AnonymBruker Skrevet 1. september #1 Skrevet 1. september Er det ikke mulig at en mann gjør dette uten å bli maset på? Når et barn strever med å lære seg å lese, så prøver jeg gang på gang på gang å si at vi må øve og øve. Om jeg ikke er der og spør om de har lest så blir det ikke lest. Jeg leser jo alltid leksene med barnet, men jeg er møkk lei av å alltid ha ansvaret for det. Jeg prøver også å si at jeg ikke vil barnet skal se på tlf i senga, men at vi leser bøker. Men det går ikke inn i hodet til mannen. Gjør deres menn det? Eller er det bare håpløst for en mann dette.. Anonymkode: c12b9...4f0
AnonymBruker Skrevet 1. september #2 Skrevet 1. september Jeg er mann, og det kunne ikke falt meg inn at jeg skulle ha noe mindre ansvar enn kona for å bistå med lesing sammen med barna. Tviler ikke på at norske mødre i snitt bruker mer tid på å lese for barna sine enn det norske fedre gjør, altså, men jeg ser absolutt ingen grunn til at dette skulle vært noe kona hadde større ansvar for enn meg. Anonymkode: 45b0a...715 6
AnonymBruker Skrevet 1. september #3 Skrevet 1. september Samboer gjør sånn med den største selvfølge (selvfølgelig). Hva er det med menn som tror at de bare kan steppe inn her og der for det de gidder og overlate resten til mor? Late mannfolk Anonymkode: dfac4...e11 1
Daria Skrevet 1. september #4 Skrevet 1. september Hvilket forhold har mannen selv til bøker og lesing? Å lese med og for barn er viktig, men hvis mannen generelt ser lesing og bøker som et ork og en utfordring, ville jeg - som selv alltid har elsket å lese - heller tatt på meg den oppgaven enn å risikere at fars negative holdning skulle smitte over på barnet. Han har sikkert andre styrker og områder hvor han er den positive kraften for barnet? 1 1
Trolltunge Skrevet 1. september #5 Skrevet 1. september Det var min far som leste for meg og min søster da vi var små. Mamma gjorde det aldri. Pappa elsket det. Jeg gjorde det for våre barn, men det er fordi min mann har dysleksi. Han fortalte historier. 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #6 Skrevet 1. september Mannen min er mye mer opptatt enn meg av å lese for barnet på 2. Han vil gjerne lese lange historier hver kveld (ungen er interessert også da 😜). Han gleder seg til han kan lese lengre bøker for og med barnet. Om barnet hang bakpå med lesing som større ville han stresset mye mer enn meg. Så dette handler ikke om kjønn, men om din mann... Anonymkode: 6b130...c49 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #7 Skrevet 1. september Her er det mannen som er mest opptatt av lesing. Og ikke bare lesing - full bakgrunn om forfatter, historisk og kulturell betydning, og gjerne "høring" også 😂 Selv i bil - hender både jeg og barn har lyst til å sette han av på en rasteplass, og bare å høre på litt høy og dum musikk. Når han enten opplyser vår om hver plass og hvert veikryss, eller veileder oss gjennom et radioprogram, spørrespill eller lydbok. Men visste jo hvem jeg giftet meg med.... Leser han ikke selv, er han ikke kulturelt interessert, så skrus det ikke plutselig på en bryter i det han er far Anonymkode: 6fd57...5c5 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #8 Skrevet 1. september Men TS, hvorfor få barn med noen du ikke har snakket med om barn før? Anonymkode: 634dd...7b5
AnonymBruker Skrevet 1. september #9 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men TS, hvorfor få barn med noen du ikke har snakket med om barn før? Anonymkode: 634dd...7b5 Fordi jeg viste jo ikke at han ikke var flink til å følge opp barn og lekser før vi fikk barn og lekser. Anonymkode: c12b9...4f0
AnonymBruker Skrevet 1. september #10 Skrevet 1. september Min mann liker ikke å lese. Han har aldri gjort det, og syns det bare er skikkelig kjedelig!! Han ønsket ikke å ubevisst overføre dette til barna, derfor innførte vi «lydbok/lesing» her de kveldene jeg ikke fikk fulgt opp; ungene fulgte med i fysisk bok, også hørte de på lydbok samtidig. Det fungerte kjempe fint, og i dag har jeg tre gutter i tenårene som alle er glade i å lese. Anonymkode: aa58b...e20 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #11 Skrevet 1. september Men her tenker jeg også på at vi har et barn som sliter stort med å lese… og trenger at vi leser med det. Anonymkode: c12b9...4f0
AnonymBruker Skrevet 1. september #12 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Fordi jeg viste jo ikke at han ikke var flink til å følge opp barn og lekser før vi fikk barn og lekser. Anonymkode: c12b9...4f0 Han hadde en interesse for bøker, kultur, intellektuell ballast og kunnskap generelt. Viste god arbeidsmoral. Godt verdisyn. Og dere hadde gode samtaler om hva dere ønsker for egne barn. Men i praksis så faller han fullstendig gjennom når barna først er der? Anonymkode: 6fd57...5c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå