AnonymBruker Skrevet 1. september #1 Skrevet 1. september Hei! Håper noen kan svare 😊 Dere som tar HRT for å lette overgangsplager og får testosteron; hvilke symptomer hadde dere som gjorde at dere fikk testosteron? Jeg står nå på estrogel og utrogestan, har tatt det i ett år. Er nysgjerrig på ulik praksis blant gynekologer. Takk for svar! Anonymkode: 355a2...bbe
AnonymBruker Skrevet 1. september #2 Skrevet 1. september Lurer på det samme. Jeg har fått østrogen og progesteron av min gynekolog for plager i perimenopause. Hun anbefaler ikke testosteron da hun mener det ikke er forsket godt nok på å gi det til kvinner, men sa jeg kan få resept hvis jeg absolutt vil og jeg mener jeg ikke får god nok effekt av østrogen. Hører andre får det med en gang av sin gynekolog. Anonymkode: ec0e2...57b 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #3 Skrevet 1. september Jeg fikk det da jeg tok det opp for andre gang, men hun understrekte at det var forsket lite på og at jeg må inn å ta blodprøver for å kontrollere nivåene. Det var energinivå vi pratet om da jeg fikk resepten, den første gangen jeg spurte snakket vi også om sexlyst. Jeg synes kanskje det hadde noe virkning på energinivå, men rakk ikke å bruke det så lenge at jeg vet for sikkert. Jeg fikk veldig heftig tannkjøttbetennelse, som gikk over da jeg kuttet ut testosteronet, så det har ikke fristet å prøve igjen 🙈 Anonymkode: 2d8ed...544
AnonymBruker Skrevet 1. september #4 Skrevet 1. september Fikk det for null sexlyst. Gynekologen var litt skeptisk fordi det er for lite forskning på dette for kvinner. Skulle først ta en liten er 2 ganger pr uke og økte til 3 når det ikke gav noe utslag på blodprøvene med 2 ganger pr uke. Har ikke opplevd økning i energi, og egentlig ikke noe stort økning i sexlyst, men har hjulpet med å få litt lyst/glede av det når vi er "igang". Anonymkode: 1b3c9...a71
AnonymBruker Skrevet 1. september #5 Skrevet 1. september For min del hjalp det å doble østrogendosen. Anonymkode: 0c37c...226 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #6 Skrevet 1. september Fikk tilbake pågangsmot, initiativ og mer sexlyst. Bruker gele. Anonymkode: f2039...b5d 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #7 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): For min del hjalp det å doble østrogendosen. Anonymkode: 0c37c...226 Jeg skal prøve dette nå fremover. Anonymkode: ec0e2...57b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå