AnonymBruker Skrevet 1. september #1 Skrevet 1. september Hei, vurderer å utruste 2 klassingen med en Nokia 3210 med icejunior 1gb abonnement. For så å skru av kamera og internett i foreldrekontroll/sikkerhetsinnstillinger på telefonen. På ice abonnementet virker det som at hvis du ikke whitelister et nummer så kan ikke barnet ringe til det? Er jo positivt forsåvidt. Å whiteliste hvilke telefonnumre som kan ringe til telefonen virker ikke mulig verken på telefon eller i abonnementet. Lurer på om jeg er på sporet av en god setup her? Telefonen skal i hovedsak brukes til kommunikasjon når barnet er alene hjemme eller f.eks. går til aktiviteter alene uten følge av foreldre. Anonymkode: 50c56...738
AnonymBruker Skrevet 1. september #2 Skrevet 1. september God ide, men jeg ville sett om jeg kanskje fant en annen enn dette, venninne bestilte en sånn til seg selv siden vi hadde hatt det i ungdommen. Telefonen er ikke i nærheten av det den en gang var, gikk i bakken et par ganger og plasten knakk. Virka som billigutgaven bare. Anonymkode: c335b...9a1 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #3 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (33 minutter siden): God ide, men jeg ville sett om jeg kanskje fant en annen enn dette, venninne bestilte en sånn til seg selv siden vi hadde hatt det i ungdommen. Telefonen er ikke i nærheten av det den en gang var, gikk i bakken et par ganger og plasten knakk. Virka som billigutgaven bare. Anonymkode: c335b...9a1 Ikke sant ja... Doro virker jo ha endel tilsvarende telefoner som Nokia, e.g. Doro 1881. Vet ikke hvor gode disse er dog. Noen som har erfaring med Doro-telefoner for barn? Anonymkode: 50c56...738
AnonymBruker Skrevet 1. september #4 Skrevet 1. september Nokia 105 virker også som et alternativ, særlig hvis jeg ikke skal ha kamera; https://www.proshop.no/Mobiltelefoner/Nokia-105-2024/3380387 Anonymkode: 50c56...738
AnonymBruker Skrevet 1. september #5 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke sant ja... Doro virker jo ha endel tilsvarende telefoner som Nokia, e.g. Doro 1881. Vet ikke hvor gode disse er dog. Noen som har erfaring med Doro-telefoner for barn? Anonymkode: 50c56...738 Jeg har god erfaring med doro for voksne for begge mine foreldre hadde det, jeg hadde blitt overrasket hvis deres barneversjon var mindre robust og ordentlig enn det. Har du mulighet til å teste på en elkjøp eller noe? Anonymkode: c335b...9a1
AnonymBruker Skrevet 1. september #6 Skrevet 1. september Nokia er ikke nokia lenger. Styr unna! Jeg kjøpte 3210, den nye gull-tlf. Den ser fin ut, men er utrolig knotete å bruke. Mangler T9-ordbok, vanskelig å finne frem i tlf-lista, forskjellig måter å skru på og av tastelås. Vegrer meg får å i det hele tatt ringe eller sende mld med den. Kommer til å kjøpe noe annet etter hvert. Og jeg hadde den revolusjonerende 3210 når den kom. Skulle så gjerne ønsket den nye var en kopi av den gamle. Og ja, plasten kjennes sprø og lite holdbar ut. Anonymkode: 54580...2b5 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #7 Skrevet 2. september Skulle gjerne hatt noen tips jeg og. Må da finnes noe annet en nokia (ubrukelig etter det ble kjøpt opp av microsoft), eller doro (gamlistlf)? Anonymkode: 54580...2b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå