Gå til innhold

Hvor mye kan man «unne seg» når man er foreldretrener/har frivillig verv?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er klart at det er mange foreldre som bruker mye tid og krefter på å stille opp ulønnet på barnas aktiviteter. Tenker dere at man da bør ha litt slækk for å forfordele eget barn? F.eks la det alltid spille på lag med bestevenner, de beste spillerne etc? Man gjør jo tross alt alle de andre barna og foreldrene en tjeneste gratis?

Anonymkode: 04c70...ffb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, absolutt ikke 

Anonymkode: 233d4...83f

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Eh, nei. Og vet som trener selv at det er kjempeviktig å ikke favorisere eget barn. Ikke minst for barnet selv. Hvor populær tror de barnet blir hvis mamma/pappa gir han mer slack? 

Har nesten inntrykk av at trenerens barn slipper unna med mindre enn andre 😄

Anonymkode: a85fa...86d

• Liker 18
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei mann behandler barna rettferdig og tar valg som fremmer å bygge et lag og et godt fellesskap rundt idretten.

Anonymkode: a93fb...cd0

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er klart at det er mange foreldre som bruker mye tid og krefter på å stille opp ulønnet på barnas aktiviteter. Tenker dere at man da bør ha litt slækk for å forfordele eget barn? F.eks la det alltid spille på lag med bestevenner, de beste spillerne etc? Man gjør jo tross alt alle de andre barna og foreldrene en tjeneste gratis?

Anonymkode: 04c70...ffb

Du bruker ordet forfordele feil, å forfordele betyr å behandle noen dårlige enn de har krav på.

Men det er viktig å ikke gi fordeler til eget barn, ungene får det med seg, og det kan føre til at både du og barnet ditt blir dårlig likt.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
Tvist skrev (7 minutter siden):

Du bruker ordet forfordele feil, å forfordele betyr å behandle noen dårlige enn de har krav på.

Det ironiske er at selv om ts brukte ordet feil er han nærmere sannheten mtp behandling av eget barn.

De aller fleste forfordeler eget barn av redsel for å bli beskyldt for å være urettferdig hvis man behandler eget barn som alle andre.

Jeg simpelthen hatet det da pappa trente meg.  Han hadde høyere forventninger til meg, stilte strengere krav til meg, og "benket meg" langt oftere enn andre trenerforeldre gjorde.

Anonymkode: b2d95...3b8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Tenker dere at man da bør ha litt slækk for å forfordele eget barn?

Tror nok du må slå opp ordet... 

Anonymkode: fc389...63f

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Tenker dere at man da bør ha litt slækk for å forfordele eget barn?

Det er alltid egne barn som til slutt taper på dette. Dårligere treningsmoral, mindre respekt fra lagvenn(-inner), dårligere sportslig utvikling…….

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt ikke, det er dårlig gjort, også overfor eget barn. 

Derimot synes jeg det er rimelig å slippe å stille på dugnader for laget hvis man allerede bruker mye tid på å være gratis trener.

Anonymkode: d1522...12e

• Nyttig 3
Skrevet

Overhodet ikke. De som er foreldretrenere bør behandle egne barn akkurat som de andre. Og egne barn skal i hvert fall ikke få noen fordeler.

Eneste jeg synes er greit er at familien kan slippe unna annen dugnad.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lær deg betydningen av forfordele.

Anonymkode: 377a4...e9a

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Uansett så har jeg behandlet mine barn akkurat som lagkompisene. 

Foreldretrenere som gjør forskjell, burde bare frasi seg vervet med en gang. Finnes så mange eksempler på elendige foreldretrenere..

Anonymkode: 0c15a...343

• Nyttig 2
Skrevet

Nei det er ikke innafor. Du blir fort uglesett hvis noen legger merke til det.

Uansett hva grunnen er til at man stiller opp frivillig, så må man i det minste late som man gjør det for fellesskapet 🤣

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette håper jeg er et tulleinnlegg. Ingen normale foreldre ville tenkt slik. 

Anonymkode: 8d5e7...9ea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg synes absolutt du kan forfordele ditt eget barn når du er trener! Men du, slå opp ordet da! 

Anonymkode: 5d94c...b06

AnonymBruker
Skrevet

Ofte får barnet ditt fordeler vet at siden du likevel kjører så kan det bli noen flere kamper på barna, ved forfall så vet du eget barn kan på kort varsel.

Det er nok noen ganger lettere å kreve litt mer av eget barn så de får noen ganger mer ansvar for du kjenner de godt nok til å vite grensene. 

Det å gå inn for å finne fordeler vil bli uglesett. Har sett litt mye nepotisme i barnas lag til at jeg egentlig misliker foreldre som hovedtrenere i ungdomsidrett (fra det i fotball skal velges ut til sone)  

Anonymkode: e01ec...8a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...