Gå til innhold

Å flytte oppsatt operasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp, kan noen fortelle meg at det går fint? Jeg har fått time til operasjon for fjerning av en eggstokk, i slutten av september. Dette passer så sinnsykt dårlig. Sendte derfor melding og ba om å få flyttet operasjonen til etter nyttår. 

Innimellom får jeg så massiv angst for å være til bry, og den slo inn for fullt nå, kvalm og pulsen helt oppi halsen. Vi er jo kjempeheldige i Norge med helsevesenet, så jeg kaver meg voldsomt opp når jeg føler at jeg lager styr for dem. Det er lov å flytte operasjoner etter hva som passer? 

Anonymkode: 16f0e...246

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor passer det ikke?

Så lenge det ikke er tl fare for deg selv å vente og du gir beskjed i god tid er det nok ikke problem.

Anonymkode: d78af...e84

AnonymBruker
Skrevet

Det går fint, har gjort det selv. Det som skjer er at tiden som er satt opp i september, bare blir gitt til noen andre som kommer til å være glad for å rykke frem i køa. Ventelistene er lange ca på alt, så det kan hende at din operasjon blir senere enn du har tenkt, men hvis det uansett ikke passer i september, så passer det jo ikke. 

Anonymkode: ea9e5...6f1

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Du har gitt beskjed i god tid, det er overhodet ikke uvanlig at operasjoner ikke passer.

Det er ikke sikkert du får den akkurat når du ønsker deg, men hvis det ikke gjør problemene verre for deg rent helsemessig, så gjør vel kanskje ikke det noe (men det var jo lenge å flytte den tre måneder da, da kan det jo hende de lurer på hvor akutt det egentlig er...)

Anonymkode: 9ddf6...9cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har gitt beskjed i god tid, det er overhodet ikke uvanlig at operasjoner ikke passer.

Det er ikke sikkert du får den akkurat når du ønsker deg, men hvis det ikke gjør problemene verre for deg rent helsemessig, så gjør vel kanskje ikke det noe (men det var jo lenge å flytte den tre måneder da, da kan det jo hende de lurer på hvor akutt det egentlig er...)

Anonymkode: 9ddf6...9cb

Det er vel mer "akutt", tror jeg. Jeg har brca, så på grunn av endometriose, og at jeg uansett bør fjerne begge eggstokkene, vil de ha det gjort fort. Jeg fjernet den ene i februar i år, og skulle bli kalt inn i mai for nummer to, så brennhast kan det ikke være når de allerede har utsatt den fire måneder. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor passer det ikke?

Så lenge det ikke er tl fare for deg selv å vente og du gir beskjed i god tid er det nok ikke problem.

Anonymkode: d78af...e84

En kombinasjon av fysisk og mental helse, en drøss av andre helseavtaler som jeg ikke har økonomi til å ikke gjennomføre, de som kan hjelpe meg etter operasjonen er bortreist osv. 

Takk for svar, satser på at det går greit. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er fult lov å flytte på operasjontimer ja så du trenger overhode ikke ha dårlig samvittighet for det. Sikker en som er glad for å ha fått tidligere time

Men vær obs på at det kan hende du blir stående i operasjonskø en stund, så mulig du må vente lengre en til over nyttår. Kommer an på hvilket sykehus du skal til, enkelte sykehus har lange køer

Anonymkode: 03cc1...3e0

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt har du lov å spør, men det kan hende du må vente ganske lenge på ny tid. Operasjoner ved gynekologisk har lange ventetider. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Masse folk flytter på operasjoner, for så å sutre når de ikke blir prioritert… å vente fire mnd er ikke lenge, men nå har du signalisert at det ikke er såååå viktig for deg, så da blir det lettere for sykehuset å flytte deg neste gang. 

Anonymkode: d892a...e4a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...