Gå til innhold

Kvinner i slutten av 30-åra som er fanatisk med slanking

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For 2 år siden var jeg noen måneder unna 39-årsdagen, hadde vært skilt i 2 år og på jakt etter kjæreste. Kroppspress var noe som plaget meg. Jeg leste om kvinner på min alder som var besatt av slanking og kaloritelling. På enkelte nettforum fikk jeg høre at jeg som kvinne var nesten for høy og veide for mye for dating. Det kunne bli vanskelig fikk jeg høre, fordi jeg som dame var i «halvgammel» alder. Jeg ble såpass preget av slike kommentarer at jeg på ca. 1 år gikk ned i vekt fra 68 kg til 55 kg. Jeg ble kalt for tjukk med mine 68 kg. Det er bare trist. Etter ca. 3 måneder med profil på Tinder, ble det dater med 6 ulike menn på café (datet hver for seg). Med mann nr. 6 ble det fast forhold, mot alle odds i følge en del folk som mente at jeg var for høy, for tjukk og for gammel. 

Anonymkode: c3a5e...d58

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For 2 år siden var jeg noen måneder unna 39-årsdagen, hadde vært skilt i 2 år og på jakt etter kjæreste. Kroppspress var noe som plaget meg. Jeg leste om kvinner på min alder som var besatt av slanking og kaloritelling. På enkelte nettforum fikk jeg høre at jeg som kvinne var nesten for høy og veide for mye for dating. Det kunne bli vanskelig fikk jeg høre, fordi jeg som dame var i «halvgammel» alder. Jeg ble såpass preget av slike kommentarer at jeg på ca. 1 år gikk ned i vekt fra 68 kg til 55 kg. Jeg ble kalt for tjukk med mine 68 kg. Det er bare trist. Etter ca. 3 måneder med profil på Tinder, ble det dater med 6 ulike menn på café (datet hver for seg). Med mann nr. 6 ble det fast forhold, mot alle odds i følge en del folk som mente at jeg var for høy, for tjukk og for gammel. 

Noen menn er sykelig opptatt av å ha en anorektisk dame, dessverre. Og vi som er i den aldersgruppa, vokste opp med helt uforsvarlige kroppsholdninger fra mødre og fra media. 

Anonymkode: a968e...083

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Helt sikkert ikke svaret du vil ha, men om man er tjukk når man veier 68 kg, kommer jo an på høyden.

Når det er sagt, det er alltid noe ved en andre ikke liker, det kan være vekt, høyde, hår, hud, framtoning, dialekt osv. og man kan ikke henge seg opp i hva totalt ukjente fra datingapper mener om en. Jeg skjønner ikke at folk gidder å definere egenverdi ut fra hva ukjente menn på Tinder mener. Da er man altså for usikker.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner er kvinner verst, som vanlig 

Anonymkode: 6b228...0b4

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Kvinner er kvinner verst, som vanlig 

Anonymkode: 6b228...0b4

Det var også menn på forumene som hadde slike meninger 😅

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Seff skrev (55 minutter siden):

Helt sikkert ikke svaret du vil ha, men om man er tjukk når man veier 68 kg, kommer jo an på høyden.

Når det er sagt, det er alltid noe ved en andre ikke liker, det kan være vekt, høyde, hår, hud, framtoning, dialekt osv. og man kan ikke henge seg opp i hva totalt ukjente fra datingapper mener om en. Jeg skjønner ikke at folk gidder å definere egenverdi ut fra hva ukjente menn på Tinder mener. Da er man altså for usikker.

Jeg er 163 cm, jeg ville def. sett tjukk ut (og vært overvektig) om jeg veide 68 kg. 
Så 100% at høyde er helt vesentlig i en slik sammenheng.
Jeg blir lubben når jeg kommer til 60 kg...

Anonymkode: a99df...f7d

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er 163 cm, jeg ville def. sett tjukk ut (og vært overvektig) om jeg veide 68 kg. 
Så 100% at høyde er helt vesentlig i en slik sammenheng.
Jeg blir lubben når jeg kommer til 60 kg...

Anonymkode: a99df...f7d

Jeg også er 163 cm og 67-68 kg, men jeg har en god del muskler og vil si at jeg er tynn. Så det kommer an på mer enn høyde og vekt 

Anonymkode: 29796...e74

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du ble jo tynn? Og fikk deg mann.

Å holde seg slank gjennom livet er en daglig jobb med bevisste valg for de fleste.

Anonymkode: 0dbad...b6e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 174 høy, 49 år. Langlemmet, tynne armer og ben. Jeg er "tykk"  hvis jeg veier 68 kg. Jeg veide 69kg dagen jeg fødte mitt siste barn, la på meg 12 kg. 

Har ikke mye muskler eller fett, ikke særlig trent.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Å holde seg slank gjennom livet er en daglig jobb med bevisste valg for de fleste.

