Milla29 Skrevet 1. september #1 Skrevet 1. september Denne kom vel ut forrige uke (nylig i hvert fall). Noen som har rukket å se? Jeg hadde så vidt hørt om denne saken tidligere da det skjedde, men fy flate å se det sånn i dokumentarfilmen og at moren faktisk sitter og nesten forsvarer hva hun har gjort og syns så synd i seg selv er helt vilt! Bra faren i det minste reagerte som han gjorde og fikk henne bort og vekk med en gang. Syns synd i jenta som tydeligvis ikke klarer seg uten moren, og som ble utsatt for dette. De tingene hun skrev til og om sin egen datter er utilgivelige syns nå jeg. Hun bør få omfattende psykologisk hjelp i hvert fall 4 1
Børste Skrevet 1. september #2 Skrevet 1. september Så dokumentaren i går! Helt vilt!! Jeg tror ikke dattera vil klare å forstå omfanget av dette før hun er voksen, og da vil hun sannsynligvis bli knust. Jeg tror det er veldig usunt at moren har så mye kontakt med dattera. For hun er åpenbart en patologisk løgner. Og vil sikkert og har sikkert manipulert dattera på mange andre områder både i fremtiden og i fortiden. Moren forsvarte seg med at "alle bryter loven på et tidspunkt uten å bli tatt". Det er så sinnsykt ansvarsfraskrivelse. Det kan ikke sammenlignes det hun gjorde kontra en som feks kjører på rødt lys. Det viser jo at hun ikke er klar for hjelp. Og ikle minst alle øl (vin eller sprit??) flaskene som stod dekket over hele stuebordet der. La du merke til det? 5 1
Milla29 Skrevet tirsdag kl 09:37 Forfatter #3 Skrevet tirsdag kl 09:37 Børste skrev (18 timer siden): Så dokumentaren i går! Helt vilt!! Jeg tror ikke dattera vil klare å forstå omfanget av dette før hun er voksen, og da vil hun sannsynligvis bli knust. Jeg tror det er veldig usunt at moren har så mye kontakt med dattera. For hun er åpenbart en patologisk løgner. Og vil sikkert og har sikkert manipulert dattera på mange andre områder både i fremtiden og i fortiden. Moren forsvarte seg med at "alle bryter loven på et tidspunkt uten å bli tatt". Det er så sinnsykt ansvarsfraskrivelse. Det kan ikke sammenlignes det hun gjorde kontra en som feks kjører på rødt lys. Det viser jo at hun ikke er klar for hjelp. Og ikle minst alle øl (vin eller sprit??) flaskene som stod dekket over hele stuebordet der. La du merke til det? Ja! De flaskene på bordet da hun ble konfrontert av politiet på slutten der! My GOD! Måtte spole (heter det "spole" fremdeles? Viser jeg alderen min nå?😅) tilbake for å se om jeg så rett. Helt utrolig at hun også klarte å lure mannen og de rundt seg til å tro hun hadde jobb steder hun aldri hadde jobbet, det er skikkelig utspekulert. Reagerte også på den uttalelsen om at alle bryter lover, og husker jeg ble så paff at jeg ropte høyt da hun sa det - ehhh...nei, ikke alle bryter lover og i alle fall ikke i nærheten av på det nivået der. Totalt ansvarsfraskrivelse. Jeg tror du har 100% rett i at datteren sannsynligvis ikke vil forstå omfanget av dette før hun blir voksen, og vil da tro hun blir helt knust ja. At hun ikke reagerte sterkere på det både da moren med konfrontert da hun var til stede, faren som senere kom til og reaksjonen hans, og at hun kunne sitte å fortelle såpass rolig om det i ettertid, og dessuten fremdeles ha kontakt med moren må jo være fordi hun er i en slags fornektelse. Kan ikke skjønne noe annet...stakkars jente! 4
yamask Skrevet tirsdag kl 16:05 #4 Skrevet tirsdag kl 16:05 Så den i går! Veldig oppsiktsvekkende historie, men jeg satt igjen med mange ubesvarte spørsmål, som hvorfor denne moren gjorde dette mot datteren sin. Munchausen by proxy? Eller ble hun forelsket i datterens kjæreste? Og hun datteren må jo lide av Stockholm-syndrom? 1 2
MalloryK Skrevet tirsdag kl 16:53 #5 Skrevet tirsdag kl 16:53 Man skal jo egentlig ikke dømme folk etter utseendet, men hun så helt rar ut. Tror det er noe mentalt "tilbakestående" der ja 1
