Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Israel er noe mindre enn Nord Trøndelag. Hva om Norge tilbød å flytte hele Israel til f.eks Trøndelag?

Så kan araberne ha Midtøsten. Kanskje det blir slutt på terror og krig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Landet Israel er noen tusen år eldre, lenge før Norge eksisterte som et samlet rike, var Israel en avansert sivilisasjon.

Endret av Peters
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Fordi det har funket så bra for palestinerne mener du? 

Skrevet
Pippi Lotta skrev (9 minutter siden):

Fordi det har funket så bra for palestinerne mener du? 

Du ville kanskje ha palestinerne hit i stedet?

Skrevet
BareMay skrev (1 minutt siden):

Du ville kanskje ha palestinerne hit i stedet?

Hvorfor svarer du ikke på spørmåne mitt? Og hvorfor tror du det skal gå bedre med palestinerne en israelerne? 

Skrevet
Peters skrev (11 minutter siden):

Landet Israel er noen tusen år eldre, lenge før Norge eksisterte som et samlet rike var Israel en avansert sivilisasjon.

Landet Israel eksisterte ikke før 1948. Israelittene hadde bodd i området, sammen med mange andre folkeslag og religioner (bl.a. Palestinere, Arabere, Druzer, Kristne og Muslimer) siden lenge før Norge ble samlet til ett rike, ja. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Pippi Lotta skrev (3 minutter siden):

Hvorfor svarer du ikke på spørmåne mitt? Og hvorfor tror du det skal gå bedre med palestinerne en israelerne? 

Nei, det trur jeg ikke. Jeg vil heller ha Israel hit.

Skrevet
BareMay skrev (16 minutter siden):

Nei, det trur jeg ikke. Jeg vil heller ha Israel hit.

Fordi du synes det har vært en bra løsning for palestinerne?

Skrevet (endret)
Kålfrid skrev (7 timer siden):

Landet Israel eksisterte ikke før 1948. Israelittene hadde bodd i området, sammen med mange andre folkeslag og religioner (bl.a. Palestinere, Arabere, Druzer, Kristne og Muslimer) siden lenge før Norge ble samlet til ett rike, ja. 

Det er en definisjon som de lærde ikke er enige om, kongeriket Israel med 12 stammer regnes av mange som det originale Israel.

Endret av Peters
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Pippi Lotta skrev (12 minutter siden):

Fordi du synes det har vært en bra løsning for palestinerne?

Ja, palestinerne vil jo bli kvitt Israel, så forde må det jo bli bra..

Og Israel ville sluppet å slite med alle som vil de til livs rundt dem.

Endret av BareMay
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
BareMay skrev (8 minutter siden):

Ja, palestinerne vil jo bli kvitt Israel, så forde må det jo bli bra..

Og Israel ville sluppet å slite med alle som vil de til livs rundt dem.

Om palestinerne ønsker å bli kvit israelerne, så høres det jo ut som det ikke har vært utelukende posetivt å "flyte israel" til palestina.... Så da forstår jeg ikke hvorfor Norge skulle ønske og overta problemet frivilig nå? Altså hva ser du for deg at Norge skulle få i retur for å gi vek trøndelag?

Endret av Pippi Lotta
Skrevet (endret)
Pippi Lotta skrev (44 minutter siden):

Om palestinerne ønsker å bli kvit israelerne, så høres det jo ut som det ikke har vært utelukende posetivt å "flyte israel" til palestina.... Så da forstår jeg ikke hvorfor Norge skulle ønske og overta problemet frivilig nå? Altså hva ser du for deg at Norge skulle få i retur for å gi vek trøndelag?

Hvilken ikke-muslimsk minoritet lever trygt på steder som er muslim-dominert? 

Israel er en sekulær stat og det er Norge også. Hva Israel kan tilføre Norge: Forskning, teknologi, medisinsk osv. 

Det trenger ikke være Trøndelag, Kan være et annet område. Poenget var arealet.

Endret av BareMay
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
BareMay skrev (10 minutter siden):

Hvilken ikke-muslimsk minoritet lever trygt på steder som er muslim-dominert? 

Israel er en sekulær stat og det er Norge også. Hva Israel kan tilføre Norge: Forskning, teknologi, medisinsk osv. 

Det trenger ikke være Trøndelag, Kan være et annet område. Poenget var arealet.

Har palestinerne tjent mye på det du fåreslår her? 

Skrevet
Pippi Lotta skrev (1 time siden):

Har palestinerne tjent mye på det du fåreslår her? 

Du svarte ikke på spørsmålet øverst i kommentaren.

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis Hamas fikk Israel og alle israelere flyktet til andre land- så hadde Hamas og mange av de palestinske bare hatt et større område å ødelegge. Da hadde de kriget mot hverandre, truet vestlige land, støttet terror og forfølgelse av ikke- muslimer i andre land i Midtøsten. Da kan de ikke lengre skylde på Israel for alle problemene i Palestina området. Det blir nok ikke fred i Midtøsten pga mange islamister som har klart å komme til makten ikke tåler andre etnisiteter og folk med annen måte å leve på- så de blir forfulgt, drept, det blir krig osv. og styret i de fleste land der er basert på sharia lover og ofte en diktator. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
BareMay skrev (3 timer siden):

Israel er noe mindre enn Nord Trøndelag. Hva om Norge tilbød å flytte hele Israel til f.eks Trøndelag?

Da kan de like godt flytte det til USA de er jo bestiser. De kunne fått egen stat når USA tar over Grønland 😂

Endret av GrønnNellik68
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Summertime2 skrev (51 minutter siden):

Hvis Hamas fikk Israel og alle israelere flyktet til andre land- så hadde Hamas og mange av de palestinske bare hatt et større område å ødelegge. Da hadde de kriget mot hverandre, truet vestlige land, støttet terror og forfølgelse av ikke- muslimer i andre land i Midtøsten. Da kan de ikke lengre skylde på Israel for alle problemene i Palestina området. Det blir nok ikke fred i Midtøsten pga mange islamister som har klart å komme til makten ikke tåler andre etnisiteter og folk med annen måte å leve på- så de blir forfulgt, drept, det blir krig osv. og styret i de fleste land der er basert på sharia lover og ofte en diktator. 

Bingo!

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
BareMay skrev (5 timer siden):

Du svarte ikke på spørsmålet øverst i kommentaren.

Det er vel underforståt at jeg tenker vi ikke bør gjøre noe, når det er så litte gjenomtenkt som dette fremstår. Hadde du greid å svare på enkle spørsmål om bakgrunen for spørsmåle dit, så hadde det kansje kunne blitt en intrensang samtale. Men uten noen kontekst eller logisk tanke rekke, blir det jo bare tulete og skulle latte som.

Endret av Pippi Lotta
Skrevet

Palestina hadde ikke blitt et land om Israel ble borte

• Liker 1
Skrevet
BareMay skrev (På 1.9.2025 den 12.46):

Og la Israelere og Palestinere flytte inn og ut av Jerusalem og Bethlehem annet hvert år? 

Som en moderne skilsmisse? 🤪

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...