Rødvinsfilosofen Skrevet 31. august #21 Skrevet 31. august Hadde fjernet gulv, lister og tapet selv. Avretting, elektrisk og flytting av vegger syns jeg andre burde ta seg av. Man kan lære mye av å se på YouTube, men jeg hadde ikke orket å kjøpe inn en hel haug av utstyr og «prøve og feile». Hadde irritert meg grønn hvis jeg «fucket up» tapeten, eller kappet lister/parkett feil.
newman01 Skrevet 1. september #22 Skrevet 1. september Bør se over kostnaden for utstyr også. Om du aldri før har pusset opp, og det er lite sannsynlig at du kommer til å gjøre det igjen er det ikke nødvendigvis økonomisk hensiktsmessig å kjøpe drill til 3000kr, kapp/gjærsag til 3000, pussemaskin til 1500, ymse småverktøy som fort blir etpar tusenlapper og på toppen må leie en veggsliper for å pusse sparkla gipsvegger og så videre. Blir fort en god del verktøy som må handles inn for å brukes i noen uker mens arbeidet pågår. Og hvis resultatet blir halvveis i tillegg og folk må leies inn allikevel.. Men den jobben høres mulig ut. Bare del opp oppgavene. Stripp vegger for tapet, klargjør for elektriker, gjør vegger ferdig. Så kan du starte på gulvet, enten med en venn eller med innleid snekker. 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #23 Skrevet 1. september Avretting av gulv er vanskelig, så det hadde jeg satt bort, det samme med strømmen. Men resten klarer du garantert. Anonymkode: 2cdbe...b81
AnonymBruker Skrevet 1. september #24 Skrevet 1. september Søk på Youtube, du finner masse godt tips der! Både på norsk og engelsk. Må du rive så mye? Kanskje du heller kan legge utenpå? Anonymkode: d2915...e4b
AnonymBruker Skrevet 1. september #25 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det kommer an på hva du skal gjøre og hvor mange feil du gjør. Du finner videoer på Youtube, og ja, du kan risikere å rive bærevegger hvis du ikke vet hva eller hvor de er. Anonymkode: b023c...d46 En risikerer ikke å rive en bærevegg ved å rive plater på veggen. Det har aldri jeg vært i nærheten av hvertfall. Anonymkode: 376fb...1db
AnonymBruker Skrevet 1. september #26 Skrevet 1. september Før du bestemmer deg for om du skal gjøre det selv eller sette det bort må du sjekke hvilket utstyr du trenger og om det må kjøpes eller om det finnes å leie. Hvis du tenker å bruke det igjen så vil det kanskje være greit å kjøpe. Anonymkode: 7e6cc...b9c
AprilLudgate Skrevet 1. september #27 Skrevet 1. september Ikke gulvet nei. Det må rettes opp, og det klarer ikke folk uten faglig kompetanse/erfaring. Du klarer male selv, og fjerne tapet. Resten tror jeg ikke du skal gjøre alene. Når det gjelder gulv så skal også bordene legges pent slik at kvister/mønstre fordeles pent. Det er vanskelig uten erfaring. Veggplater trenger gjerne stendverk, dette tror jeg ikke du klarer alene.
AnonymBruker Skrevet 1. september #28 Skrevet 1. september Jeg ville fått noen til å avrette gulvet, samt elektriker som flere sier her. Å fjerne ting fra veggene har ingenting å si for bærende vegger. Ut fra hva du beskriver, og det jeg vet om at man trenger x antall ulike verktøy til sånne ting, så hadde jeg spurt de du har fått tilbud av hva de trekker fra i pris hvis du har revet selv (fjernet fra vegger, tatt av teppegulv), og så ville jeg heller fått folk til å gjøre resten minus maling av vegger. Det er vel sannsynligvis vinduskarmer her også som må fikses, samt dørkarmer. Da synes jeg ikke prisen du har fått er så ille, særlig ikke inkludert elektriker. Men om du vil gjøre noe selv, så hadde jeg heller revet først selv og så malt etterpå (få folk til å liste også, det er hat hvis man ikke kan det og ikke har riktig sager til å få vinklene ok). Men småpusling med å endre farge osv til slutt, det er hyggelig! Sier det ikke fordi jeg ikke tror du får det til, men rett og slett fordi vi har gjort en del sånt selv (har en ganske handy mann), men summen av alt verktøyet man drar i hus for å gjøre selv et ganske "basic" rom, det er ikke småtteri.... Anonymkode: 196c1...cc3 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #29 Skrevet 1. september Har et tips: Legg linoleumsgulv! Du klarer helt fint å legge dette selv (klikk-linoleum) og det er ikke så dyrt. Har nettopp lagt det på soverommet selv og er veldig fornøyd. Anonymkode: 15bba...17a
AnonymBruker Skrevet 2. september #30 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har et tips: Legg linoleumsgulv! Du klarer helt fint å legge dette selv (klikk-linoleum) og det er ikke så dyrt. Har nettopp lagt det på soverommet selv og er veldig fornøyd. Anonymkode: 15bba...17a Lenke? Anonymkode: 9aa8c...dec
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå