Gå til innhold

Jeg tror barnefar skjemmes over å ha barn med meg…

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han høres ut som en idiot. Men det velger han selv. Tror neppe du kan snakke han til fornuft. 

Han skjønner ikke at ingenting ser verre ut enn foreldre som ikke klarer å oppføre seg som voksne og samarbeide 

Anonymkode: 4495e...294

• Liker 28
  • Nyttig 18
Skrevet

Ville han ha barnet med deg?

Det er jo sånn sett mange foreldre som ikke har kontakt med hverandre utenom den direkte kontakten nødvendig mtp barnet.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vært flau over ham. Høres ut som en femtenåring.

Anonymkode: 7c14f...394

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke spør ham, for det vil han uansett benekte. 
Men helt på sin plass å be han skjerpe seg! Det går ut over både deg og barnet!

Anonymkode: 0cd97...791

• Liker 12
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi var aldri sammen, men var FF en stund. Han var og er langt over min liga, og jeg var ei som var veldig forelsket i han men som aldri ble gjengjeldt. 
Jeg var nok en han kunne komme til etter han hadde vært på byen og ikke fikk napp noe annet sted. Vi hadde det fint morgen etter og slik, men han ville aldri mer. 
Jeg ble gravid og ville beholde. 
Jeg har alltid følt at han er flau over å ha barn med meg. Jeg er en helt vanlig dame sånn utseendemessig, men ikke en slik som folk snur seg etter, og ikke en slik dame han ønsket. I tillegg er jeg sikkert 20 kg tyngre enn når vi holdt på. Vi har ikke vært på så mye felles arrangement, men slik på avslutninger i bhg og slik holder han seg unna meg. Om noen skulle spørre om vi er foreldre til det barnet, så er han så rask med å si «men vi har aldri vært sammen altså, hehe».. så ler han litt sånn pinlig berørt…

Nå er jo barnet begynt på fotball, og nå føler jeg det mer enn noen gang. Slik som på cup i dag, så står han helt på andre siden, og aldri sammen med meg. Aldri. Og han vinker hadet til barnet eller snakker med det veldig kjapt. Alt samværet foregår med minimalt kontakt, men samtidig er han grei når det bare er oss to. 
Jeg synes det er vanskelig å spørre han om han skjemmes.. for jeg vet jo han gjør det, alt virker jo slik…. men bør jeg spørre? Bør jeg be han ta seg sammen? 

Anonymkode: fffe0...f0b

Han er en eks elsker. Hvorfor bry seg? Jeg kunne ikke brydd meg mindre hva en eks hadde tenkt om mitt utseende. Nå er jeg definitivt penere enn mine ekser da,men motsatt kunne ikke brydd meg om eksen ble 120 kg for min del. Ofrer han ikke en tanke. Min nåværende kjæreste er meget pen, og der er jeg stolt ,men så er jo han min kjære og da😅🥰 Han sier også jeg er sexy og pen,det er jo hyggelig å høre. Hva en eks mener driter jeg i. 

Anonymkode: 801ca...dad

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange som ikke venner etter et brudd da. Så vi andre folk reagerer ikke på at dere ikke sitter sammen da. Sånn sett. 

Anonymkode: f6593...0a3

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke spør ham, for det vil han uansett benekte. 
Men helt på sin plass å be han skjerpe seg! Det går ut over både deg og barnet!

Anonymkode: 0cd97...791

Enig med dette.

Å spørre ham tror jeg ikke har noen hensikt.

Jeg ville heller sagt at han kan komme til å gjøre det vanskelig og flaut for sitt barn at han unngår deg så tydelig som han gjør. At dere ikke trenger være nære venner eller henge sammen, men at det bør gå an å i det minste snakke sammen i situasjoner hvor dere begge to er der som foreldre for felles barn. Ved å gjøre som han gjør risikerer han å sette barnet i en form for lojalitetskonflikt mellom dere, at barnet istedenfor å være barn som er sosial og har det artig med jevnaldrende heller føler det må dele tiden sin på både deg og far som ikke en gang kan stå sammen. Det er en situasjon barnet bør få slippe. 

Ikke at dere trenger å henge sammen hele tiden, men når han aktivt går inn for å unngå deg, da vil det sette barnet i en følelsesmessig skvis i slike situasjoner, for legger barnet selv merke til det, så er det fort at også andre begynner å legge merke til det. 

Og du, det er han som oppfører seg som en idiot her og som må skjerpe seg, så ikke snakk deg selv ned. Ikke snakk deg selv ned til deg selv, og ikke snakk deg selv ned overfor han. Det er han som burde skamme seg her, ingen andre. Han er kanskje kjekk å se til, men han oppfører seg som en blanding mellom en usikker guttunge og en arrogant drittsekk. 

Anonymkode: b5c92...ee9

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bryr du deg?

Anonymkode: 24cd2...7ef

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Neste gang han sier sånn "men vi var aldri sammen altså  hehe" så legger du til "nei det ville vært helt krise hehe". Så kan han kjenne på hvordan det er at den andre slenger med leppa.

Men utover det så råder jeg deg til å ikke bry deg. Han driter seg ut. Folk legger merke til hvem det er som trekker seg unna den andre, og det vurderes av de andre foreldrene. Tviler på at du kommer ut som den tapende part i den vurderingen!