Ja det er sant, og jeg er takknemlig for det. Det som har skjedd er at jeg har ingenting å kose meg med som jeg hadde tidligere. Jeg kan ikke bake mer, får dårlig samvittighet hvis jeg spiser en banan. Rører ikke sukkerholdige matvarer, spiser bare lavkarbo. Drikker aldri alkohol, fordi dette stopper fettforbrenningen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 15.18):

Jeg er 174 høy, 49 år. Langlemmet, tynne armer og ben. Jeg er "tykk"  hvis jeg veier 68 kg. Jeg veide 69kg dagen jeg fødte mitt siste barn, la på meg 12 kg. 

Har ikke mye muskler eller fett, ikke særlig trent.

Var du virkelig tykk da du veide 68 kg med din høyde? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Var du virkelig tykk da du veide 68 kg med din høyde? 

Jeg er 172 cm, ser chubby ut med 68 kilo på kroppen. Har gått opp i vekt to ganger utenom graviditet, og da har jeg "snudd skuta" på 64 kilo. Trives best på 55-57 kg. Er samme alder som ts, men bryr meg fint lite om hva andre mener om kroppen min. Estetisk sett er den penest når jeg veier 55-57 (i mine øyne).

Anonymkode: d572d...550

• Hjerte 1
Skrevet

Ser dere det å telle kalorier som noe ekstremt så er det noe galt med hjernen deres.

Trening og kosthold er en helt normal ting for voksne mennesker å ha kontroll over. Alle barn skal leke og alle voksne skal trene, alle skal spise sunt, alt annet er unormalt.

Om dere ikke takler å høre at feite kvinner ikke er attraktive så er det også noe seriøst galt med hjernen deres.

Å sitte på sofan hver dag med Netflix og potetgull er hva som er EKSTREMT.

Anonymkode: 17f64...bf7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ser dere det å telle kalorier som noe ekstremt så er det noe galt med hjernen deres.

Trening og kosthold er en helt normal ting for voksne mennesker å ha kontroll over. Alle barn skal leke og alle voksne skal trene, alle skal spise sunt, alt annet er unormalt.

Om dere ikke takler å høre at feite kvinner ikke er attraktive så er det også noe seriøst galt med hjernen deres.

Å sitte på sofan hver dag med Netflix og potetgull er hva som er EKSTREMT.

Anonymkode: 17f64...bf7

OK, da tok jeg riktig valg da. Det var først etter jeg veide 55 kg at jeg fikk meg kjæreste. Jeg var enda mer bekymret over alderen min, «halvgammal kvinne på 39 år»… 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er 172 cm, ser chubby ut med 68 kilo på kroppen. Har gått opp i vekt to ganger utenom graviditet, og da har jeg "snudd skuta" på 64 kilo. Trives best på 55-57 kg. Er samme alder som ts, men bryr meg fint lite om hva andre mener om kroppen min. Estetisk sett er den penest når jeg veier 55-57 (i mine øyne).

Anonymkode: d572d...550

Jeg skal ikke si høyden min, men folk sa jeg var for tjukk da jeg veide 68 og i tillegg har jeg «mannfolk høyde». Jeg ble mobbet for høyden min og alderen min i tillegg, ble kalt gor gammel og utdatert dame. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg skal ikke si høyden min, men folk sa jeg var for tjukk da jeg veide 68 og i tillegg har jeg «mannfolk høyde». Jeg ble mobbet for høyden min og alderen min i tillegg, ble kalt gor gammel og utdatert dame. 

Mannfolkhøyde? Er du 190? 

Anonymkode: 85a2b...e85

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mannfolkhøyde? Er du 190? 

Er under 180, men vil ikke røpe høyden min. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.9.2025 den 7.51):

Ja det er sant, og jeg er takknemlig for det. Det som har skjedd er at jeg har ingenting å kose meg med som jeg hadde tidligere. Jeg kan ikke bake mer, får dårlig samvittighet hvis jeg spiser en banan. Rører ikke sukkerholdige matvarer, spiser bare lavkarbo. Drikker aldri alkohol, fordi dette stopper fettforbrenningen. 

Kudos for å ha oppnådd et mål, og for å føle seg vel i egen kropp.

Jeg håper du ikke føler at du har oppnådd et mål som andre har satt for deg, og hvertfall ikke at du føler at kjæresten din er sammen med deg bare fordi du er slank?

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er under 180, men vil ikke røpe høyden min. 

Hæ? Da er du jo ikke spesielt høy. Jeg er 178 og ser ikke på meg selv som spesielt høy. Samboeren har jeg også. Tantene mine er forresten alle over 180 og gift alle sammen.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 15.11):

Det stemmer. Man må ta riktige valg HVER dag for å holde seg slank.

Anonymkode: 42631...5c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...