Gå til innhold

Jente 5 år slår - ønsker gjerne konkrete råd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en jente på fem år som slår når hun blir sint. Det er meg og lillesøster det går utover. Virker ikke til å være fysisk mot andre. Jeg er rådvill og vet ikke hva jeg kan gjøre for å få det til å slutte. Har pågått i et par mnd nå, og er redd for at jo mer tid som går jo mer forplanter denne vanen seg. Vi er ikke fysiske hjemme, jeg har forsøkt å prate med henne om hvorfor det ikke er greit, anerkjent at hun blir sint og prøver å veilede henne til andre måter å håndtere det på. Hun godtar dette i fredstid, men er tilbake til slåing igjen neste gang hun blir sint. Føler ikke andre rundt har denne utfordringen. Er det noe som har opplevd tilsvarende og har noen tips til hva som fungerte?

Anonymkode: af59b...1f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min jente gjorde også det. Nå er hun syv og har sluttet med det, men kan av og til slå storebror om hun blir skikkelig sint. Vi brukte mye tid på å snakke om følelser og hvordan håndtere dem når man ble sint eller lei seg. Hva man skal gjøre i stedet for å bli fysisk. 5-6 år kan være en heftig alder, for hennes del var det rett og slett at hun reagerte med å slå når følelsene ble for sterke, det var ikke gjennomtenkt og i fredstid forstod hun det. 

Anonymkode: ffccf...a0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg

Anonymkode: 962b8...092

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har en jente på fem år som slår når hun blir sint. Det er meg og lillesøster det går utover. Virker ikke til å være fysisk mot andre. Jeg er rådvill og vet ikke hva jeg kan gjøre for å få det til å slutte. Har pågått i et par mnd nå, og er redd for at jo mer tid som går jo mer forplanter denne vanen seg. Vi er ikke fysiske hjemme, jeg har forsøkt å prate med henne om hvorfor det ikke er greit, anerkjent at hun blir sint og prøver å veilede henne til andre måter å håndtere det på. Hun godtar dette i fredstid, men er tilbake til slåing igjen neste gang hun blir sint. Føler ikke andre rundt har denne utfordringen. Er det noe som har opplevd tilsvarende og har noen tips til hva som fungerte?

Anonymkode: af59b...1f5

Det går over....så lenge dere er rolige mot henne så vil hun bli det og etterhvert....

Anonymkode: fc845...12b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...