Gå til innhold

Anbefalt sted på bo på Romerike? Med god skoler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i Nannestad og allerede faller datteren min ut sosialt i 1 klasse. Hun har adhd og autisme og er veldig umoden. Men er så fælt at hun ikke har en venn liksom. Sånn var også barnehagen.. jeg vet at hennes utfordringer har mye med det å gjøre men jeg ønsker bare å bo et sted der det er litt mer aksept og skolen tar tak i ting. Har også en lillebror med autisme og en storesøster som ble mobbet hele oppveksten. Så er så redd for det samme skal skje med de andre. Jeg trenger tips er så langt nede. På forhånd takk 

Anonymkode: 708d7...1f8

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring og før om Jessheim skole og ressurssenter fremdeles har tilrettelegging for blandt annet det du beskriver.

Mine barn gikk på den skolen og der tok de inn barn med forskjellige utfordringer.

Jeg trur de flere foreldre var fornøyd med ressurssenteret. De barna fikk ha noen timer i «vanlig» klasse og ble fulgt opp i de andre klassene som var tilrettelagt for de.

Mine barn gikk i «vanlige klasser» men hadde mye glede av å ha andre elever i klassen hver eneste uke. Trur alle elever lærte mye av samholdet.

Vi har bodd på Jessheim i alle år og barna er nå voksne og sier de trivdes på skolen.

Anonymkode: 1171a...99a

Skrevet

Kan virkelig anbefale Kjeller skole. Selvsagt løses ikke alle situasjoner pga autisme på et blunk, men de kjenner til, og jobber med det. 

Dere kan bo på Holt Vestvollen og få kort vei til skolen. Det er også forholdsvis nær BUP (på Åråsen) hvis dere er "innrullert" der. 

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. Føler meg så alene og dere vet mammahjerte når barna sliter.. takk igjen! HI

Anonymkode: 708d7...1f8

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er kjempefornøyde med Skjetten skole (deler av Skjetten samt deler av Strømmen hører til her, vi bor på sistnevnte sted, som vi for øvrig også er veldig fornøyde med, supert med togforbindelse til Oslo mtp jobb og ville ikke valgt et sted hvor det bare går buss). Opplever at miljøet er inkluderende (to av barna mine har venner som er nevrodivergente, opplever at det sosialt sett ikke er noen forskjell på dem og resten) og at skolen er gode på å gjøre det som trengs for de som har diagnoser.

Vil også komme med et tips. Vi ser at flere foreldre er flinke til å informere om barnas diagnoser og komme med tips med tanke på besøk og overnatting og det gjør det veldig mye lettere for alle. Når vi kan legge til rette for dem blir også diagnosen mindre synlig noe som gjør det lettere å passe inn. Bare som et eksempel, men en jente takler overganger veldig dårlig og når hun reagerer på brå overganger (det kan være så lite som at "nå er det middag", dette er jo ikke noe hun kan noe for eller klarer å styre) skaper det annerledeshet i forhold til vennene. Siden vi er klar over det kan vi forberede henne og minne henne på hva som kommer til å skje videre. Bare en bitteliten ting, men det betyr mye for henne. Så ville bare si det siden dette er så viktig uansett hvor dere havner. 

Anonymkode: 5fb4f...c96

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...