AnonymBruker Skrevet 1. september #1 Skrevet 1. september Jeg har et relativt lite kjøkken. Det er åpen løsning med stue, men i en u-form, så kjøkkenet blir bak stuen. Kjøkkenet har et lite bord og en kjøkkenøy med barstoler. Spørsmålet er: Hvor og hvordan bør belysningen være? Nå har jeg bare en enkel, stygg plafond. Jeg tenkte å henge opp en liten skinne med tre spotter istedenfor. Men hva med pendel/hengende belysning over kjøkkenbord og kjøkkenøy? Blir det for mye med alle tre? Hvis jeg må velge mellom øya og bordet, hvilken bør jeg gå for? Jeg tenker kanskje øya siden den henger fast og bordet kan fjernes, men vi spiser ved bordet, øya brukes nesten ikke… Råd? Anonymkode: 39ba9...ea0
AnonymBruker Skrevet 1. september #2 Skrevet 1. september Så lenge enkelte av lyskildene ikke er så store i seg selv, er det egentlig litt «jo mer, jo bedre» når det gjelder belysning. Og generelt kan man tenke en kilde til grunnbelysning av rommet, som kan settes mot en lys flate, f.eks, eller som plafond eller hengende, og så noen spesifikke lyskilder der det trengs. På et kjøkken ønsker man da lys ved benken og spiseplass. Det er også hyggelig å ha lys ved spiseplass uten at grunnbelysningen eller benkebelysningen også er på. Jo flere lyskilder, jo mer tilpasning og hygge, tenker jeg. Innen rimelighetens grenser, så det ikke blir komisk heller. Anonymkode: 73951...0d5
AnonymBruker Skrevet 1. september #3 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Innen rimelighetens grenser, så det ikke blir komisk heller. Ja, det er nemlig akkurat det - hvor går grensen der? Kjøkkenet er vel omtrent 24m2. Kan jeg da ha to pendler og en spot? Vet ikke om det blir for mye/rotete… og det bør vel være samme stil? Anonymkode: 39ba9...ea0
AnonymBruker Skrevet 1. september #4 Skrevet 1. september Jeg skal forresten ha nymåne spot fra IKEA. Så vurderer jeg Høgvind over kjøkkenøya. Men bordet vet jeg ikke. Anonymkode: 39ba9...ea0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå