Gjest Gjesta Skrevet 26. mars 2006 #1 Skrevet 26. mars 2006 Litt mer bad Jeg er litt i tvill når det gjelder dusj. Det er ufattelig mye stiligere med dusj-hjørne med glassdører kontra dusjkabinett. Meen; fornuften min sier meg at det er smartere med dusjkabinett. Med tanke på fuktskader etc. Hva tenker andre? Funderer litt på en løsning med dusjkabinett (i et hjørne) med en flisvegg på den ene siden, eventuelt glassbyggersten-vegg. Litt for å skjerme dusjen (den som dusjer), litt for å få en vegg til knagger osv og litt for å skjule kabinettet (som jeg altså ikke syns er så fint). hva tenker andre om en slik løsning?
Gjest gjest 0 Skrevet 26. mars 2006 #2 Skrevet 26. mars 2006 Jeg synes det er penest uten kabinett iallefall, men jeg forstår tanken om fuktskader... Hvis du får gjort det av profesjonelle skal det vel være garanti mot fuktskade? Og at det dekkes av forsikringen hvis det skulle skje?
Gjest gjest1 Skrevet 26. mars 2006 #3 Skrevet 26. mars 2006 Jeg ville aldri i verden hatt et dusjkabinett, er et helvete å holde rent
Gjest gjest 0 Skrevet 26. mars 2006 #4 Skrevet 26. mars 2006 Nå finnes det vel også slike kabinettgulv? Vet ikke hva det heter, men jeg har sett dusjløsninger der man har et kabinettgulv med glassdører, men bare flisene på veggene. Det er jo et bra alternativ til helt kabinett. Og som Frysepulver sier er det ikke veldig festlig å holde et dusjkabinett rent. Masse kriker og kroker.
Gjest Gjesta Skrevet 26. mars 2006 #5 Skrevet 26. mars 2006 Joda, bruker profesjonelle til dette (intet hjemmeheklet bad på meg ) og har hatt opptil flere diskusjoner/samtaler med snekkern og rørleggern om dette. har også lest et par reportasjer i diverse blader ang dette med membraner som ikke holder det de lover, utette fuger osv. Skrubbe kabinett-kriker og kroker ja..
Gjest gjesta Skrevet 26. mars 2006 #6 Skrevet 26. mars 2006 Jeg syntes fuger, fliser og dusjdør er noe dritt å holde rent også... Kan ikke fatte hvorfor det skal bli så drittent i dusjen, skal jo liksom bli rent der da.... *grr*
liv Skrevet 26. mars 2006 #7 Skrevet 26. mars 2006 Nå hjelper ikke det på gulvet da men jeg så i et blad at noen hadde glass over flisene på veggen. Ble veldig stilig og lettere å rengjøre enn fuger
Gjest HB Skrevet 27. mars 2006 #8 Skrevet 27. mars 2006 Jeg liker heller ikke dusjkabinett i utgangspunktet, men da vi måtte pusse opp badet pga. vannskade (som skyldtest slurv fra forrige eier) for et par år siden, valgte vi likevel kabinett. Det ble valgt ene og alene for at man ikke vet hvor mye membran tåelr etter et par år. Vi hadde fagfolk til flisleggingen. Grunnen til at jeg ikke liker dusjkabinett er at jeg ser for meg typen med skranglete plastdører og metalltrau som gir en voldsom trommelyd, men nå finnes det så mange ulike typer som ser veldig bra ut. Vi valgte Showerrama fra Porsgrund for den har støpemarmor i bunnen slik at man slipper trommelyden. Hilsen Lille meg
Nabodama Skrevet 27. mars 2006 #9 Skrevet 27. mars 2006 Vi valgte også dusjkabinett pga at det er det sikreste.
Gjest gjesta Skrevet 27. mars 2006 #10 Skrevet 27. mars 2006 Vi vurderte ikke dusjlabinett engang da vi totalrenoverte badet. Det var heller ingen fagfolk som anbefalte dusjkabinett med tanke på fuktskader. (Ja, vi spurte)
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #11 Skrevet 27. mars 2006 Vi har dusjvegger og matte fliser. Flisene ser alltid rene ut, fugene også, men dusjveggene er litt styr å holde rene da.
Colargol Skrevet 27. mars 2006 #12 Skrevet 27. mars 2006 I "gamle"huset har det vært flislagt dusj i iallefall 10 år nå, og da de begynnte å tenke på å pusse opp sjekka foreldrene mine dette med fukt og greier -det var ingen verdens ting galt! De har kabinett dør da, men den rekker ikke helt opp til taket en gang! Jeg vil gjerne ha "glassklosser" som en del av dusjområdet når jeg får eget bad, helt vanlig gjennomsiktige! Da blir det litt brytning uten at det trenger å være border i flis ol.!
Susan Sto Helit Skrevet 27. mars 2006 #13 Skrevet 27. mars 2006 Jeg syntes fuger, fliser og dusjdør er noe dritt å holde rent også... Kan ikke fatte hvorfor det skal bli så drittent i dusjen, skal jo liksom bli rent der da.... *grr* ← Ble anbefalt av de som satte opp dusjdørene hos oss å ha en vindusnal liggende i dusjen. Dra den raskt over glassdørene rett etter du har dusjet, så tar det MYE leger tid før såperester og skitt setter seg.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #14 Skrevet 27. mars 2006 Jeg syntes fuger, fliser og dusjdør er noe dritt å holde rent også... Kan ikke fatte hvorfor det skal bli så drittent i dusjen, skal jo liksom bli rent der da.... *grr* ← Lett å holde rent med en skurebørste man går over med, og innimellom kan man bruke fliserens.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #15 Skrevet 27. mars 2006 Jeg dusjer rett på flisene. Har sveisemembran på gulvet og smøremembran på veggene. Det holder i massevis.
Gjest Elfrida Skrevet 27. mars 2006 #16 Skrevet 27. mars 2006 http://www.tinde.no/mag/build.tas?Ref=APB-111240002 "At et baderom ikke tåler vann, er nemlig ikke en skade forsikringsselskapene erstatter. Forsikring dekker bare rør som er lekk. Erstatning for vannskader i forbindelse med fliser, må du få fra håndverkerbedriften som gjorde jobben." Dette er litt av grunnen til at jeg er småskeptisk til å dusje rett på gulvet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå