Gjest gjest1 Skrevet 26. mars 2006 #1 Skrevet 26. mars 2006 Jeg har lyst til å strikke armbånd med perler. Jeg ser for meg en sak som skal være ca 5 cm bredt. Perlene jeg skal bruke er ca 5*10 mm. Hvor mange masker bør jeg legge opp, og hvor mange perler skal jeg beregne?
Gjest gjest1 Skrevet 26. mars 2006 #2 Skrevet 26. mars 2006 Jeg tror jeg legger opp seks eller åtte masker. Jeg pleier å ta på perler på snoren først, (ståltråd) mye mer enn hva jeg tror jeg trenger, også strikker jeg med den snoren.
Gjest gjest1 Skrevet 26. mars 2006 #3 Skrevet 26. mars 2006 10 - 20 - 30 perler? (Disse er ganske så store)
Gjest gjest1 Skrevet 26. mars 2006 #4 Skrevet 26. mars 2006 Kommer jo helt an på hvor tett du skal ta de... Jeg ville tredd på mange jeg, kanskje femti, og så strikket i vei. Er det for mange heller du jo de overflødige bare tilbake i posen/boksen
Gjest gjest1 Skrevet 27. mars 2006 #7 Skrevet 27. mars 2006 Det ble råstilig! Jeg endte opp med noe annet enn jeg hadde planlagt, men det var vel mest fordi jeg plukka opp en annen perleboks enn jeg hadde tenkt. Takk Pulver! Hva slags låser er forresten best til strikkeamykker? Denne gangen endte jeg med å sy det sammen, men det neste blir kanskje ikke så romslig og elastisk?
Gjest gjest1 Skrevet 27. mars 2006 #8 Skrevet 27. mars 2006 Så bra! Jeg bruker vanlige smykkelåser, men synes ikke de sitter så bra, så jeg skal lage en lås med en perle neste gang. Venninnen min gjør det, og de sitter mye bedre
Scheherazade Skrevet 27. mars 2006 #9 Skrevet 27. mars 2006 I min karriere som smykkelager pleide jeg å bruke platelåser fra feks Panduro. Dette er en tynn metallplate med tagger som en halvveis brettet dobbelt, smykket legges i og platen klemmes rundt enden med en tang. Platen har et lite hull i til å feste lås. Synes det blir finest, da får du dekket hele enden. Vær forøvrig obs på at sånne armbånd ofte utvider seg, spesielt dersom du har brukt tynn tråd, kan være en ide å stive opp langs kanten med en tykkere tråd.
Mini_me Skrevet 27. mars 2006 #11 Skrevet 27. mars 2006 ang låser.... jeg brukte trykknapp som jeg enkelt og greit sydde på. det ble fint, og det var det jeg ble anbefalt der jeg kjøpte perlene...
dichroic Skrevet 2. april 2006 #12 Skrevet 2. april 2006 du får kjøpe låser i butikker som selger garn, du limer låsen på. ta en titt på denne siden hppt://www.skaye.shops.no/
Gjest gjest1 Skrevet 3. april 2006 #13 Skrevet 3. april 2006 OBS: Nettsida over er enormt tung. Det tar evigheter å laste sida, sjøl med 6 Mb linje.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2006 #14 Skrevet 3. april 2006 du får kjøpe låser i butikker som selger garn, du limer låsen på. ta en titt på denne siden hppt://www.skaye.shops.no/ ← Hva er dette? Reklame for egen virksomhet? Bortsett fra at adressen er feilskrevet ser jeg ikke at det er noe som helst om strikking av smykker der?!?
Gjest gjest1 Skrevet 3. april 2006 #15 Skrevet 3. april 2006 Det kan nok stemme ja. Adressen (i korrigert utgave) fører til en webshop uten organisasjonsnummer og navn på ansvarlig eier. -Og som dessuten er så tung at den fryser nettlesere og raske linjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå