AnonymBruker Skrevet 31. august #1 Skrevet 31. august Jeg kjøpte meg nyttedyr mot trips her på torsdag og hang dem på plantene mine samme dag. Hadde et angrep av trips tidligere i sommer og ville kjøre en runde med nyttedyr for å bli kvitt eventuelle rester. Hvor lang tid tar det før de klekker/våkner til liv? Tror de bor godt nede i de posene sine... Er det noe jeg må gjøre for å "aktivere" dem? Med andre ord: Jeg har aldri brukt nyttedyr før 🙃 Anonymkode: 980dd...eb3
AnonymBruker Skrevet 31. august #2 Skrevet 31. august Rovmidd? I så fall henger du bare ut posene og lar dem vandre ut selv. De er for små til at du klarer å se dem uten lupe. Personlig foretrekker jeg rovtege mot trips, den tar alle stadier av trips + mye annet, og så er den mye mer mobil enn midden. Anonymkode: 4a858...275
Forundret.. Skrevet 31. august #3 Skrevet 31. august Hvor kjøper dere nyttedyr? Har tenkt å forebygge, og har sett litt på nyttedyr.no men synes at det er forferdelig dyrt. Ikke trenger jeg så mye heller. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #4 Skrevet 31. august Forundret.. skrev (24 minutter siden): Hvor kjøper dere nyttedyr? Har tenkt å forebygge, og har sett litt på nyttedyr.no men synes at det er forferdelig dyrt. Ikke trenger jeg så mye heller. Jeg kjøper der, men vi har tilsammen 162 kvd drivhus, så da går det jo litt. Anonymkode: 4a858...275 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #5 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Rovmidd? I så fall henger du bare ut posene og lar dem vandre ut selv. De er for små til at du klarer å se dem uten lupe. Personlig foretrekker jeg rovtege mot trips, den tar alle stadier av trips + mye annet, og så er den mye mer mobil enn midden. Anonymkode: 4a858...275 Rovmidd ja Ok da får jeg bare trust the prosess Trodde jeg skulle se dem. Forundret.. skrev (6 timer siden): Hvor kjøper dere nyttedyr? Har tenkt å forebygge, og har sett litt på nyttedyr.no men synes at det er forferdelig dyrt. Ikke trenger jeg så mye heller. Mitt lokale Hageland bestilte inn så kjøpte av dem Anonymkode: 980dd...eb3 1
Forundret.. Skrevet 1. september #6 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg kjøper der, men vi har tilsammen 162 kvd drivhus, så da går det jo litt. Anonymkode: 4a858...275 Aha.. det går nok litt da ja. Jeg vil bare ha til plantene jeg har i huset og vinterhagen 😅 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Rovmidd ja Ok da får jeg bare trust the prosess Trodde jeg skulle se dem. Mitt lokale Hageland bestilte inn så kjøpte av dem Anonymkode: 980dd...eb3 Ok.. kanskje de kan bestille her også. Hva måtte du betale for hvor mange?
Forundret.. Skrevet 1. september #7 Skrevet 1. september Det monsteralover.no også selger men guri så irriterende at de vil ha mer i frakt for dem enn det dem koster. 1
Sirah Skrevet 1. september #8 Skrevet 1. september Forundret.. skrev (14 minutter siden): Det monsteralover.no også selger men guri så irriterende at de vil ha mer i frakt for dem enn det dem koster. Ta kontakt med et hagesenter, de bestiller ofte inn Flere i området her som gjør det jevnlig 1
Forundret.. Skrevet 1. september #9 Skrevet 1. september Sirah skrev (37 minutter siden): Ta kontakt med et hagesenter, de bestiller ofte inn Flere i området her som gjør det jevnlig Jeg sprayer jevnlig med vann iblandet neemolje. Jeg bør nok også ha noen ukers opphold med det før jeg huser noen nyttedyr. Men jeg skal høre med de gartneriene som ligger her i nærområdet om mulighet for å kjøpe gjennom dem og evt hva slags nyttedyr de anbefaler.
Sirah Skrevet 2. september #10 Skrevet 2. september Forundret.. skrev (10 timer siden): Jeg sprayer jevnlig med vann iblandet neemolje. Jeg bør nok også ha noen ukers opphold med det før jeg huser noen nyttedyr. Men jeg skal høre med de gartneriene som ligger her i nærområdet om mulighet for å kjøpe gjennom dem og evt hva slags nyttedyr de anbefaler. Ja her ser jeg de legger ut med jevne mellomrom at de skal bestille inn og så kan kundene forhåndsbestille dersom de ønsker. Sist jeg kjøpte mener jeg at jeg betalte rett under 200kr for 10 poser mot trips. Husker ikke pris på de andre dyrene. Ser det er en del som kommenterer hver gang så er nok et populært tilbud!
Forundret.. Skrevet 2. september #11 Skrevet 2. september Sirah skrev (14 timer siden): Ja her ser jeg de legger ut med jevne mellomrom at de skal bestille inn og så kan kundene forhåndsbestille dersom de ønsker. Sist jeg kjøpte mener jeg at jeg betalte rett under 200kr for 10 poser mot trips. Husker ikke pris på de andre dyrene. Ser det er en del som kommenterer hver gang så er nok et populært tilbud! Kan jeg spørre hvor her er?
AnonymBruker Skrevet 3. september #12 Skrevet 3. september Jeg har gitt opp nyttedyr, det er dyrt og får ikke bukt med problemet. Bestilte insektspray fra tyske Amazon, reddet alle potteplantene mine med en behandling 😅 Anonymkode: 3cd35...b9d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå