AnonymBruker Skrevet 1. september #1 Skrevet 1. september Er det verdt å ha en ekstra kran fra Quooker til kokende vann? Eller er det unødvendig?? Tar den mye plass i i skapet under vask? Hva er fordeler og ulemper med den? Holder på å pusse opp kjøkkenet så tenker å kjøpe en sånn Anonymkode: 7223d...5b1
AnonymBruker Skrevet 1. september #2 Skrevet 1. september Hva mener du med ekstra kran? Quooker har både kaldt og kokende vann, så du trenger ikke to 😊 Samboeren min selger kjøkken og han selger mange Quookers. De har det selv i butikken, med kokende vann og boblevann. Han sier at det ikke egentlig tar så mye plass under benken, men om man ønsker å ha søppelsortering bør man ha 80-skap (du trenger ikke å ha 80-vask for det altså). Han er fast bestemt på at vi skal ha Quooker når vi finner vårt "forever home". Han vil ikke bruke så mye penger på ei kran i en bolig vi bor i midlertidig. Men det hadde vært veldig praktisk å ha en slik, vi koker jo vann flere ganger daglig. Det er noe herk å hente ut vannkokeren, så jeg koker vann i kjele. Vi skal da ha Flex, med tut som man kan dra ut. Har du råd så bør du gjøre det 😊 Anonymkode: 87af7...743 2
AnonymBruker Skrevet 1. september #3 Skrevet 1. september Det har sine fordeler. Å ha kokende vann på induksjon er kjekt. Men jeg drikker for lite te for at det egentlig føles verdt det. Og jeg er bekymret for at barna skal brenne seg. Jada, den skal trykkes på en spesiell måte, men det skjønner selv små barn ved å se den i bruk. Anonymkode: 724c6...faf 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #4 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva mener du med ekstra kran? Quooker har både kaldt og kokende vann, så du trenger ikke to 😊 Samboeren min selger kjøkken og han selger mange Quookers. De har det selv i butikken, med kokende vann og boblevann. Han sier at det ikke egentlig tar så mye plass under benken, men om man ønsker å ha søppelsortering bør man ha 80-skap (du trenger ikke å ha 80-vask for det altså). Han er fast bestemt på at vi skal ha Quooker når vi finner vårt "forever home". Han vil ikke bruke så mye penger på ei kran i en bolig vi bor i midlertidig. Men det hadde vært veldig praktisk å ha en slik, vi koker jo vann flere ganger daglig. Det er noe herk å hente ut vannkokeren, så jeg koker vann i kjele. Vi skal da ha Flex, med tut som man kan dra ut. Har du råd så bør du gjøre det 😊 Anonymkode: 87af7...743 Takk for så mye informasjon 🙂 vet du hva det koster? Så jeg har prisen i bakhodet 😅 Ts Anonymkode: 7223d...5b1
AnonymBruker Skrevet 1. september #5 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for så mye informasjon 🙂 vet du hva det koster? Så jeg har prisen i bakhodet 😅 Ts Anonymkode: 7223d...5b1 Jeg valgte det bort fordi jeg ikke synes det er verdt prisen. Det koster 20-35 000, litt etter hvilken variant du vil ha. Prisliste - Hvor mye koster en Quooker? Anonymkode: 99bfd...3be
AnonymBruker Skrevet 1. september #6 Skrevet 1. september Jeg valgte det bort etter å ha satt meg inn i det. Det tar plass under benk, og kan kreve vedlikehold. Og jeg følte det ga en risiko for å brenne seg, når det er snakk om store gryter og slik. Vårt behov er lite. Og med nytt kjøkken fulgte jo også annet utstyr som effektiviserte ting. Vi har helautomatisk kaffemaskin, så bruker denne for varmt vann. Vi damper som regel grønnsaker i dampovn. Og når vi en sjelden gang trenger en gryte med kokende vann fikser induksjonstoppen det på minutter mens jeg forbereder mat. Anonymkode: c90c4...50f 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. september #7 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg valgte det bort etter å ha satt meg inn i det. Det tar plass under benk, og kan kreve vedlikehold. Og jeg følte det ga en risiko for å brenne seg, når det er snakk om store gryter og slik. Vårt behov er lite. Og med nytt kjøkken fulgte jo også annet utstyr som effektiviserte ting. Vi har helautomatisk kaffemaskin, så bruker denne for varmt vann. Vi damper som regel grønnsaker i dampovn. Og når vi en sjelden gang trenger en gryte med kokende vann fikser induksjonstoppen det på minutter mens jeg forbereder mat. Anonymkode: c90c4...50f Glemte å si; vi har også en effektiv vannkoker. Men jeg kan ikke huske sist den ble brukt til annet enn å varme vann til 30 grader for bakst. Så det sier noe om hvor lite vårt behov var. Det er jo slike ting du kan tenke over - hvor ofte drar du frem vannkoker? Anonymkode: c90c4...50f
AnonymBruker Skrevet 1. september #8 Skrevet 1. september Har tilgang på Quooker på jobb og hos kjæreste. Brukes veldig sjelden av meg. For meg holder det lenge med vannkoker de få gangene jeg trenger kokende vann. Er mann en hyppig tedrikker eller storforbruker av annet som løses opp i kokende vann er det nok kjekt 👌 Ikke synes jeg krana er så fin heller. Den i messing er OK men koster 11.000 mer enn standardkrana 👀 Også synes jeg den tar mye plass i skapet. Ser andre her sier den ikke gjør det, men da får vi si alt er relativt. Jeg synes det er en svær klump, som også funker dårlig med min absolutt foretrukne løsning med skuffer i alle benkeskap. Skulle jeg hatt den i skap uten skuffer må den flere meter unna vasken bak hjørnerundellen. Anonymkode: d163f...4c6 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #9 Skrevet 1. september Vi har på jobb, men kunne ikke tenkt meg det hjemme. Den tar stor plass i skapet under, og jeg drikker sjelden te, pulverkaffe osv. Så hadde ikke blitt brukt noe særlig hos oss. Anonymkode: 8c980...ef0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå