Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Elsker min, og hadde først en i nesten ti år før jeg slet den ut, og er på min andre nå. Men vil ikke si at den ikke blir klam, på fuktige dager kan den føles litt som ei regnjakke.

Anonymkode: d1ff4...aec

Vokset og/eller renset du jakka? jeg har kjøpt min første barbour og vil gjerne stelle den pent så den varee😂

Anonymkode: e1740...488

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Vokset og/eller renset du jakka? jeg har kjøpt min første barbour og vil gjerne stelle den pent så den varee😂

De klassiske oilskin-jakkene fra Barbour er jo kjent for å vare livet ut, hvis man tar vare på dem. Ikke akkurat et plagg man sliter ut etter ti år. Jeg kjenner folk som har arvede Barbour-jakker som er like fine etter femti år.

Anonymkode: 5a19e...6bb

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så enig. Oilskinjakker er så stygge. Hadde det på 90-tallet, men brukte den som stalljakke. Da var den praktisk. 

Anonymkode: 9fc38...fda

b5dd28fad129f952fd455e34866da157.jpg

😂😂 Ja de er praktiske, og slitesterke, nesten umulig å bli kvitt. Og de vekker sterke følelser ser det ut som, noen elsker dem og andre hater. 

Anonymkode: 0f97d...fdd

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om merket, men jeg elsket klærne! Ser for meg at jeg går sånn i fjellet med min irske setter. Her har jeg gått glipp av noe! Men sender de til Norge? 😅 og må jeg eie en hest for å bruke de? 

Anonymkode: 2af0e...bd8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det holder å børste av støv eller bruke svamp med litt kaldt vann om nødvendig. Så lufter du den på vrangen inn i mellom (i skygge!) og revokser etter behov.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Aldri hørt om merket, men jeg elsket klærne! Ser for meg at jeg går sånn i fjellet med min irske setter. Her har jeg gått glipp av noe! Men sender de til Norge? 😅 og må jeg eie en hest for å bruke de? 

Du må minst eie en hund 😅 Barbour selges i Norge også, bare google "Barbour" så får du opp flere norske butikker.

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja! Kun lovlig for hesteeiere 😂 jeg hadde den jo da jeg gikk på ungdomsskolen på 90-tallet. Husker ikke hvor den ble kjøpt, men var fra Barbour. Hest driver her fortsatt med, men hvor jakka ble av vet jeg ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

b5dd28fad129f952fd455e34866da157.jpg

😂😂 Ja de er praktiske, og slitesterke, nesten umulig å bli kvitt. Og de vekker sterke følelser ser det ut som, noen elsker dem og andre hater. 

Haha, ja, de er elsket og hatet 😂 aner kje hvor det ble av min. Forsvant da jeg flyttet hjemmefra, kanskje. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 17.47):

Det er vel en fritids jakke og ikke noe man bruker til daglig 

Anonymkode: e5e1d...01b

Den kan selvsagt brukes daglig om man vil.

Anonymkode: daac7...be0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 17.47):

Det er vel en fritids jakke og ikke noe man bruker til daglig 

Anonymkode: e5e1d...01b

Man kan bruke den daglig, i fritiden. 

Anonymkode: 01f05...527

• Liker 2
Skrevet (endret)

Har en Brgn Yr, trenchcoat. Holder regn ute og ser ok ut til daglig. De har også kortere jakker. 

https://brgn.com/collections/regnjakke-kape

Et tips: de dukker relativt ofte opp på Finn/Tise, kan spare mye penger på det.

Endret av Thessaly
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Såklart kan man bruke en vanlig allværsjakke til hverdagsbruk… 

Twentyfour har mange skalljakker som er nøytrale og passer like godt både i byen og skogen. 

IMG_1789.webp

IMG_1790.webp

IMG_1792.jpeg

IMG_1793.jpeg

Anonymkode: 0b432...a2d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.9.2025 den 14.34):

Sto om det i KK allerede i fjor høst:

«Kjære Kvinner & Klær. Er det bare meg, eller er Barbour-jakken overalt igjen? Og hvordan får man egentlig den forfinede, britiske stilen uten å bli for striglet eller «preppy»?», spør en leser.

Nå trenden den britiske Town and country-stilen og den klassiske Barbour-jakken. Men hvorfor akkurat nå?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...