Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg tok medisinsk abort, uke 6. Gjennomførte på sykehuset, der jeg fikk først 4 tabletter vaginalt og deretter 2x tabletter under tungen to ganger, totalt 8 tabletter cytotec. Blødde deretter store mengder både rent og koagulert blod i 12t. Deretter avtok det, nå blør jeg litt. På sykehuset så de ikke noe komme ut av det de ville se, men sa jeg kunne dra hjem da jeg helst ikke ville bli over natten.

Jeg hadde INGEN smerter. Ikke en murring engang. Men blødde som sagt enormt. Sykehuset sa de kunne ha oversett. 

Da jeg ikke har sett noe så ønsket jeg UL, fikk etter mye om og men det.

Og jeg vart fortsatt gravid. Er det mulig? Et hjerte som banker? Jeg er sjokkert. Hjemme nå for å fordøye, men hva gjør man? 

Har noen opplevd det samme, vært gravid etter en abort??

Har noen tatt medisinsk abort i uke 6 og ikke fått bekreftet at embryoet kom ut?

Anonymkode: 1bef4...711

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men var det hjerterytme på ultralyden? 

Anonymkode: 8807d...db8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men var det hjerterytme på ultralyden? 

Anonymkode: 8807d...db8

Ja, hjerterytme..

AnonymBruker
Skrevet

Ikke helt det samme, men jeg hadde en missed abortion (altså en spontanabort, men kroppen har ikke fått med seg at fosteret er dødt og setter ikke igang prosessen med å støte det ut), så jeg måtte ta medisinsk abort. Og det måtte jeg gjøre tre ganger før det ble en komplett abort.

Men mitt foster hadde jo ikke hjerteslag av seg selv, så forstår godt at det er et sjokk for deg å finne ut at der fortsatt er liv og hjerteslag.. 

Anonymkode: 2f172...524

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke helt det samme, men jeg hadde en missed abortion (altså en spontanabort, men kroppen har ikke fått med seg at fosteret er dødt og setter ikke igang prosessen med å støte det ut), så jeg måtte ta medisinsk abort. Og det måtte jeg gjøre tre ganger før det ble en komplett abort.

Men mitt foster hadde jo ikke hjerteslag av seg selv, så forstår godt at det er et sjokk for deg å finne ut at der fortsatt er liv og hjerteslag.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja jeg er helt sjokkert.. Tenkte når jeg tok abort nå at dette er første og siste gang jeg skal gjøre. Så jeg har helt vond i hele kroppen av å evt måtte gjøre det en gang til.. Jeg tok første tabletten to dager før aborten, og har ikke kastet opp eller noe om helst..

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi.. Hva sier sykehuset? Ønsker du fremdeles å avbryte graviditeten? Høres så vilt ut.. at fosteret overlevde aborten. 

Anonymkode: 7edc8...632

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Oi.. Hva sier sykehuset? Ønsker du fremdeles å avbryte graviditeten? Høres så vilt ut.. at fosteret overlevde aborten. 

Anonymkode: 7edc8...632

Sykehuset sier at det kan skje veldig sjeldent, at jeg kan velge å fortsette graviditeten om jeg ønsker med tett oppfølging. Går oftest bra men kan bli noe med skjelettet. Jeg skal spørre mer i morgen, var så sjokkert at jeg fikk ikke tenkt så mye. Er hjemme og fordøyer det nå. Er helt vilt ja….

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tenker på å beholde etter dette ville jeg forhørt meg med sykehuset med tanke på eventuelle skader forsteret kan ha fått. 

Anonymkode: 624de...02e

• Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sykehuset sier at det kan skje veldig sjeldent, at jeg kan velge å fortsette graviditeten om jeg ønsker med tett oppfølging. Går oftest bra men kan bli noe med skjelettet. Jeg skal spørre mer i morgen, var så sjokkert at jeg fikk ikke tenkt så mye. Er hjemme og fordøyer det nå. Er helt vilt ja….

Utrolig bra du stod på ditt og fikk en UL 🙏

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du tenker på å beholde etter dette ville jeg forhørt meg med sykehuset med tanke på eventuelle skader forsteret kan ha fått. 

Ja jeg skal innom i morgen å be om grundig informasjon.. De var paff de også, men sa det kan skje..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Utrolig bra du stod på ditt og fikk en UL 🙏

Ja hadde en dårlig følelse.. Ikke kjent for å gi meg med det første, så kom godt med det nå😅 De hadde i utgangspunktet ikke lyst til å gi meg UL.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at du er sjokkert nå ja, ts. Håper du går snakket med lege eller noen andre fagpersoner i morgen. Blir vel lite søvn i natt da, så ikke ta noen avgjørelser i morgen.. 

Anonymkode: 6e350...934

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjokkerende opplevelse! Hvor langt er du på vei nå? 

Anonymkode: 8f309...732

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg tok en abort for en stund siden og det var litt som din. Kom masse så stoppet det opp. Jeg hadde positiv test til uke 6. Bløddde deretter store mengder flere ganger holdt på i 2 mnd før jeg ble kvitt alt. 

Det du opplever er noe annet. Jeg forstår det er helt vilt,lykke til hold oss gjerne oppdatert. 

Jeg angret på min abort med det samme og håpet det skulle skje at babyen overlevde.

Anonymkode: 3a82e...19d

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det ts?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hei,

Jeg tok medisinsk abort, uke 6. Gjennomførte på sykehuset, der jeg fikk først 4 tabletter vaginalt og deretter 2x tabletter under tungen to ganger, totalt 8 tabletter cytotec. Blødde deretter store mengder både rent og koagulert blod i 12t. Deretter avtok det, nå blør jeg litt. På sykehuset så de ikke noe komme ut av det de ville se, men sa jeg kunne dra hjem da jeg helst ikke ville bli over natten.

Jeg hadde INGEN smerter. Ikke en murring engang. Men blødde som sagt enormt. Sykehuset sa de kunne ha oversett. 

Da jeg ikke har sett noe så ønsket jeg UL, fikk etter mye om og men det.

Og jeg vart fortsatt gravid. Er det mulig? Et hjerte som banker? Jeg er sjokkert. Hjemme nå for å fordøye, men hva gjør man? 

Har noen opplevd det samme, vært gravid etter en abort??

Har noen tatt medisinsk abort i uke 6 og ikke fått bekreftet at embryoet kom ut?

Vet dessverre om flere som har vært igjennom mislykket medisinsk abort. Er rett og slett ikke alle den medisinen virker optimalt på. Det er ikke vanlig, men det skjer. 

Anonymkode: f88d8...02c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan går det ts?

Fosteret lever i beste velgående.. Sykehuset snakket om risiko med skjelett, men var lav risiko, og at jeg ville få tett oppfølging om jeg velger fortsette. Men tenk om barnet får varige men fordi jeg prøvde abortere. Nei, tror jeg ender opp med kirurgisk.

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd det selv. Jeg var 7 uker gravid. Etter 24 cytotec ga de opp og jeg fikk fjernet det kirurgisk! 

Anonymkode: cc5ab...837

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har opplevd det selv. Jeg var 7 uker gravid. Etter 24 cytotec ga de opp og jeg fikk fjernet det kirurgisk! 

Anonymkode: cc5ab...837

Men levde fortsatt ditt foster? Altså hjertelyd? Ts.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...