Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er en gutt. Er usikker på hvilke legning jeg egentlig har, om jeg er homofil eller bifil, aldri vært sammen med noen før.

Jeg har en venn som aldri har vårt sånn veldig nær, men i det siste har han begynt å forandre seg rundt meg, og vennskapet har plutselig blitt veldig nært på veldig kort tid. Denne vennen av meg er ikke av den sosiale typen, litt introvert. Siden jeg selv er usikker på følelser, så vet jeg ikke om alt det som skjer mellom oss nå er et resultat av at han stoler mer på meg og at vennskapet derfor utvikler seg, eller om det ligger noe mer bak fra han sin side.

Det har ført til et voldsomt tankespinn, hvor jeg ender opp med å overanalysere alt.  Vil ikke skrive alt her, fordi jeg ønsker å være anonym.

Men om noen kan kjennes seg igjen i situasjonen, og er flink på å forstå slike følelser eller på å forstå ulike tegn, så hadde jeg satt veldig pris på en DM :) 

Du trenger ikke ha alle svarene, men om noen er interessert i å lytte eller komme med råd så hadde jeg vært evig takknemlig :) 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukernavnet mitt er Gjest137, så det går an for sende melding til meg.

Håper det er noen der ute som kan hjempe meg :) 

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å vite forskjell mange ganger. Den eneste måten du finner ut av det er å se hva som skjer over tid. Vet det ikke var svaret du ønsket deg, men det er ikke noen her som kan hjelpe deg å analysere vage signaler på en realistisk måte. 

Jeg har hatt forhold som startet med vennlig interesse og vennskap med ett innslag av lekende småflørt. Du merker det etterhvert om de drar småflørten litt lengre eller om de lar sånne små kommentarer ligge. 

Jeg er introvert selv og når jeg først slipper noen innpå så er det som jeg forandrer personlighet til ekstrovert 😅 så det kan hende det bare er det som skjedde. 

Anonymkode: 9e165...b9b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det er vanskelig å vite forskjell mange ganger. Den eneste måten du finner ut av det er å se hva som skjer over tid. Vet det ikke var svaret du ønsket deg, men det er ikke noen her som kan hjelpe deg å analysere vage signaler på en realistisk måte. 

Jeg har hatt forhold som startet med vennlig interesse og vennskap med ett innslag av lekende småflørt. Du merker det etterhvert om de drar småflørten litt lengre eller om de lar sånne små kommentarer ligge. 

Jeg er introvert selv og når jeg først slipper noen innpå så er det som jeg forandrer personlighet til ekstrovert 😅 så det kan hende det bare er det som skjedde. 

Anonymkode: 9e165...b9b

Takk for svar, men at du snakker for hele forumet og sier at ingen her kan hjelpe meg, det synes jeg var litt vondt.

Helt greit at du ikke kan det, men det må da være noen her som kan hjelpe 🥺

AnonymBruker
Skrevet

Alkohol er vel løsninger her?

Anonymkode: 01732...f50

Skrevet

Dette var det nok ikke lett gi et konkret svar på som jeg skjønner du ønsker. Selv om det hadde vært mer informasjon er nettop følelser og relasjoner noe man må prøve seg litt frem på. 

Det er litt av det å vokse opp det å prøve seg frem og få erfaring. Selv om jeg er en voksen dame i dag med mye forholds erfaring har jeg selv vært en usikker tenåring. Jeg tolker det dit at du er ung og/eller uerfaren. 

Jeg angrer nok mer på at jeg ikke turte en de gangene jeg kastet meg i det og gikk for relasjonen. Du får fortsette å bygge på vennskapet så får du prøve deg på litt flørting /tilnærming. Det er eneste måten å finne ut om han er intressert på eller rett og slett være så modig og spørre rett ut ☺️

Ønsker deg masse lykke til❤️

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 14.41):

Alkohol er vel løsninger her?

Anonymkode: 01732...f50

Jeg blir ikke veldig høy eller tar sjanser når jeg drikker alkohol. Jeg er den typen som blir mer sløv, stille og avslappet. Så litt usikker om alkoholen jobber mer imot meg der dessverre.

-Missi- skrev (På 1.9.2025 den 15.05):

Dette var det nok ikke lett gi et konkret svar på som jeg skjønner du ønsker. Selv om det hadde vært mer informasjon er nettop følelser og relasjoner noe man må prøve seg litt frem på. 

Det er litt av det å vokse opp det å prøve seg frem og få erfaring. Selv om jeg er en voksen dame i dag med mye forholds erfaring har jeg selv vært en usikker tenåring. Jeg tolker det dit at du er ung og/eller uerfaren. 

Jeg angrer nok mer på at jeg ikke turte en de gangene jeg kastet meg i det og gikk for relasjonen. Du får fortsette å bygge på vennskapet så får du prøve deg på litt flørting /tilnærming. Det er eneste måten å finne ut om han er intressert på eller rett og slett være så modig og spørre rett ut ☺️

Ønsker deg masse lykke til❤️

Ja, jeg er nok litt ung og usikker. Også har det vært flere episoder i det siste, og da blir jeg ikke mindre usikker. Men kan liksom ikke skrive de tingene her, for ønsker jo ikke å bli gjenkjent. Derfor jeg er åpen for pm, dersom noen er gode på slikt 😊

Uansett takk for svar ❤️

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har da levd litt. Det har vært erotiske episoder i noen av vennskapene mine, spesielt i tenårene. Noen av disse har føltes problematiske og andre helt greie. Seksualiten er av og til fleksibel. Forskjellen for meg mellom de greie episodene og de ugreie har vært nyansene rundt kommunikasjon med og om hendelsene. Har noe skjedd hvor jeg har trukket meg bort, men den andre ikke svarer på borttrekkninga oppleves det som et overgrep.

På følelsesiden er det noe jeg opplever som jeg betegner som «vennskaps- forelskelse». Det kickstarter vennskapet til noen, eller utvikler vennskapet med større fart, men det er aldri dypt romantisk eller seksuelt. Jeg forsøker å ta tak i og selv kommunisere intensjoner - dype vennskap kan ha store likheter med kjæresterier i emosjonell tilgjengelighet, men har aldri romantiske og for min del seksuelle intensjoner inkludert.

Det jeg opplever er at nærhet og det å få kontakt med folk og utvikle følelser, inklusive vennskapsfølelser kan føles skummelt, men det er noe jeg ønsker og som beriker livet. Alle mine vennskap er i dag godt avklarte, føler jeg det ligger noe underforliggende hos noen over tid tar jeg dette rett og slett opp med de. Jeg har venner som av og til har vært forelsket i meg, uten at dette har truet vennskapet, vi har avklart og taklet dette i fellesskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...