Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Guttungen på 7 år var alene i huset i dag, mens jeg og datteren var ute i hagen. Når jeg kom inn, fant jeg han på datteren min sitt rom, naken og klærne hennes var strødd utover. Han ble tydelig flau og ba meg gå ut. Vi har ikke snakket om det enda.. er det vanlig at gutter i den alderen prøver jenteklær? Om han er trans eller hva som, så har ikke det noe som helst å bety altså! Men vurderer om jeg skal snakke med han om det, fortelle at det er normalt å være nyskjerrig slik at han ikke er flau. 
Eller om jeg ikke skal si noe

Anonymkode: f116a...34b

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Unger finner på alt mulig. Bare la det fare!

Anonymkode: d2959...443

• Liker 19
Skrevet

Ja, nabo gutten vår syntes at kjole var det vakreste plagget da han vat liten. Så da han feira 6 årsdagen sin var det i en kjole han hadde plukket ut. Nå er han voksen gift med en dame og har 2 barn. Han er som barske menn flest.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Si til han at å kle seg i skjørt/ kjole osv er helt greit og normalt hvisdet er det han ønsker, men at han bør la være søsteren sine og så kan dere kjøpe noe til han. 

Anonymkode: 054e7...b03

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja tenkte å si at vi kan heller kjøpe litt kjoler til han, så han ikke ødelegger søsteren sine klær (som er altfor små til han!). 
takk til råd og tilbakemeldinger. Jeg tenker at det er ganske vanlig, og jeg vil ikke at han skal føle på skam rundt dette.

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke å ta det opp eller gjøre det til noe stort. La han utforske og eksperimentere på egenhånd. Kjøp kun hvis han uttrykker et ønske om det.

Anonymkode: fbe3a...b20

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det kan være lurt å la ham snakke med noen fra FRI?

Anonymkode: e4662...80f

Skrevet

Betyr jo ikke at han er trans bare fordi han prøver jenteklær, for all del ikke putt slike tanker i hodet på kan , da tror han kanskje at det er noe feil med ham. 

La det feie. Si det er helt normalt å prøve søsken sine klær og han ikke trenger å være flau.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

hvorfor det?

hvorfor kan ikke ett barn bare få prøve noen klær uten at vi voksene skal komplisere det så voldsomt :)

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
anon01 skrev (47 minutter siden):

hvorfor det?

hvorfor kan ikke ett barn bare få prøve noen klær uten at vi voksene skal komplisere det så voldsomt :)

Såå enig med deg!!

Anonymkode: daa0f...c8a

• Liker 6
Skrevet

Veldig mange barn har en periode fordi de synes kjoler er fine,

denne perioden er ofte i barnehagen og tidlig på barneskolen. Veldig  mange gutter har rosa som favorittfarge i mange år i samme periode, men de er ikke homofile av den grunn. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvem har vel ikke prøvd andre sine klær?? Hadde du reagert på samme måte om søster hadde prøvd bror sine klær? Eller om hva om du går med gubben sine klær? 

Slutt å legg så mye i det. 

Anonymkode: 43219...5dd

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Han prøver klær. Han synes du var finere kanskje. Hvorfor legge så mye inn i dette?

Hadde man hat en datter som prøvde bror sine klær hadde ingen reageret

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Evenukmakeren, kanskje?

Anonymkode: f6269...089

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes ikke det er greit. Jeg hadde en bror som gjorde det samme. Dog litt eldre. Men han brukte det som runke materiale. Det er bare ekkelt!

Anonymkode: dd79b...422

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Uglems skrev (56 minutter siden):

Betyr jo ikke at han er trans bare fordi han prøver jenteklær, for all del ikke putt slike tanker i hodet på kan , da tror han kanskje at det er noe feil med ham. 

La det feie. Si det er helt normalt å prøve søsken sine klær og han ikke trenger å være flau.

Helt enig, du har så rett! 

Da jeg hentet den mellomste gutten i barnehagen hadde han en periode på seg rosa kjole hver dag. De kosa seg og lekte. Vi tenkte ikke noe over det i det hele tatt, og nå er han 18 og det har visst gått over

Eldste elsket alt rosa en periode, som er helt normalt fordi det er en farge som trigger lykkesenteret. 

Sminke har de også eksperimentert med. Ikke noe rart/ unormalt / noe å henge seg opp i i det hele tatt. 

Anonymkode: fb714...195

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det spennende å prøve søster sine klær. Ikke gjør noe nummer ut av det:) Barn i den alderen vil jo prøve å utfordre alt mulig rart. 

Vi har hatt barna i to ulike barnehager og begge stedene har det vært utklednignsklær inkl. kjoler, og guttene syns det har vært like artig som jentene og prøve kjoler. Danse og snurre med kjole feks ER jo gøy for en liten tass :)

Anonymkode: 90d3d...a26

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er kanskje ikke så rart! Jeg vet tydeligvis ikke, siden jeg spørr :) 

Det som gjorde meg usikker, var at han var så flau over det hele, hadde han fortalt meg at han elsker rosa hadde jeg bare sagt at det er en nydelig farge og ikke tenkt mer over det. 

Men når jeg går inn på en kliss naken gutt som roter i klesskapet til søsteren, så synes jeg det er litt merkelig. Og at han ble flau/sint over det hele

AnonymBruker
Skrevet

Du hadde ikke reagert hvis din datter tok på brorens bukser eller genser? La barn være barn og ikke løp ut og kjøpe kjoler til han. Det gjør det bare flaut. 

Anonymkode: 9cbc6...4cf

AnonymBruker
Skrevet

Kom til å tenke på at da jeg var barn,hadde vi kjoler,billigsmykker og sko som min mor ikke brukte lenger. Disse kledde jeg og vennene mine oss ut i. Både gutter og jenter. Hadde glemt det, men husker nå hvor gøy dette var. Kanskje du kunne gjøre noe slikt? Evnt noen rimelige kjoler og sko fra bruktbutikk? Det kan brukes både av gutter og jenter. Kjøp gjerne noen herreskjorter og. Gøy å kle seg ut.

Anonymkode: 9cbc6...4cf

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...