Gå til innhold

Du som er samboer/gift: hva er ok når det kommer til sosiale medier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er på vei til å bli samboere, vært sammen i 3 år ++, barn involvert, jeg vil ikke bli lurt til å tro at jeg har en fantastisk samboer som så viser seg å gjøre ting på nett jeg kanskje ikke synes er helt greit.

Lurer på om det er jeg som er sær her eller hva. Men vi er 40+ år, begge har vært singel en stund før vi ble sammen. Han er ivrig bruker av Facebook, men påstår at det kun er for å se sportnyheter og relevant reklame. Jeg har valgt å tro han på det.

Nå viser det seg at han de siste månedene har vært innom en profil 2-3 ganger til en jente som er 15 år yngre enn han, ei som han for en del år siden hadde en kort greie med. (Hva han gjorde før det vet jeg ikke).

Han påstår hardnakket at det var ikke "noe sånt", han var bare nysgjerrig på et interessefelt hun legger ut om, og at hun uansett "hadde ingenting å se på profilen ". De er ikke venner på fb, så det er vel grunnen.

Jeg synes vi er for gamle til å holde på å bry oss med slikt, men dette traff meg midt i magen. Alarmbjellene ringer og jeg vil flykte. Det føles bare så vilt irrasjonelt å gå fra et fantastisk fint forhold på grunn av noe slikt. 

Synes dere i lignende alder og situasjon at slik titting er greit? Synes du det er helt ok at partneren din gjentatte ganger ser innom profilen til noen vedkommende har hatt en seksuell kontakt med?

Hadde det bare vært ett besøk kunne jeg kanskje trodd han. Men det er flere ganger. Og det er ikke lagt ut noe der på over et år, så det skjer liksom ikke noe nytt på profilen.

Er jeg helt psycho som reagerer på dette? 

Jeg skal liksom selge alt jeg har og flytte for å starte et felles liv med han her. Jeg mister nærmiljøet mitt og kommer til å måtte jobbe hardt for å opprettholde kontakten med venner i hverdagen. Føler jeg forsaker mye, så sitter han og titter innom profilen til tidligere seksuell relasjon/date. Føler meg dum.

Ts

Anonymkode: 2bfcf...dcc

• Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår godt at dette var vondt. 
Bare pass på at du ikke gjør en stor feil med og flytte sammen med han.

Hva hadde han følt om du dreiv og søkte opp tidligere flammer? 

Anonymkode: e2f0b...7e1

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

synes vi er for gamle til å holde på å bry oss med slikt, men dette traff meg midt i magen. Alarmbjellene ringer og jeg vil flykte. Det føles bare så vilt irrasjonelt å gå fra et fantastisk fint forhold på grunn av noe slikt. 

Det er fordi det ER irrasjonelt.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig hadde ikke brydd meg om slikt, men jeg hadde heller ikke fanga det opp.

Jeg aner ikke hvem eller hva mannen min ser på på nett. Jeg har aldri sjekka følgere eller lignende og har heller ikke oversikt over hvilke sosiale media han frekventerer ut over at jeg vet om instaene hans og at han er på X. Han er ikke på facebook.

Anonymkode: 27a28...4b9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg følger ikke med hva han gjør på telefonen. Jeg bryr meg ikke i hele tatt. 

Anonymkode: 63df0...009

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i all verden kan du se at han har klikket seg inn på en profil på FB flere ganger? Går du inn på mobilen hans og sjekker logg, eller hva? Jeg skjønner ikke hvordan du kan vite det. 
Hvis det stemmer at han flere ganger har vært inne på hennes profil og kikket, på tross av at det ikke skjer noe nytt der, og de har tidligere hatt en seksuell greie sammen, så ville det vært et rødt flagg for meg ja. Sånne usikkerhetsmomenter orker jeg ikke, og da ville jeg tolket det som at han ikke er 100 % interessert/investert i meg. 

Anonymkode: 1ba6b...24d

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg personlig hadde ikke brydd meg om slikt, men jeg hadde heller ikke fanga det opp.

Jeg aner ikke hvem eller hva mannen min ser på på nett. Jeg har aldri sjekka følgere eller lignende og har heller ikke oversikt over hvilke sosiale media han frekventerer ut over at jeg vet om instaene hans og at han er på X. Han er ikke på facebook.

Det var ved å se navnet hennes dukke opp før sommeren, da vi var på ferie og nå i helgen. Vi sitter nær hverandre i sofaen eller scroller i sengen, da ser man enten man vil se etter eller ikke. Jeg har ikke sjekket hvem han følger/er venner med, han fortalte meg at han ikke hadde søkt henne opp eller besøkt profilen hennes fordi de ikke er venner. Men da jeg insisterte på at det ikke stemte innrømte han til slutt at han har vært innom noen ganger.

Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Samme her. Aner iike hvem samboeren min (mine og dine barn, ingen felles) siste 3 årene er venn med på facebook, insta eller snapchat. Så hadde ikke oppdaget det engang om han hadde søkt opp en gammel flamme. 

Hadde han begynt å skulle sjekke opp mine sosiale medier og søkshistorikk hadde jeg sett på det som et rødt flagg. Ikke fordi jeg har noe å skjule, men fordi jeg hadde følt han ikke stoler på meg. 

Anonymkode: 82afc...2f8

• Liker 6
Skrevet

For å sei det sånn, det her lovar ikkje godt. Hverken han eller du virkar klare for samliv. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Capazitet skrev (20 minutter siden):

For å sei det sånn, det her lovar ikkje godt. Hverken han eller du virkar klare for samliv. 

Hvorfor sier du det?

Ts

• Liker 3
Skrevet

Nei når du nå har denne uroen og såpass lite tillit, så hadde jeg satt på bremsen og avventet salg og kjøp! 
For øvrig, jeg har ikke sans for at folk skal sjekke opp gamle flammer på sosiale medier eller ha kontakt med de, så for meg hadde det vært et uromoment jeg ikke kunne levd med… fordi jeg har opplevd utroskap mer enn en gang 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Forstår følelsen din, men tror vi er flere som søker opp en gammel eks i ny og ne, uten at det er noe mer. Kanskje han bare er nysgjerrig. Eller er det annet som du reagerer på ved han? 

Anonymkode: efbf1...6e6

• Liker 4
Skrevet

Jeg driver rett som det er å titte innom profiler til gamle flammer. Ikke fordi jeg er interessert i dem, men fordi jeg syns det er spennende å se hva som skjer med dem. Har aldri tenkt at det er galt å gjøre overfor min mann. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg aldri fulgt med på... eller satt regler for. 

Men gitt at du allerede har snoket - det er jo litt rart, jeg ville ikke likt det.

Men viser jo også at tilitten ikke er der. Hadde jeg tilfeldig kommet over at mannen hadde søkt opp noe ville jeg egentlig ikke lagt noe mer i det. Føler meg veldig sikker på hvor jeg har han. 

Anonymkode: 742c3...d4a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Forstår følelsen din, men tror vi er flere som søker opp en gammel eks i ny og ne, uten at det er noe mer. Kanskje han bare er nysgjerrig. Eller er det annet som du reagerer på ved han? 

Forstår bare ikke hva det er å være nysgjerrig på. Og hva betyr det å være nysgjerrig på en gammel flamme? Er det mimring? Savner man noe? Anger? Se på bilder? Er man kåt?

Jeg skjønner ikke settingen.

Reagerer for så vidt ikke på så mye. Han er introvert og ganske privat av seg. Godt samliv, smooth sailing, like interesser, finner på mye gøy sammen, mye deilig sex, lik humor. 

Men å besøke profilen hennes flere ganger på et par måneder finner jeg ingen hyggelig logisk forklaring på. 

Ts

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har sjekket både egne ekser, folk jeg vokste opp med, tidligere kollegaer, ekskjærestene til nære venner og søsken, osv. 

Kun ren nysgjerrighet om hvordan det har gått med dem i livet. 

0 intensjon om å gjenoppta kontakten eller å skulle ligge med noen som helst av de. 🤭

Hvis jeg besøker hjemplassen og møter gamle venner/kjente så kan jeg fort tenke på hvordan det har gått med deres venner/familie.

Nå som det er valg er jeg nysgjerrig på om de som den gang da var engasjerte i politikken - fortsatt er det.

Stort sett fullstendig harmløs nysgjerrighet, uten ondskapsfulle eller snuskete intensjoner. 

Hvis jeg søker opp en person flere ganger på kort tid så kan det skyldes at vedkommende har en åpen venneliste, som lar meg søke opp andre.

Er så dårlig på navn at jeg stort sett bare husker fornavn og kallenavn. 

Er mye mulig at jeg kunne fått et forklaringsproblem hvis folk lette etter noe suspekt i søkeloggen min, og lurte på hvorfor jeg har søkt en Høyre-politiker flere ganger. 😂 

Anonymkode: cfbaa...7c6

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

barn involvert,

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skal liksom selge alt jeg har og flytte for å starte et felles liv med han her. Jeg mister nærmiljøet mitt og kommer til å måtte jobbe hardt for å opprettholde kontakten med venner i hverdagen. Føler jeg forsaker mye, så sitter han og titter innom profilen til tidligere seksuell relasjon/date. Føler meg dum.

Om det er du som har barn, bør du jo ikke drive å flytte rundt på de. 

Han kikker på gamle flammer, da er det klart at magefølelsen din sier STOPP. Nå stopper du/dere prosessen, og tar en ny vurdering om ett par år. 

Anonymkode: 668ab...152

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Forstår bare ikke hva det er å være nysgjerrig på. Og hva betyr det å være nysgjerrig på en gammel flamme? Er det mimring? Savner man noe? Anger? Se på bilder? Er man kåt?

Jeg skjønner ikke settingen.

Reagerer for så vidt ikke på så mye. Han er introvert og ganske privat av seg. Godt samliv, smooth sailing, like interesser, finner på mye gøy sammen, mye deilig sex, lik humor. 

Men å besøke profilen hennes flere ganger på et par måneder finner jeg ingen hyggelig logisk forklaring på. 

Ts

Om man er nysgjerrig på hva som har skjedd med de, er man innom siden deres en gang i ny og ne. Ikke flere ganger på ett par måneder. Det er noe mer som ligger bak om han er innom siden hennes så ofte. 

Anonymkode: 668ab...152

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg vet ikke engang hvilke sosiale medier kjæresten min er på, men jeg vet at hun har hatt sex med flere av vennene hennes som også er blitt mine venner. Eksmannen hennes har nøkkel til hennes hus og omvendt.

Dersom jeg virkelig ønsker å skape konflikt og mistenksomhet er det visst mye å gripe fatt i.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ingen trenger sosiale medier i hele tatt.Alt var bedre før Internett kom

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...