AnonymBruker Skrevet 31. august #1 Skrevet 31. august Jeg skal selge den bærbare PC-en min. Jeg har prøvd å slette/tilbakestille den så den er klar for salg. Men det går ikke. Har prøvd flere ganger nå, men får feilmelding hver gang. Nå prøvde jeg å laste ned Windows 11 til minnepinne for å installere fra denne, men det gikk heller ikke. Får opp spørsmål om jeg godkjenner at alt blir slettet, men får ikke hake av på det spørsmålet så kommer ikke videre. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: dd2fe...06a
AnonymBruker Skrevet 31. august #2 Skrevet 31. august Last ned en ISO-fil med Linux, installer dette på en minnepenn, og man vil ikke ha noen som helst problemer med å slette hele harddisken eller formatere den. Deretter kan man installere Windows på en formatert harddisk. Anonymkode: 77bcc...639
AnonymBruker Skrevet 31. august #3 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Last ned en ISO-fil med Linux, installer dette på en minnepenn, og man vil ikke ha noen som helst problemer med å slette hele harddisken eller formatere den. Deretter kan man installere Windows på en formatert harddisk. Anonymkode: 77bcc...639 Linux Mint er et kjent og utmerket alternativ som, når den kjøres fra en minnepenn, kan gjøre omtrent alt med en harddisk som ligger på PC-en eller andre enheter: https://linuxmint.com/download.php Anonymkode: 77bcc...639
newman01 Skrevet 1. september #4 Skrevet 1. september Har du de riktige tillatelsene? Ofte må man være admin.bruker for å få lov til å tilbakestille Windows. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Last ned en ISO-fil med Linux, installer dette på en minnepenn, og man vil ikke ha noen som helst problemer med å slette hele harddisken eller formatere den. Deretter kan man installere Windows på en formatert harddisk. Anonymkode: 77bcc...639 Blir ikke Windows-lisensen litt trøblete om man går såpass grundig til verks? Eller er lisensen bundet i hardware nå for tiden?
AnonymBruker Skrevet 1. september #5 Skrevet 1. september newman01 skrev (3 timer siden): Har du de riktige tillatelsene? Ofte må man være admin.bruker for å få lov til å tilbakestille Windows. Blir ikke Windows-lisensen litt trøblete om man går såpass grundig til verks? Eller er lisensen bundet i hardware nå for tiden? Alle pc’er har adminrettighet, om ikke noen har satt opp noe annet. TS: om du vil bli kvitt alt på pc’n før du selger den, må du formatere HDD. Og så legge inn windows på ny. Anonymkode: c6a89...e64
AnonymBruker Skrevet 1. september #6 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Alle pc’er har adminrettighet, om ikke noen har satt opp noe annet. TS: om du vil bli kvitt alt på pc’n før du selger den, må du formatere HDD. Og så legge inn windows på ny. Anonymkode: c6a89...e64 Har prøvd det, men det går ikke. Anonymkode: dd2fe...06a
AnonymBruker Skrevet 1. september #7 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (19 timer siden): Linux Mint er et kjent og utmerket alternativ som, når den kjøres fra en minnepenn, kan gjøre omtrent alt med en harddisk som ligger på PC-en eller andre enheter: https://linuxmint.com/download.php Anonymkode: 77bcc...639 Dette blir for avansert for meg 😅 Anonymkode: dd2fe...06a
TBL12 Skrevet 2. september #8 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 0.16): Jeg skal selge den bærbare PC-en min. Jeg har prøvd å slette/tilbakestille den så den er klar for salg. Men det går ikke. Har prøvd flere ganger nå, men får feilmelding hver gang. Nå prøvde jeg å laste ned Windows 11 til minnepinne for å installere fra denne, men det gikk heller ikke. Får opp spørsmål om jeg godkjenner at alt blir slettet, men får ikke hake av på det spørsmålet så kommer ikke videre. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: dd2fe...06a Hvilken feilmelding kommer 😇 Generelt skal det være mulig å installere Windows 11 på nytt direkte via PCen. Via minnepinne er det viktig minnepinnen er opprettet på korrekt måte, og maskinen startes via minnepinnen. Det kan være behov for å slå av Secure Boot, samt noen PCer har en annen SSD kontroller, krever driver eller at modus på kontroller settes til standard i bios. En rekke ulike varianter, men det er alltid mulig, så lenge som ikke noe er galt med PCen.
AnonymBruker Skrevet 2. september #9 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 0.16): Får opp spørsmål om jeg godkjenner at alt blir slettet, men får ikke hake av på det spørsmålet så kommer ikke videre. Hvorfor får du ikke haket av? Er det grået ut? Eller er det bare at når du tar musepekeren over der man skal hake av, og trykker, så skjer det ikke noe? Har du testet om du kan bruke tab på tastaturet helt til du kommer til valget om å hake av, og da trykke på enter? Anonymkode: 11374...8c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå