AnonymBruker Skrevet 31. august #1 Skrevet 31. august Altså jeg kjenner at jeg snart ikke orker mer. Har en baby på rundt 7 uker som aldri sover, er det ikke negativt at de skal sove så lite? Hadde den oppfatning at de trengte en god del søvn. Han kan sove 5 minutter her og der, men da har han gjerne vært våken 5-6 timer allerede. Misfornøyd store deler av dagen, men kun hvis han har luft i magen. Jeg har hatt han hos kiropraktor og fått løst opp alt der, så nå skjønner jeg ingenting. Jeg har forståelse at alle babyer har ulike søvnbehov, men med en fødselsdepresjon kjenner jeg at det frister mest å bare la han skrike. Jeg er desperat etter tips til hva vi kan sjekke, om noen har opplevd å få bedre søvn etterhvert. Har nevnt det for HS men da har vi bare fått råd som å "gjøre han mett" "bysse" osv osv. Dette er selvsagt prøvd i de 1000. Og svøping har bare endt med svett, skrikende baby. Hjelp??????? Anonymkode: 1aab0...334 2
AnonymBruker Skrevet 31. august #2 Skrevet 31. august Du sier ingenting om hvor baby sover? Prøvd moonboon? Anonymkode: 4f8e3...b1c
AnonymBruker Skrevet 31. august #3 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du sier ingenting om hvor baby sover? Prøvd moonboon? Anonymkode: 4f8e3...b1c Han sover i babynest, i vogn, i senga. Vi samsover om nettene, ingenting av det fungerer så bra. Moonboon har vi hverken plass til eller råd til i lengden, beundrer de som har det. Vi har uansett Najell nest og gjort "moonboon" lignende bevegelser, men han hater det. Han hater vel generelt alt. Anonymkode: 1aab0...334
AnonymBruker Skrevet 31. august #4 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han sover i babynest, i vogn, i senga. Vi samsover om nettene, ingenting av det fungerer så bra. Moonboon har vi hverken plass til eller råd til i lengden, beundrer de som har det. Vi har uansett Najell nest og gjort "moonboon" lignende bevegelser, men han hater det. Han hater vel generelt alt. Anonymkode: 1aab0...334 Bæresjal/ergonomisk bæresele da? Anonymkode: 4f8e3...b1c
AnonymBruker Skrevet 31. august #5 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bæresjal/ergonomisk bæresele da? Anonymkode: 4f8e3...b1c Hvert fall ikke det!😀 brukte masse penger på det og stod her å dansa mens han skrek for full hals. Anonymkode: 1aab0...334
AnonymBruker Skrevet 31. august #6 Skrevet 31. august Sovner han under amming? Eller hvis han får ligge på magen oppå brystet deres? Anonymkode: 7e4ca...c1b 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #7 Skrevet 31. august Hvis ungen faktisk ikke sover, og du har fødselsdepresjon, så må du få hjelp. Får du det? Har du vært hos fastlege? Anonymkode: bc224...f3e 4
AnonymBruker Skrevet 31. august #8 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sovner han under amming? Eller hvis han får ligge på magen oppå brystet deres? Anonymkode: 7e4ca...c1b Slutta med ammingen siden han aldri fant roen og jeg ble deprimert. Han får flaske. Virker ikke til at han blir bittelitt trøtt av det en gang. Storebror derimot sov hele tiden og spesielt godt når han var mett, derfor dette er helt uforståelig for meg. Anonymkode: 1aab0...334
AnonymBruker Skrevet 31. august #9 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvert fall ikke det!😀 brukte masse penger på det og stod her å dansa mens han skrek for full hals. Anonymkode: 1aab0...334 Ok, jeg spør fordi da kan jeg kartlegge om det har med at babyen din skriker av å ligge flatt eller ikke Jeg skjønner det sånn at dere kanskje ikke har så god råd, så dette er kanskje ikke et så godt råd (no pun intended), men vi leide moonboon til vår kolikkbaby i 2 måneder og det var en livredder. Kosta 1000 kr i mnd å leie og fikk jo depositum tilbake når vi var ferdig å leie den. Det var helt sykt hvor godt det funka. Vi har heller ikke veldig god plass, men de fleste har jo 2 kvm på stuegulvet som en moonboon kan stå på en måned eller to. Hvis ikke finnes det jo mulighet å henge den i taket. Anonymkode: 4f8e3...b1c
AnonymBruker Skrevet 31. august #10 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvert fall ikke det!😀 brukte masse penger på det og stod her å dansa mens han skrek for full hals. Anonymkode: 1aab0...334 Opplever ofte at man må ut og gå for at babyen skal sovne i sjal/sele. I alle fall for å bli vant til det. Frisk luft og den jevne bevegelsen av gange er mer søvndyssende enn dansing og byssing inne, som man ofte ikke orker å holde med på så lenge av gangen, og som derfor ikke gir så jevn bevegelse. Og du er sikker på at han sitter riktig oppi sela/sjalet? Anonymkode: 7e4ca...c1b 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #11 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis ungen faktisk ikke sover, og du har fødselsdepresjon, så må du få hjelp. Får du det? Har du vært hos fastlege? Anonymkode: bc224...f3e Jeg er sykemeldt, far har tatt over permisjonen min. Men vi har 2 barn, og han eldste har også begynt å få litt søvnproblemer nå. Anonymkode: 1aab0...334 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #12 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slutta med ammingen siden han aldri fant roen og jeg ble deprimert. Han får flaske. Virker ikke til at han blir bittelitt trøtt av det en gang. Storebror derimot sov hele tiden og spesielt godt når han var mett, derfor dette er helt uforståelig for meg. Anonymkode: 1aab0...334 Går du i behandling for depresjonen din? Er far hjemme med dere og du sykemeldt fra permisjonen din? Det er isåfall steg 1 tenker jeg. Anonymkode: 4f8e3...b1c
AnonymBruker Skrevet 31. august #13 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, jeg spør fordi da kan jeg kartlegge om det har med at babyen din skriker av å ligge flatt eller ikke Jeg skjønner det sånn at dere kanskje ikke har så god råd, så dette er kanskje ikke et så godt råd (no pun intended), men vi leide moonboon til vår kolikkbaby i 2 måneder og det var en livredder. Kosta 1000 kr i mnd å leie og fikk jo depositum tilbake når vi var ferdig å leie den. Det var helt sykt hvor godt det funka. Vi har heller ikke veldig god plass, men de fleste har jo 2 kvm på stuegulvet som en moonboon kan stå på en måned eller to. Hvis ikke finnes det jo mulighet å henge den i taket. Anonymkode: 4f8e3...b1c Jeg tuller ikke, men vi har faktisk ikke 2kvm på stuegulvet grunnet en altfor stor sofa og en stygg peis fra byggeår som tar opp halve rommet😭 Anonymkode: 1aab0...334
AnonymBruker Skrevet 31. august #14 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Opplever ofte at man må ut og gå for at babyen skal sovne i sjal/sele. I alle fall for å bli vant til det. Frisk luft og den jevne bevegelsen av gange er mer søvndyssende enn dansing og byssing inne, som man ofte ikke orker å holde med på så lenge av gangen, og som derfor ikke gir så jevn bevegelse. Og du er sikker på at han sitter riktig oppi sela/sjalet? Anonymkode: 7e4ca...c1b Har prøvd både sele og sjal flere ganger og trippelsjekket at han skal sitte riktig. Selen har han vært for liten for Anonymkode: 1aab0...334
AnonymBruker Skrevet 31. august #15 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Går du i behandling for depresjonen din? Er far hjemme med dere og du sykemeldt fra permisjonen din? Det er isåfall steg 1 tenker jeg. Anonymkode: 4f8e3...b1c Ja, far er hjemme og jeg er sykemeldt. Ble henvist til dps for 4 uker siden og har fått time i slutten av september. Sykemeldingen min går ut om en uke, så jeg stresser litt. Anonymkode: 1aab0...334
AnonymBruker Skrevet 31. august #16 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tuller ikke, men vi har faktisk ikke 2kvm på stuegulvet grunnet en altfor stor sofa og en stygg peis fra byggeår som tar opp halve rommet😭 Anonymkode: 1aab0...334 Soverommet, badet, gangen etc? Anonymkode: 4f8e3...b1c
AnonymBruker Skrevet 31. august #17 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Soverommet, badet, gangen etc? Anonymkode: 4f8e3...b1c Nei, vi bor i en knøttliten leilighet og har bare akkurat nok med plass til oss selv. Han her var egentlig ikke planlagt og vi hverken rakk eller hadde råd til å flytte på oss. Anonymkode: 1aab0...334
AnonymBruker Skrevet 31. august #18 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, far er hjemme og jeg er sykemeldt. Ble henvist til dps for 4 uker siden og har fått time i slutten av september. Sykemeldingen min går ut om en uke, så jeg stresser litt. Anonymkode: 1aab0...334 Den må du jo få forlenget siden du fremdeles venter på behandling❤️ Anonymkode: 8a627...c75
AnonymBruker Skrevet 31. august #19 Skrevet 31. august Det høres ikke normalt ut å sove så lite, selv med kolikk.. Er jo heller ikke rart om baby er i dårlig humør om han ikke får nok søvn. Prøv en time hos fastlegen i første omgang og be om å bli henvist til barnelege om fastlegen ikke virker til å ha noe peiling på babyer? Sover han ikke i bil eller vogn heller? Har du prøvd å følge våkenvinduer og legge til dupp etter kort våkentid, feks etter 1 time maks? Dess lenger min baby var våken dess vanskeligere å få til å sovne.. Men husker også at frem til 3 mnd alder så var det mye mer variabelt og etter 3 mnd så ble det veldig mye lettere å ha rutine på soving. Anonymkode: e5d82...348 2
AnonymBruker Skrevet 31. august #20 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Den må du jo få forlenget siden du fremdeles venter på behandling❤️ Anonymkode: 8a627...c75 Ja jeg håper jo det er en mulighet. Frykter jo det verste for ungen min og meg selv om vi skulle blitt etterlatt alene. Anonymkode: 1aab0...334
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå