21:23 Rosakatt skrev (På 1.9.2025 den 19.35): De er de mest psykopatiske. What? Begrunn? 1
kikkana Skrevet lørdag kl 21:24 #15 Skrevet lørdag kl 21:24 Selvsagt skrev (8 minutter siden): "Ikke økt annet en formuesskatten"? Er du seriøs? De har økt en haug med skatter og avgifter. Ta bare utbytteskatten den ble økt to år på rad fra 32% til 38% nå (fra et allerede et skyhøyt nivå - den var 0% i 2004). Jeg tar med en del av et tidligere svar jeg har postet: Økte og nye skatter med dagens regjering og AP: Grunnerenteskatt på vannkraft, havbruk og laks. Formuesskatten er økt Utbytteskatten er økt. (samt økt formuesverdien på aksjer). Klima, miljø og bilrelaterte avgifter er økt Toll er økt Næringsbeskatning er økt Exitskatt osv. Ikke klag på høye strømregninger om du stemmer på et av partiene på venstresiden! I Norge er det også innført grunnrenteskatt på vannkraft - tydeligvis er ikke miljø eller reduksjon av klimautslipp så viktig likevel (mye viktigere at noen ikke kan bli rike i Norge). "Med samme skatte- og avgiftsnivå som i 2022 ville resultatet i første halvår vært omtrent 640 mill. kr høyere, noe som vil si to nye kraftverk omtrent på størrelse med Fennefoss. Det tilsvarer strøm til ytterligere 6000 boliger. Dette viser at dagens skattepolitikk hindrer utbygging og produksjon av mer fornybar energi." https://www.fvn.no/mening/kronikk/i/l35Kxk/aa-energi-vil-produsere-merren-energi-men-vi-hindres-av-skatteregimet Den er ikke økt historisk, bare i helt moderne tid. Selvfølgelig har skatt økt litt etter at frp og høyre har styrt i 8 år. Både høyre og frp er skyld i strøm politikken, selv om frp snur etter vinden for stemmene. Men poenget er at historisk fra gamle ap er ikke annet en formueskatt økt Joda både rødt og sp er i mot strøm politikken. Eøs. Tror sv er d også.
Gaia Skrevet lørdag kl 21:24 #16 Skrevet lørdag kl 21:24 Drømmeregjeringen må være en kombinasjon av godt utdannede mennesker sammen med folk som har noen år på baken i ordinært arbeidsliv. En kombinasjon mellom folk fra AP, SV og Rødt hadde vært drømmen. Hvem som skulle innehatt de ulike posisjonene er jeg usikker på, men Jonas hadde definitivt ikke fått statsministerposten. Den hadde nok gått til noen fra SV. 2
Brunello Skrevet lørdag kl 21:25 #17 Skrevet lørdag kl 21:25 isakmann skrev (På 1.9.2025 den 17.20): Slik tror jeg Norge hadde blitt styrt best. Med en Høyre/AP regjering. Selvfølgelig kan det bare skje i fantasien. Men likevel, her er forslag til de viktigste postene: Statsministeren Jonas Gahr Støre Ap Utenriksminister Ine Marie Søreide H Forsvarsminister: Jens Stoltenberg AP Finansministeren Erna Solberg H Justisminister Peter Frølich H Arbeid/Næringsminister Jan Christian Vestre Ap Helseminister Bent Høie H Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun Ap Erna har utspilt sin rolle. Børge Brende i stedet for henne.
blvck Skrevet lørdag kl 21:27 #18 Skrevet lørdag kl 21:27 Drømmeregjeringen min består av Mdg og Venstre. Ikke realistisk, og i hvert fall ikke hvis vi tenker om størrelsen på partiene 😅
romerskbetong Skrevet lørdag kl 22:05 #19 Skrevet lørdag kl 22:05 Er eg den einaste som ville gått for ein amish variant, utan relegion då sjølvsagt.
frivis Skrevet lørdag kl 23:02 #20 Skrevet lørdag kl 23:02 Konservativt og/eller Norgesdemokratene. Dette er de eneste partiene jeg stoler på gjør Norge til en bedre plass i fremtiden. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå