Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en lederstilling med høyt tempo, god lønn og masse personalansvar. Er tilgjengelig for medsrbeidere og kunder 24/7.

Resultater, måloppnåelse og mestring har gjort jobben heftig men interessant i mange mange år.

Nå kjenner jeg at jeg er lei- og ønsker en stilling uten personalansvar. Å bytte firma og jobb vil nok medføre betydelig lavere lønn- men er kanskje verdt det? 
Har lite lån og store barn. 
Noen som har hoppet av på denne måten og vil dele erfaringer? 

Anonymkode: 1b48f...977

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spennende! Tenker du fortsatt innen ledelse eller noe heeeelt annet? :) 

Anonymkode: 18259...378

AnonymBruker
Skrevet

Hoppet av en direktørjobb i et mindre firma og ble prosjektleder i et større firma. Gikk noe ned i lønn, men pga at jeg leverer gode resultater har jeg hatt en veldig god lønnsøkning som jeg ikke ville hatt i tidligere jobb, da de har hatt nedskjæringer. Har i tillegg mye bedre pensjonsordning nå, så har ikke tapt økonomisk. Trives mye bedre, mindre stress og interessante oppgaver og ikke minst, ikke personalansvar. Er en bedre person hjemme også. 

Anonymkode: 406a7...d2b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Spennende! Tenker du fortsatt innen ledelse eller noe heeeelt annet? :) 

Anonymkode: 18259...378

Kan gjerne være noe helt annet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var leder i over tjue år, gikk på en smell og har nå en spesialiststilling uten personalansvar. Ja, lønna er lavere, men jeg har ikke lenger overtid inkludert og samler opp ufattelig mange avspaserings timer. 

Jeg hadde fem uker ferie i sommer, skal ha to til i høst. 

Først da jeg ikke lenger hadde personalansvar forsto jeg hvor belastende det egentlig var for meg.

Lykke til med alternativ karrierevei!

Anonymkode: 76c2d...69c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg var leder i over tjue år, gikk på en smell og har nå en spesialiststilling uten personalansvar. Ja, lønna er lavere, men jeg har ikke lenger overtid inkludert og samler opp ufattelig mange avspaserings timer. 

Jeg hadde fem uker ferie i sommer, skal ha to til i høst. 

Først da jeg ikke lenger hadde personalansvar forsto jeg hvor belastende det egentlig var for meg.

Lykke til med alternativ karrierevei!

Anonymkode: 76c2d...69c

Takk. Det er jo akkurat dette jeg søker.

Har ikke en eneste kveld eller helg ( og ihvertfall ikke ferie) hvor jeg ikke må ta hånd om jobbrelaterte ting. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en lederstilling med høyt tempo, god lønn og masse personalansvar. Er tilgjengelig for medsrbeidere og kunder 24/7.

Resultater, måloppnåelse og mestring har gjort jobben heftig men interessant i mange mange år.

Nå kjenner jeg at jeg er lei- og ønsker en stilling uten personalansvar. Å bytte firma og jobb vil nok medføre betydelig lavere lønn- men er kanskje verdt det? 
Har lite lån og store barn. 
Noen som har hoppet av på denne måten og vil dele erfaringer? 

Har du god lønn? Altså: har du regnet på det? 
For jeg forstår at du mener at du har en god årslønn. Men hva med timelønnen? Jeg ville regnet hver faktisk arbeidende time (husk overtid og helligdagstillegg siden du sier du arbeider «hele tiden»), og så ville jeg regnet den normale kompensasjonen for bakvakt som er 1/5 time per time bakvakt (natt inkludert) om du faktisk forventes være tilgjengelig og respondere 24/7.

Har du en ok timelønn? 

For svaret for mange som arbeider mye og har en ok årslønn er at de har en direkte elendig timelønn. Og dersom du kan gå ned i stilling og opp i timelønn så går du opp i lønn per time av livet du selger til arbeidsgiver. Som er det arbeid er. Salg av tid.

Anonymkode: 0e0ba...a27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...