Gå til innhold

Foreldrekontakt mm.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min yngste går nå i syvende klasse. I løpet av disse årene har det kun vært mammaer som har vært stilt opp som foreldrekontakt, stilt opp på dugnad på 17. mai, stilt opp på arrangementer på kveldstid som elevkvelder, overnatting i gymsalen, halloweenarrangement mm. 

Hvor er pappaene? Er det vanlig at pappaene ikke stiller?

Anonymkode: 55adb...c39

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene kontakter kan være både menn og kvinner, men jeg synes ingenting om at det skal påtvinges noen, jeg har den yngste i 9 klasse nå og har aldri vært det, ønsker det rett og slett ikke 

Anonymkode: 8a7d3...b8d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har det også kun vært damer i alle tre klassene i alle 7 årene på barneskolen. 

MEN det har alltid vært mange menn som har stilt opp på disko, halloweenfester på skolen, ball etc. 

Anonymkode: b1d00...0d4

AnonymBruker
Skrevet

Heri huset er det papoan som har tatt alt slikt. Foreldrekontakt, FAU, 17.mai komité. 

De fleste andre derimot så ned i pulten, både menn og damer.

Anonymkode: f27d7...dbf

Skrevet

Det er ganske 50/50 her. Kanskje flere mammaer i FAU, men fedre står i kafeen på 17.mai, er vakt på arrangementer osv

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Foreldrene kontakter kan være både menn og kvinner, men jeg synes ingenting om at det skal påtvinges noen, jeg har den yngste i 9 klasse nå og har aldri vært det, ønsker det rett og slett ikke 

Anonymkode: 8a7d3...b8d

Deg om det. De færreste elsker å ta på seg slike oppgaver og om alle hadde vært som deg hadde det gått utover barna.

Om det kun går på at du ikke ønsker/ikke gidder men du og dine barn skal nyte fruktene av andres frivillige arbeid uten å gjøre en døyt selv… sorry ass, men sånne som deg provoserer meg.

Anonymkode: 9952d...864

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos mitt skolebarn(1.klasse) er det fedre som er klassekontakt i begge klassene. Var ganske jevnt fordelt mødre/fedre da de fordelte klassetrinnene. I barnehagen har det vært fedre som foreldrererepresentant i samarbeidsutvalget alle de årene vi har hatt barn der, og i gågruppa er det ca 50/50 om det er mødre eller fedre som følger. 
pga jobb har jeg måtte være den som følger på førskoledag, første skoledag og første dag på sfo, så da sendte jeg mannen på foreldremøtet. Jammen kom han ikke hjem med et verv 😅

Anonymkode: b201a...f0b

Skrevet

Har tre barn. Det har nok vært en liten overvekt av kvinner som har hatt verv. Men på dugnadene har menn vært i klart overtall.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Deg om det. De færreste elsker å ta på seg slike oppgaver og om alle hadde vært som deg hadde det gått utover barna.

Om det kun går på at du ikke ønsker/ikke gidder men du og dine barn skal nyte fruktene av andres frivillige arbeid uten å gjøre en døyt selv… sorry ass, men sånne som deg provoserer meg.

Anonymkode: 9952d...864

Enig med deg. Med det å være forelder følger det (dessverre) med en del ansvar, f.eks det å måtte stille i Fau osv. Deal with it eller la være å få barn.

Anonymkode: c20f2...c88

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.8.2025 den 19.20):

Min yngste går nå i syvende klasse. I løpet av disse årene har det kun vært mammaer som har vært stilt opp som foreldrekontakt, stilt opp på dugnad på 17. mai, stilt opp på arrangementer på kveldstid som elevkvelder, overnatting i gymsalen, halloweenarrangement mm. 

Hvor er pappaene? Er det vanlig at pappaene ikke stiller?

Anonymkode: 55adb...c39

Er du mor eller far?

Anonymkode: 81f92...5e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...