Gå til innhold

Bytte fastlege

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 10.30):

Er det flere leger ved samme kontor? Isåfall kan du be om å få en time hos en av dem.

Anonymkode: e4428...ba9

Det kan man som regel ikke gjøre. Du står på legens pasientliste, de fleste fastleger driver enkeltmanns foretak,og står ikke legen på pasientlisten din så får du ikke refusjon. Så selvom flere leger jobber på samme kontor og har felles resepsjon ++ så gå ikke pasienten om hverandre. TS må da gå privat om hun ikke finner en med ledig plass. Men finner hun en med ledig plass, vil jo dette gjelde fra 01.oktober. En kan ikke velge og vrake og gå til hvem man vil

Anonymkode: 7ac7c...f4e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det er og mange som ikke må reise langt. Her jeg bor koster privat allmennspesialist kr 355 for en konsultasjon.  Vil ikke si det er dyrt. Får og alltid time samme dag jeg ringer.

Anonymkode: 03da5...b2b

Heldige du🙂

er ikke alle som er like heldig i dette skjevfordelte  landet. Eg må betale 2 k for sjekk hos urolog

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for brukerangrep og brukerdebatt.

veronica<3, mod. 

Endret av veronica<3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 10.30):

Er det flere leger ved samme kontor? Isåfall kan du be om å få en time hos en av dem.

Anonymkode: e4428...ba9

Det kan man faktisk ikke. Fastlege er fastlege, og man kan ikke uten videre bare få timer hos de andre legene. De har mer enn nok å gjøre som oftest med pasienter fra sin egen, fulle pasientliste. Kun ved ferie og sykefravær eller videreutdannelse/spesialisering så tar de andre legene den fraværende legens pasienter inn til time.

Sånn har det i hvert fall vært ved de to siste legekontorene jeg har vært pasient hos. Den forrige klinikken hadde jeg mannlig fastlege hos, og da det var tid for celleprøve/underlivsundersøkelse, spurte jeg en gang om å få den timen hos en av de kvinnelige legene ved klinikken. Fikk blankt nei. Må bruke fastlegen din til slikt! Vet at en lege er vant til slike undersøkelser, men jeg synes likevel det er mindre ubehagelig og flaut å gå til en kvinnelig.

Anonymkode: 763fe...ab6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...