Anonymkode: db066...e9f

• Liker 23
  • Hjerte 3
  • Nyttig 20
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvilken hensikt det skal ha å spørre han? Dere har barn sammen, det kommer han ikke fra, men utover det så er dere kun foreldre til felles barn. Hvorfor mener du han skal stå på siden av deg? Dere er ikke sammen. 

Så lenge han tar sin del av ansvaret med barnet så har han ikke noe mer ansvar ovenfor deg. 

Anonymkode: e60d7...afd

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Denne mannen er ikke i en annen liga enn deg. Tenk når barnet begynner å få det med seg? Det er jo ikke greit i det hele tatt. Synes absolutt du burde ta opp dette med ham. Ikke spør om det stemmer - si at du oppfatter det sånn, og ikke ønsker slik oppførsel rundt barnet. Du er mor til hans barn, og fortjener grunnleggende respekt for jobben du gjør.

Anonymkode: cb35b...fe9

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo du, ts, som tenker at han «skammer seg». Det er vesentlig mer sannsynlig at dette er en konsekvens av valget om å beholde (som er ditt frie valg å ta, men som unektelig likevel har konsekvenser også for deg) et barn av to foreldre som ikke egentlig hadde noe ønske om å få felles barn.

Man ønsker typisk ikke å få barn med en ff. Det er ikke en optimal løsning. Så la oss si han aldri ønsket at relasjonen skulle ende i barn (ekstremt sannsynlig) og føler seg stuck i en mer eller mindre evig relasjon til deg. At han da ønsker samtidig ha omsorg for barnet (et ikke ønsket barn er ikke et ikke elsket barn, de to er veldig ulike faktorer) og ikke ha mer enn en strengt nødvendig relasjon til deg er veldig fair. 

Og så tenker jeg at det er veldig unaturlig at han ikke på privaten, i stillhet, spekulerer i om du lurte han og fikk barn med vilje. Det er et såpass hyppig forekommende fenomen at menn burde stått på barrikadene og slåss for p-piller for menn for sin egen sikkerhets del.

At en mann skal tenke at «pen» er et kriterie for status er uansett odde. (Like odde er det at en kvinne med barn skal ta det valget). Din status bestemmes av din sosioøkonomiske tilhørighet mer enn av hvor symmetrisk nesen din er eller av din bmi. Å ønske skjule noen pga utdanningsnivå eller karriere fremstår mer logisk, for noen som ikke er en tenåring.

Anonymkode: 00463...e6f

• Hjerte 2
  • Nyttig 18
AnonymBruker
Skrevet

Han ville jo ikke ha barnet. Det er slik det blir dessverre. Påtvunget far.

Anonymkode: 8311c...cbf

• Liker 7
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Neste gang han sier sånn "men vi var aldri sammen altså  hehe" så legger du til "nei det ville vært helt krise hehe". Så kan han kjenne på hvordan det er at den andre slenger med leppa.

Men utover det så råder jeg deg til å ikke bry deg. Han driter seg ut. Folk legger merke til hvem det er som trekker seg unna den andre, og det vurderes av de andre foreldrene. Tviler på at du kommer ut som den tapende part i den vurderingen!

Anonymkode: db066...e9f

Den likte jeg! Det kunne jeg fint sagt, takk for tips!!

Hvorfor jeg bryr meg.. nei si det. Det at noen er flau over en er en grusom tanke. Og det gjør helt klart noe med mitt selvbilde… 

Jeg ser han er en pen mann, velkledd og veltrent og veldig opptatt av det ytre. Alle damer han har vært sammen med har vært veldig pene og veltrente de og, så det passer jo ikke til hans image at jeg er slik som jeg er. Og det kan jo være folk tenker hva han gjorde sammen ei som meg. Men jeg var jo tynnere da, men som sagt ikke sånn pen som han kunne tenkt seg. 
Men vi har fått et veldig pent barn da, så så ille kan jeg ikke være. 

Han ville vel ikke ha barnet i utgangspunktet nei😭Hadde det ikke vært for moren hans, at hun pushet på, så ville vel aldri han hatt kontakt med barnet… 

• Liker 3
  • Hjerte 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Han ville jo ikke ha barnet. Det er slik det blir dessverre. Påtvunget far.

Anonymkode: 8311c...cbf

Dette synes jeg er så frekt å si!!!

• Liker 8
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Denne mannen er ikke i en annen liga enn deg. Tenk når barnet begynner å få det med seg? Det er jo ikke greit i det hele tatt. Synes absolutt du burde ta opp dette med ham. Ikke spør om det stemmer - si at du oppfatter det sånn, og ikke ønsker slik oppførsel rundt barnet. Du er mor til hans barn, og fortjener grunnleggende respekt for jobben du gjør.

Anonymkode: cb35b...fe9

Ja jeg er enig. Jeg fortjener faktisk det…. Og det får jeg absolutt ikke nå!! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det er mange som ikke venner etter et brudd da. Så vi andre folk reagerer ikke på at dere ikke sitter sammen da. Sånn sett. 

Anonymkode: f6593...0a3

Nei det er vel sant det ja… Men her føler jeg jo t han er flau. Sånn på ekte 😭Og at han er SÅ tydelig på at vi aldri har vært et par liksom…. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette synes jeg er så frekt å si!!!

Kvifor det? TS skriv jo tydelig at han ikkje ville ha barnet i utgangspunktet. 

Anonymkode: b92bf...358

• Liker 7
  • Nyttig 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...