Børste Skrevet tirsdag kl 18:01 #6 Skrevet tirsdag kl 18:01 Milla29 skrev (8 timer siden): Ja! De flaskene på bordet da hun ble konfrontert av politiet på slutten der! My GOD! Måtte spole (heter det "spole" fremdeles? Viser jeg alderen min nå?😅) tilbake for å se om jeg så rett. Helt utrolig at hun også klarte å lure mannen og de rundt seg til å tro hun hadde jobb steder hun aldri hadde jobbet, det er skikkelig utspekulert. Reagerte også på den uttalelsen om at alle bryter lover, og husker jeg ble så paff at jeg ropte høyt da hun sa det - ehhh...nei, ikke alle bryter lover og i alle fall ikke i nærheten av på det nivået der. Totalt ansvarsfraskrivelse. Jeg tror du har 100% rett i at datteren sannsynligvis ikke vil forstå omfanget av dette før hun blir voksen, og vil da tro hun blir helt knust ja. At hun ikke reagerte sterkere på det både da moren med konfrontert da hun var til stede, faren som senere kom til og reaksjonen hans, og at hun kunne sitte å fortelle såpass rolig om det i ettertid, og dessuten fremdeles ha kontakt med moren må jo være fordi hun er i en slags fornektelse. Kan ikke skjønne noe annet...stakkars jente! Jeg sier hvert fall spole😃 Kanskje jeg også er gammel da😂 Ja, helt enig! Det er nok mye her vi sikkert ikke vet også. Det er jo "klipp og lim" i en dokumentar. Ja, hun lyver jo helt vilt. Klarte skjule at hun ikke hadde jobb osv så lenge. Dattera er nok i blanding av sjokk, Stockholm syndrom, sikkert cptsd som gjør at hun gjerne ikke reagerer slik som man tror eller "forventer". Og sjokk ja! Selv om man selvfølgelig egentlig ikke skal sette diagnoser her på nett, og vet at det er helt feil😅 Men så er det likevel nærliggende å tro at man får store skader av dette mentalt. Og når det har gått lang tid, så vil hun sikkert se på dette helt annerledes. Moren var jo mer opptatt av seg selv da politiet kom, i stedet for å trøste dattera. Var nesten så dattera måtte trøste moren. Når det burde vært motsatt!! Det også var helt utrolig! Ser mange på nett spekulerer i at faren og dattera allerede visste at det var moren da politiet stod på døren. Og at det ligger mer bak her. Og derfor har ikke han gutten/kjæresten kontakt med Ashley (var det riktig navn på dattera) mer. Men det er jo umulig å si, og føler det blir feil å spekulere i mtp den forferdelige påkjenningen dette er for faren og dattera. 1
lew Skrevet i går, 15:42 #7 Skrevet i går, 15:42 Fikk vel heller ikke vite hvem som liksom startet det hele?Håper dattra bryter kontakten
Frøkenfryden Skrevet 2 timer siden #8 Skrevet 2 timer siden Børste skrev (På 1.9.2025 den 16.34): Så dokumentaren i går! Helt vilt!! Jeg tror ikke dattera vil klare å forstå omfanget av dette før hun er voksen, og da vil hun sannsynligvis bli knust. Jeg tror det er veldig usunt at moren har så mye kontakt med dattera. For hun er åpenbart en patologisk løgner. Og vil sikkert og har sikkert manipulert dattera på mange andre områder både i fremtiden og i fortiden. Moren forsvarte seg med at "alle bryter loven på et tidspunkt uten å bli tatt". Det er så sinnsykt ansvarsfraskrivelse. Det kan ikke sammenlignes det hun gjorde kontra en som feks kjører på rødt lys. Det viser jo at hun ikke er klar for hjelp. Og ikle minst alle øl (vin eller sprit??) flaskene som stod dekket over hele stuebordet der. La du merke til det? Jeg så baren! OMG
Frøkenfryden Skrevet 2 timer siden #9 Skrevet 2 timer siden lew skrev (På 6.9.2025 den 17.42): Fikk vel heller ikke vite hvem som liksom startet det hele?Håper dattra bryter kontakten Var nok mora.. 1
Himmelen_91 Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden Veldig trist! Synes det også var meget spesielt oppførsel av faren som reagerte mer på at hun har mistet jobben, enn å trøste sin egen datter. Og de meldingene hun sendte til Owen om hva hun ønsket å gjøre med han. 😭😭hun var jo veldig forelsket i gutten 😭
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå