Gå til innhold

Kjeft av tannlege for å ha spist før jeg dro dit uten å pusse tenner etterpå

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det er noen her som er tannleger eller jobber med tannhelse som kan forklare dette. Jeg pusser tenner morgen og kveld men sist jeg var hos tannlegen fikk jeg kjeft eller tannlegene sa fra at jeg burde ha pusset rett før tannlege eller etter siste måltid før tannlegebesøk. Er dette vanlig? Altså jeg hadde pusset tenner på  morgenen den dagen  men så spist før tannlege timen uten å pusse tenner etter det. Jeg forstår at det kanskje satt igjen noe mat mellom tennenne må ha vært sånn tannlegen så det  ? Men kan ikke tannlegene enkelt ta bort det hvis de trenger ? Er det virkelig så mye ekstra jobb? 

Anonymkode: a3909...edc

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle ikke ha bedøvelse eller noe, ingen narkose eller operasjon , ingen beskjed om å være fastende. Fikk beskjed om at mange hadde med tannbørste og pusset på ex hos tannlege. -ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Æsj ja selvsagt pusser man tenner før man reiser til tannlegen. Absurd at du ikke forstår det selv! 

Anonymkode: b44de...42c

Jeg hadde pusset samme dag. Men ikke etter siste måltid ? Er det super æsj liksom?

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er vanlig å pusse tenner før tannlegebesøk. Akkurat som at det er vanlig å dusje/vaske seg før man skal til gynekolog. Litt teit å få kjeft kanskje, men det er forståelig at tannlegen påpekte det.

• Liker 26
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske nasty rett og slett 🤢De kan nok fjerne og rense det ganske enkelt, men det tar også tid... det kommer vel på regningen din tenker jeg. 
Personlig ville jeg ikke gått til tannlege uten å ha pusset først, har med tannbørste og tannkrem på jobb hvis jeg skal dit rett fra jobb.
Det er jo omtrent som å "ha seg" rett før man skal på gynekologisk sjekk.... det er bare nasty!! 

Anonymkode: 9d6f4...be7

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Pusser ta tennene før tannlegen. Eventuelt pusse de på jobb.

Anonymkode: 17cfb...68b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, ekkelt av deg å møte med masse matrester i munnen. Normale voksne pusser tennene før tannlegen.

Det er i samme gate som å dusje og vaske underlivet før gynekolog.

Anonymkode: c9561...15b

Ja men du vasker vel underlivet på samme måte som ellers når du står opp ikke på dassen hos gynekolog? 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg vasker håret før frisøren, dusjer før gynekologen og pusser tennene grundigere enn noen gang før tannlegen. Litt for å gjøre jobben deres litt mer behagelig, mest for å ikke føle meg som en slask . 

• Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg pleier å pusse rett før tannlegen,men det har hendt at jeg ikke har hatt mulighet og har da beklaget det.Jeg har fått beskjed om at det gjør ingenting,det viktigste er at jeg hadde tatt det om morningen.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er riktig å kjefte, men absolutt påpeke at det er det riktige å gjøre. Skal tannlegen bruke tid på å pirke ut matrester? Risikerer jo ellers at de kommer flyende når det blåses etc. Nei, det kan du gjøre, så kan tannlegen ha fokus på sin ekspertise og ikke tannpuss.

Har aldri slått meg en gang å ikke pusse tennene rett før time. Bare å utsette dem for gammel ånde synes jeg er frekt, ikke minst tenner med matrester i.

Anonymkode: 31df0...c6b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt pusser man tennene etter man har spist om man skal til tannlegen, det trodde jeg var barnelærdom?

Anonymkode: 78bbb...b68

• Liker 19
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kanskje det er noen her som er tannleger eller jobber med tannhelse som kan forklare dette. Jeg pusser tenner morgen og kveld men sist jeg var hos tannlegen fikk jeg kjeft eller tannlegene sa fra at jeg burde ha pusset rett før tannlege eller etter siste måltid før tannlegebesøk. Er dette vanlig? Altså jeg hadde pusset tenner på  morgenen den dagen  men så spist før tannlege timen uten å pusse tenner etter det. Jeg forstår at det kanskje satt igjen noe mat mellom tennenne må ha vært sånn tannlegen så det  ? Men kan ikke tannlegene enkelt ta bort det hvis de trenger ? Er det virkelig så mye ekstra jobb? 

Sunn fornuft og normal sosial intelligens burde gi det et enkelt svar på ditt spørsmål. Dersom det ikke gjør det....

Anonymkode: 4242a...492

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Og du fikk ikke "kjeft" hos tannlegen. Den gav deg en tilbakemelding på noe som han/hun nok hadde forventet at du visste. 

Anonymkode: 0a11e...265

• Liker 22
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde pusset samme dag. Men ikke etter siste måltid ? Er det super æsj liksom?

Ja. Det er kjempeekkelt

Dette er grunnleggende folkeskikk. Husker mamma fulgte opp tannpuss på toalettet hos tannlege, og så snart jeg kunne gå til skoletannlegen selv så fikk jeg med tannbørste og instrukser om å pusse.

Anonymkode: 04657...493

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

fikk jeg kjeft eller tannlegene sa fra at jeg burde ha pusset rett før tannlege eller etter siste måltid før tannlegebesøk.

Hva sa tannlegen som gjorde at du kaller det kjeft? Tannlegen min har sagt det er fint om jeg får pusset etter sist måltid, men aldri kjeftet, heldigvis.

Hva ble sagt?

Anonymkode: 9f3b5...cb0

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
os Maxilla skrev (12 minutter siden):

Jeg vasker håret før frisøren, dusjer før gynekologen og pusser tennene grundigere enn noen gang før tannlegen. Litt for å gjøre jobben deres litt mer behagelig, mest for å ikke føle meg som en slask . 

Oi. Jeg vasker underlivet daglig og gjør det på morgenen jeg skal til gynekologen men ikke på toalettet der? Og frisøren berører jeg gjerne for å vaske håret mitt de gangene jeg uansett skal dit da jeg liker at noen vasker hårene mitt. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Så lenge du betaler for ekstra rens, så ser jeg ikke problemet. 

Anonymkode: c0fa3...a5b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg skulle ikke ha bedøvelse eller noe, ingen narkose eller operasjon , ingen beskjed om å være fastende. Fikk beskjed om at mange hadde med tannbørste og pusset på ex hos tannlege. -ts

Det har ingenting med å være fastende å gjøre. De fleste tar med tannbørste på jobb eller skole hvis de har time litt utpå dagen slik at man kan pusse rett før timen. Trodde alle viste det?

Anonymkode: 0f09d...b8c

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...