AnonymBruker Skrevet 31. august #1 Skrevet 31. august Hei! jeg vurdererer flytte fra kjæresten min å leie meg en leilighet, jeg har et barn alene. jeg har fast jobb og tjener brutto 40.000 pr mnd( desverre ikke noe buffer på nåværende tidspunkt) jeg er ikke under NAV på noe som helst måte , vært det tidligere. tror dere de vil komme til å hjelpe meg med depositums garanti /lån? Anonymkode: 0656a...03d
AnonymBruker Skrevet 1. september #2 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hei! jeg vurdererer flytte fra kjæresten min å leie meg en leilighet, jeg har et barn alene. jeg har fast jobb og tjener brutto 40.000 pr mnd( desverre ikke noe buffer på nåværende tidspunkt) jeg er ikke under NAV på noe som helst måte , vært det tidligere. tror dere de vil komme til å hjelpe meg med depositums garanti /lån? Anonymkode: 0656a...03d Anbefaler deg heller å ta opp et kortsiktig lån i banken. Det er enklere for deg å finne en leiebolig med depositum i orden, spesielt siden du er alenemor. Også fokuserer du på å betale ned det lånet så fort som mulig pga renter.. Dessverre er det mange huseiere som blir skeptisk til depositumsgaranti fra nav. men du sier du vurderer å flytte, da forstår jeg det som at du ikke har funnet leilighet eller noe enda? Da har du kanskje mulighet til å spare en del frem til du faktisk flytter ut? Det er jo selvfølgelig det beste. Med 40 000 brutto i mnd, pluss barnetrygd og barnebidrag (?), så burde du klare å spare en del nå mens du har samboer. Med mindre dere bor dere i hjel eller noe 🫣 Anonymkode: 56cf4...7a6
AnonymBruker Skrevet 1. september #3 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Anbefaler deg heller å ta opp et kortsiktig lån i banken. Det er enklere for deg å finne en leiebolig med depositum i orden, spesielt siden du er alenemor. Også fokuserer du på å betale ned det lånet så fort som mulig pga renter.. Dessverre er det mange huseiere som blir skeptisk til depositumsgaranti fra nav. men du sier du vurderer å flytte, da forstår jeg det som at du ikke har funnet leilighet eller noe enda? Da har du kanskje mulighet til å spare en del frem til du faktisk flytter ut? Det er jo selvfølgelig det beste. Med 40 000 brutto i mnd, pluss barnetrygd og barnebidrag (?), så burde du klare å spare en del nå mens du har samboer. Med mindre dere bor dere i hjel eller noe 🫣 Anonymkode: 56cf4...7a6 Jeg kan ikke ta opp lån. Anonymkode: 0656a...03d
AnonymBruker Skrevet 1. september #5 Skrevet 1. september Du kan kjøpe depositumsgaranti via feks tryg. Vi har flere leietakere som bruker det og det fungerer fint for oss som utleiere. Anonymkode: bce29...6d2 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #6 Skrevet 1. september Hva med å leie via Heimstaden eller Utleiemegleren? Da kan du heller kjøpe garanti for en viss prosentandel av 3-4 måneders husleie, men det er en sum du ikke får tilbake når du flytter ut. Anonymkode: 486b0...b2e
AnonymBruker Skrevet 1. september #7 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du kan kjøpe depositumsgaranti via feks tryg. Vi har flere leietakere som bruker det og det fungerer fint for oss som utleiere. Anonymkode: bce29...6d2 Kan man få depositumsgaranti hvis man har betalingsanmerkninger? Anonymkode: 0656a...03d
AnonymBruker Skrevet 1. september #8 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan man få depositumsgaranti hvis man har betalingsanmerkninger? Anonymkode: 0656a...03d Nei, du blir kredittsjekket. Anonymkode: 98be2...d8e
AnonymBruker Skrevet 1. september #9 Skrevet 1. september Du kan høre med NAV om garanti fra dem. Men du må være obs på at mange huseiere ikke godtar NAV-garanti. Kjenner selv folk som har brent seg på det. Er vist så mange klausuler på hva det dekker og ikke dekker. Men du kan søke om "depositumslån" av nav. Der kan man i teorien få det selv om du har anmerkning. Snakk med NAV der du bor. Be om time. NAV-garanti i husleieforhold - HELP Forsikring Sitat NAV-garantien dekker ofte bare skyldig husleie, og ikke erstatning for skader eller andre krav Det gjelder ofte egne meldefrister for NAV Garantien gjelder ofte for et kortere tidsrom, så du kan bli stående uten sikkerhet Mange opplever saksbehandlingen hos NAV som treg og vanskelig Hvis boligen selges, gjelder ikke garantien nødvendigvis for ny eier Anonymkode: b7d94...2d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå