Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #1 Skrevet 26. mars 2006 Ja,det lurer jeg på.Er det noen som kan si litt om dette?Evt tipse om nettsteder hvor temaet er omhandlet?
Eliza Skrevet 27. mars 2006 #2 Skrevet 27. mars 2006 Tror det varierer veldig hvor tidlig et barn begynner å snakke, og kjønn spiller også en rolle (jenter prater vanligvis tidligere enn gutter). Da jeg var liten pratet jeg visst ganske rent i en alder av 2 år, mens min bror nesten ikke sa et ord før han var 3 (men da pratet han til gjengjeld som en foss). Jeg har selv en datter som er 20 mnd. nå, og hun ser ut til å ha arvet mine "prategener". Hun behersker ganske mange ord nå, og kan gjøre seg forstått med veldig korte setninger (ikke mer enn 3 ord). Hun får imidlertid ikke å skille mellom "k" og "t" og mellom "f" og "s", men det kan man da heller ikke forvente...
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #3 Skrevet 27. mars 2006 Det jeg har lært av ei som har om dette på skolen er følgende. 1år: ett ord settninger. (D.v.s ja,nei, mamma, pappa slike ting) 2år: to ords setninger (D.v.s pappa kom,mamma se)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå