Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med typen i 8 år nå. Vi har to barn sammen, en på 2 år og ei på 8 mnd. Vi har alltid hatt et bra sexliv men etter at 2 åringen ble født har det dabbet veldig av for min del. Barna er jo relativt tette i alder så jeg har liksom ikke «hentet meg inn ugjen» før jeg ble gravid på ny. De var begge ønsket altså. Men ja jeg ammet hele det året og følte jeg fikk nok kjærlighet fra babyen min, samt veldig lite søvn så jeg hadde så og si null sexlyst. Det syntes han var veldig trist, noe som er fullt forståelig. Jeg ble gravid igjen når han var 1 år, og hadde litt bedre sexlyst når jeg var gravid igjen. Så fødte jeg og lysten gikk ned igjen… Jeg ammer også nå og er hjemme med begge barna helt alene i helgene og hjemme med baby 24/7 samt sønnen min på 2 år på ettermiddager etter barnehagen. Jeg er veldig sliten pga det og må gjøre alt i huset av husarbeid, stell av barna, legging, matlaging osv. Mannen min jobber sent hver dag. Han klager veldig over at vi aldri har sex lenger, vi har sex cirka hver 2 uke, så ja det er jo veldig sjeldent… Han onanerer ofte på kveldene når jeg har lagt meg (sover ikke i samme seng pga baby). Jeg hjelper han av og til men det er liksom sjelden tid til det også da jeg legger meg så tidlig for å være uthvilt til morgenen igjen med baby 😔 Men ja problemet er jo at han har mye høyere sexlyst enn meg, jeg tvinger meg selv til å ha sex med han hver 2 uke, han maser ikke for jeg har sagt jeg vil ikke han skal det men han hinter til sex veldig ofte (forståelig altså). Jeg sier at når jeg er ferdig å amme om noen måneder og vi skal sove sammen igjen så vil lysten min forhåpentligvis komme tilbake igjen. Jeg er bare så lei av kos og kjærlighet på slutten av dagen nå at jeg ikke orker tanken på sex. Det er også veldig usexy når vi ikke sover sammen for da må vi liksom planlegge det hele… «skal vi gå ned på gjesterommet å ha sex?» type… Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget men jeg synes dette er veldig trist, jeg skulle ønske jeg klarte å ha sex oftere men jeg spyr nesten av å bare tenke på det nå🥺 Plis ikke vær slemme, jeg vet jo at det er jeg som er problemet her, jeg trenger vel bare noen fine ord om at jeg ikke er helt ubrukelig og at noen forstår meg🥺

Anonymkode: 57564...414

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det du beskriver er helt, helt normalt i småbarnsfasen. Man blir - som du sier - litt mettet på nærhet, i tillegg til ofte å mangle søvn og være sliten. 

Risikoen er selvsagt at man kommer ut i andre enden av småbarnsmaset og ikke finner tilbake til det man hadde. Så det er lurt å være seg bevisst å sette av tid til å være kjærester i blant. 

Anonymkode: 3ff65...115

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

veldig usexy når vi ikke sover sammen for da må vi liksom planlegge det hele… «skal vi gå ned på gjesterommet å ha sex?» type

hvorfor er det så ille? 

Anonymkode: c9137...1fc

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Merker det irriterer meg litt at du driver og unnskylder han 😶‍🌫️💗

Du har så og si alt barneansvar og alt husansvar, og er forståelig nok kjempe sliten av dette. Og han ser ikke hvordan dette gjør at du ikke er i humør til sex? Han er jo ikke forståelsesfull når han lar situasjonen skure og gå og ikke gjør noe for å endre på ting. Mange menn ender opp i forhold hvor de klager på at konen ikke er kåt lengre, og sexlivet har dødd ut osv, men ser de på sin rolle i samlivet og hva deres tiltaksløshet forårsaker- nei vist faen gjør de ikke det.  Når man for n-te gang må minne (den voksne!) mannen på å sette tallerkener i oppvaskemaskinen og ikke ved siden av, så sier det seg selv at seksuelt begjær fordufter. 

Du er en superkvinne, som gjør en enormt krevende jobb! Du fortjener en bedre balansert familiesituasjon, og ikke et samliv hvor du presser deg selv til sex med en selvsk fjott som ikke ser at du trenger at han trår til som far og partner! Foreslå samlivsterapi til han, snakk med han og si hva du ønsker/krever fra han og livet fremover, for slik som dette kan det ikke fortsette! 

Anonymkode: 46adb...6c8

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Mannen din maser når han hinter om sex, og sexen du har annenhver uke for å tilfredsstille han og din egen dårlige samvittighet (ja han gir deg dårlige samvittighet) er pliktsex.

Er det muligheter for at mannen din kan ta meg på hjemmebane av husarbeid, legging og barnehage henting/ levering?

Anonymkode: f911a...8c8

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Merker det irriterer meg litt at du driver og unnskylder han 😶‍🌫️💗

Du har så og si alt barneansvar og alt husansvar, og er forståelig nok kjempe sliten av dette. Og han ser ikke hvordan dette gjør at du ikke er i humør til sex? Han er jo ikke forståelsesfull når han lar situasjonen skure og gå og ikke gjør noe for å endre på ting. Mange menn ender opp i forhold hvor de klager på at konen ikke er kåt lengre, og sexlivet har dødd ut osv, men ser de på sin rolle i samlivet og hva deres tiltaksløshet forårsaker- nei vist faen gjør de ikke det.  Når man for n-te gang må minne (den voksne!) mannen på å sette tallerkener i oppvaskemaskinen og ikke ved siden av, så sier det seg selv at seksuelt begjær fordufter. 

Du er en superkvinne, som gjør en enormt krevende jobb! Du fortjener en bedre balansert familiesituasjon, og ikke et samliv hvor du presser deg selv til sex med en selvsk fjott som ikke ser at du trenger at han trår til som far og partner! Foreslå samlivsterapi til han, snakk med han og si hva du ønsker/krever fra han og livet fremover, for slik som dette kan det ikke fortsette! 

Anonymkode: 46adb...6c8

Amen!

Anonymkode: f911a...8c8

AnonymBruker
Skrevet

Her kan mannen ta litt ansvar for å redusere stress og belastning med barna. 

Du høres sliten ut også? Hvordan er fysisk form? Får du tid til å trene og ta vare på kroppen? Trening gir overskudd og ALT var mye lettere. Når vi hadde barn var trening slik jeg fikk mer overskudd etter jobb, til å være pappa. Da klarte jeg å gi mer. Og hun fikk mer tid og energi også, begynte på kurs for å gå ned i vekt, der møtte hun og en ny mann, så kan si at å ta grep om helse ga virkelig overskudd i hverdagen!

Småbarnslivet er toppidrett. God helse gir en god alderdom, og du får mye mer energi. Det er slitsomt å være i dårlig form! 

Og 15års slit der man ikke tar vare på egen kropp og helse, da er helseproblemene en stor utfordring. God helse, god form gir overskudd til barna og forholdet. Har man overskudd og god helse kommer lyst, enten på egen partner (eller en/ei som ikke er idiot). 

Anonymkode: db1b4...74b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har vært sammen med typen i 8 år nå. Vi har to barn sammen, en på 2 år og ei på 8 mnd. Vi har alltid hatt et bra sexliv men etter at 2 åringen ble født har det dabbet veldig av for min del. Barna er jo relativt tette i alder så jeg har liksom ikke «hentet meg inn ugjen» før jeg ble gravid på ny. De var begge ønsket altså. Men ja jeg ammet hele det året og følte jeg fikk nok kjærlighet fra babyen min, samt veldig lite søvn så jeg hadde så og si null sexlyst. Det syntes han var veldig trist, noe som er fullt forståelig. Jeg ble gravid igjen når han var 1 år, og hadde litt bedre sexlyst når jeg var gravid igjen. Så fødte jeg og lysten gikk ned igjen… Jeg ammer også nå og er hjemme med begge barna helt alene i helgene og hjemme med baby 24/7 samt sønnen min på 2 år på ettermiddager etter barnehagen. Jeg er veldig sliten pga det og må gjøre alt i huset av husarbeid, stell av barna, legging, matlaging osv. Mannen min jobber sent hver dag. Han klager veldig over at vi aldri har sex lenger, vi har sex cirka hver 2 uke, så ja det er jo veldig sjeldent… Han onanerer ofte på kveldene når jeg har lagt meg (sover ikke i samme seng pga baby). Jeg hjelper han av og til men det er liksom sjelden tid til det også da jeg legger meg så tidlig for å være uthvilt til morgenen igjen med baby 😔 Men ja problemet er jo at han har mye høyere sexlyst enn meg, jeg tvinger meg selv til å ha sex med han hver 2 uke, han maser ikke for jeg har sagt jeg vil ikke han skal det men han hinter til sex veldig ofte (forståelig altså). Jeg sier at når jeg er ferdig å amme om noen måneder og vi skal sove sammen igjen så vil lysten min forhåpentligvis komme tilbake igjen. Jeg er bare så lei av kos og kjærlighet på slutten av dagen nå at jeg ikke orker tanken på sex. Det er også veldig usexy når vi ikke sover sammen for da må vi liksom planlegge det hele… «skal vi gå ned på gjesterommet å ha sex?» type… Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget men jeg synes dette er veldig trist, jeg skulle ønske jeg klarte å ha sex oftere men jeg spyr nesten av å bare tenke på det nå🥺 Plis ikke vær slemme, jeg vet jo at det er jeg som er problemet her, jeg trenger vel bare noen fine ord om at jeg ikke er helt ubrukelig og at noen forstår meg🥺

Anonymkode: 57564...4n14

Nei, du er ikke ubrukelig.

Nei, du skal ikke måtte overbevise "oss" om hvorfor du føler som du gjør, det er dine følelser, og de er helt valid.

Ikke la noen andre fortelle deg noe annet.

Hvis han er sååå keen på puss, be han lage hull i et tre, så tømmer han seg nok greit. Gud forby en kvinne som i perioder ikke er superkåt alle mnd i året. Ikke tvil på deg selv, du er en sterk og sexy kvinne. Hormoner bruker alltid litt tid på å stabilisere seg igjen, så fyren må vel for faem forstå det.

Heier på deg (!!), det gjør vi alle, og hvis en fitte av en anonym kjerring legger igjen en kmt som sier noe annet, husk at 99,99% av dem er miserabel (ugly for å ikke glemme), og gjerne sammen med en mann som egt ikke liker de 🙀😸

Vennlig hilsen, kvinne 18

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen din jobber sent hver dag og jobber hver helg, så du er alene med ungene hele tiden - og så klager han over at du er for sliten til sex? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 

Og i tillegg ammer du. Amming er ikke en høydare for sexlysten, men det er fullt mulig å ha grei sexlyst mens man ammer - men det funker dårlig hvis man er utslitt. 

Han trenger en kraftig reality check. Vis ham gjerne innlegget mitt. 
Han må: 

- være hjemme

- bidra 50/50 med unger og husarbeid når han er hjemme 

- slutte å klage. Ikke noe er mer drepen for sex-lystne enn det 

Anonymkode: fd924...e14

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det du beskriver er helt, helt normalt i småbarnsfasen. Man blir - som du sier - litt mettet på nærhet, i tillegg til ofte å mangle søvn og være sliten. 

Risikoen er selvsagt at man kommer ut i andre enden av småbarnsmaset og ikke finner tilbake til det man hadde. Så det er lurt å være seg bevisst å sette av tid til å være kjærester i blant. 

Anonymkode: 3ff65...115

Det er faktisk ikke normalt at en far er lite tilstedeværende i småbarnsfasen, nei. Han bor på hotell, kommer bare hjem for å få sex? Nei, dette er ikke normalt. 

Anonymkode: fd924...e14

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Anonymkode: 57564...414

Hei, småbarnsfar her. Mannen din er en pikk. Ikke ha dårlig samvittighet. Vi hadde ikke sex på 1 år og 2 måneder etter første fødsel. Var null problem når jeg visste at kona var sliten og følte ubehag rundt sex etter fødsel. Mannen din virker lite reflektert rundt at han har fått en ny livssituasjon

Anonymkode: cc6d0...015

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hei, småbarnsfar her. Mannen din er en pikk. Ikke ha dårlig samvittighet. Vi hadde ikke sex på 1 år og 2 måneder etter første fødsel. Var null problem når jeg visste at kona var sliten og følte ubehag rundt sex etter fødsel. Mannen din virker lite reflektert rundt at han har fått en ny livssituasjon

Anonymkode: cc6d0...015

Min eks som jeg har barn med ble også en pikk etter fødsel og tiden etterpå. Eneste han hadde i tankene var penetrering og alt annet av nærhet forsvant som kjerringa på julekvelden , eller hva det heter. Han var selvsagt utro og forsvarte det hele med at jeg var en forhold-dreper. Sa til alle i fylla at sexlivet var en katastrofe. 

Anonymkode: 529bb...dbd

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Poenget mitt var at prøv med all annen nærhet enn penetrering. Bare holde rundt hverandre.

Anonymkode: 529bb...dbd

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig, veldig normalt å være sliten og ikke ha sexlyst i småbarnsfasen. Og når mannen bidrar så lite på hjemmebane som din gjør, er det jo et under at du i det hele tatt står oppreist. 

Jeg synes at 2 ganger i mnd høres ganske ofte ut, jeg, i den situasjonen du står i nå. 

I denne fasen tenker jeg at dere bør fokusere på å være rause og snille med hverandre, slik at dere klarer å beholde forholdet gjennom disse årene. Sexlysten kommer nok gradvis tilbake etter hvert som du får nattesøvnen og kroppen din tilbake. Ikke stress med det.

Anonymkode: 760a6...ee1

• Liker 3
Skrevet

Sex presset kommer til å ødelegge deg. Han er en stor egoist. Men var han like lite involvert med første mann?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men unnskyld meg. Han jobber fra morgen til kveld hver dag? Hver ukedag? 12 t vakter??? Og også hver helg? Hva jobber han med? Han må bidra med barn! 

Anonymkode: 4961a...4c7

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Husk at det er mye hormonelt som spiller inn, særlig om du ammer. Sexlysten er ofte mye lavere når man ammer, man får tørre slimhinner osv. Mange har ikke sex det første året etter at de har fått barn. Du er ikke problemet, du er helt normalt (og 2. Hver uke er sykt ofte med to så små barn!)

Anonymkode: f9694...9d8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men unnskyld meg. Han jobber fra morgen til kveld hver dag? Hver ukedag? 12 t vakter??? Og også hver helg? Hva jobber han med? Han må bidra med barn! 

Anonymkode: 4961a...4c7

Nope, han MÅ ikke bidra med barn. Han jobber for å brødfø familien.

Og så får han ikke sex engang. Snakker om å havne i mannefella.

Anonymkode: 90440...6c5

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Med en mann som er totalt fraværende sånn at du er alene med absolutt alt igjennom hele uka, helg inkludert, så forstår jeg ikke at du orker å tenke på å ha sex en gang. 
Hva jobber han med siden han jobber 12 timersdager 7 dager i uka? Ser han i det hele tatt barna sine? 

Anonymkode: b8f42...95d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva skjedde med at arbeidet liksom skal deles 50/50? 
Du gjør alt husarbeidet, alt med barna, pluss amming, pluss at du stiller opp på det han ønsker. Hvorfor er det kun du som skal slite deg ut? 
Han slapper av og koser seg på jobb. Har egentid i bilen til og fra jobb. Når har du egentid? 

Anonymkode: a514f...303

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...