Gå til innhold

Hårreisende hva vi kvinner må betale for kvinnekroppen, mens og fertilitet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prisen på prevensjon, gynekologtime og generell kvinnehelse (ved fer helt hårreisende.

I allefall om du har plager, eller er du f.eks. over 35, trenger jevnlig sjekk på fetilitet (1gang i året?), har endometriose/pcos o.l og trenger oppfølging eller innsetting av spiral for å lindre symptomer, er man oppe i 4-5k i året. Spiralen i seg selv koster opp mot 1800kr. Det er hårreisende at vi kvinner ikke har mer støtte fra staten? 

Anonymkode: cdc00...aa6

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legg til 50.000- 70.000 kr i året hvis du har Sjøgrens syndrom, som er en typisk kvinnesykdom. 

Anonymkode: e6aff...8a7

• Liker 2
Skrevet

*venter på at noen skal si "jammen JAMMEN barberhøvvel!!😠*

Vi får iallefall prise oss lykkelig for at menn også trenger toalettpapir. Hvis ikke måtte vi garantert gått rundt og hatt med oss eget, sånn som vi må ha med oss bind.

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Legg til 50.000- 70.000 kr i året hvis du har Sjøgrens syndrom, som er en typisk kvinnesykdom. 

Anonymkode: e6aff...8a7

Hva har man i utgifter/ får man dekket da? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat fått meg verdens fineste kjæreste, og jeg prøver så inderlig hardt å ikke la denne frustrasjonen skjevheten i samfunnet gå utover han, og holder kjeft. At staten ikke subsidierer er helt på trynet. 

Skal jeg opprettholde en topp jobbstilling og prøve å få betalt like mye som det andre kjønn, er jeg helt avhengig av noen form for hjelp mot endometriose, og må ta dette av egen lomme. Kvinnehelse er ikke valgfritt så lenge vi må kjempe for likestilling, derfor burde det heller ikke koste penger. Fordi jeg ser ikke at man har noe valg. 

AnonymBruker
Skrevet

Skal menn få 20,000+ kroner av staten i året for mat da siden vi er større og trenger mer mat?

Anonymkode: 18676...b9b

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At staten ikke subsidierer er helt på trynet. 

Skal jeg opprettholde en topp jobbstilling og prøve å få betalt like mye som det andre kjønn, er jeg helt avhengig av noen form for hjelp mot endometriose, og må ta dette av egen lomme. Kvinnehelse er ikke valgfritt så lenge vi må kjempe for likestilling, derfor burde det heller ikke koste penger. Fordi jeg ser ikke at man har noe valg. 

Har akkurat fått meg verdens fineste kjæreste, og velger å ikke nevne utgiftene mine for han. Det er ikke hans feil av mine produkter koster mer enn hans 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skal menn få 20,000+ kroner av staten i året for mat da siden vi er større og trenger mer mat?

Du klarer bare ikke å se det fra et kvinneperspektiv? 

Anonymkode: 6557a...02f

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Whataboutism. Ikke overraskende at noen må komme løpende og vri det om til å handle om seg...

Anonymkode: 294bc...149

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Menn kan spise mer av billige belgfrukter og korn siden de har større energibehov!

Anonymkode: 4503d...fb0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
os Maxilla skrev (23 minutter siden):

Vi får iallefall prise oss lykkelig for at menn også trenger toalettpapir. Hvis ikke måtte vi garantert gått rundt og hatt med oss eget, sånn som vi må ha med oss bind.

Behøver jo ikke si noe om barberhøvler. SSB sitt referansebudsjett viser at det koster rundt 750,- kroner mer per måned å være mann mellom 20 og 50 år.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Whataboutism. Ikke overraskende at noen må komme løpende og vri det om til å handle om seg...

Et større matbehov er jo langt dyrere over et livsløp enn kostnaden for bind i menstruerende alder for kvinner? Det er vel ikke så rart at dette blir nevnt

Anonymkode: 0e13e...b8d

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Menn kan spise mer av billige belgfrukter og korn siden de har større energibehov!

Kvinner kan da og bruke mose eller hva som helst i stedet for bind?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Da kan man si at kvinner ikke trenger sminke og kremer også.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Uenig med deg. Prevensjon kan du få kjæresten din til å kjøpe. Kondomer, altså. Man må ikke bruke P-piller. Man må ikke sex heller. Når det gjelder gynekolog…ja, det koster litt, men mannfolk går jo til urolog, så…

Anonymkode: ee821...acb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Da kan man si at kvinner ikke trenger sminke og kremer også.

Vi trenger ikke sminke og kremer, men vi trenger bind... 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Et større matbehov er jo langt dyrere over et livsløp enn kostnaden for bind i menstruerende alder for kvinner? Det er vel ikke så rart at dette blir nevnt

Det finnes mange måter å spise billigere på, og kvinner trenger da også mat... 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
os Maxilla skrev (31 minutter siden):

Kvinnene bruker barberhøvel eller alternativer også.

Anonymkode: 1d69f...475

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi trenger ikke sminke og kremer, men vi trenger bind... 

Jada, men det koster nesten ingen ting. Jeg kjøper for øvrig bind til to døtre og en kone.

Det er fortsatt slik at en gjennomsnittlig mann er dyrere i drift enn kvinne. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du klarer bare ikke å se det fra et kvinneperspektiv? 

Anonymkode: 6557a...02f

Hva slags perspektiv er det? Dersom man legger ssb sitt referansebudsjett til grunn er det dyrere å være mann.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...