AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:18 #1 Skrevet søndag kl 15:18 Min partner har vært arbeidsledig og gått på sykepenger fra NAV, i noen år. Og sier selv at hun føler seg mye bedre nå, til tross for hennes diagnose. Hun har nå nylig startet på skolen, og hun går da i ca 4 timer, for så å være ferdig. Men jeg oppdaget at hun blir ekstremt utslitt av dette. Hun har da ikke orket å gjøre en eneste ting de dagene hun har vært der. Hun er ferdig klokken 14.00 og har da hele dagen på å være hjemme. Og hun har heller ikke jobb, så hun har god tid til ellers. Da jeg kom til hun, var det råtten mat i kjøleskapet, bananafluer som fløy overalt. cola flasker strødd overalt, snus liggende overalt og det var bare ekstremt rotete. Dette har jeg også opplevd tidligere når jeg har vært hos hun. Råtten mat i kjøleskapet og generelt rotete. Jeg er jo en veldig rydding person, så blir usikker på om dette bør være et varselstegn mtp at vi skal flytte sammen på sikt. Jeg ser på meg selv som en snill kjæreste, som er forståelsesfull. Men blir litt usikker, når dette skjer såppas ofte. Tips tas imot Anonymkode: f448b...940 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:22 #2 Skrevet søndag kl 15:22 Finn deg en annen, sånn blir sjeldent bedre, heller verre. Med mindre du ikke har noe i mot å være hushjelp, da. Anonymkode: b5a67...6f4 2 1
Snok1 Skrevet søndag kl 15:22 #3 Skrevet søndag kl 15:22 Det er jo klassiske symptomer på svak psykisk helse. Hvordan er personlig hygiene og rengjøring av klær og sengetøy? 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:24 #4 Skrevet søndag kl 15:24 Hadde ikke orket. En ting er å ikke orke å vaske klær etc, men å slike dårlige vaner hadde gjort meg gal. Å bare legge fra seg flasker på bordet i stedet for å samle i en pose, nei! Samme med snus, det er jo pakker meg plass til brukt snus i lokket Så nei takk. Anonymkode: a35ae...456 1
HemmeligSpion Skrevet søndag kl 15:28 #5 Skrevet søndag kl 15:28 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): råtten mat i kjøleskapet, bananafluer som fløy overalt. cola flasker strødd overalt, snus liggende overalt og det var bare ekstremt rotete. Tips: gå fra henne.
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:28 #6 Skrevet søndag kl 15:28 Ta en fortrolig prat med henne og luft din bekymring om at hun virker ekstremt utslitt og om skole virkelig er lurt i hennes tilfelle. Hva slags diagnose har hun? Kan godt være at hun burde bli uføre for å ha overskudd nok til segselv og hygiene. Anonymkode: b2099...bff 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:34 #7 Skrevet søndag kl 16:34 Snok1 skrev (1 time siden): Det er jo klassiske symptomer på svak psykisk helse. Hvordan er personlig hygiene og rengjøring av klær og sengetøy? Ja, hun har jo en diagnose. Men blir bare usikker når det er såppas ofte. Og hun er ofte veldig surrete. Anonymkode: f448b...940
Snok1 Skrevet søndag kl 16:38 #8 Skrevet søndag kl 16:38 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, hun har jo en diagnose. Men blir bare usikker når det er såppas ofte. Og hun er ofte veldig surrete. Anonymkode: f448b...940 Da må du jo vurdere om denne kjærligheten er verd kostnadene som følger med den. Du kan neppe regne med at dårlig økonomi, tiltaksløshet, rot. Og sviktende hygiene er noe som på mirakuløst vis kommer til å forsvinne. Jeg skriver dette for din skyld, ikke for å henge ut psykisk syke.
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:38 #9 Skrevet søndag kl 16:38 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde ikke orket. En ting er å ikke orke å vaske klær etc, men å slike dårlige vaner hadde gjort meg gal. Å bare legge fra seg flasker på bordet i stedet for å samle i en pose, nei! Samme med snus, det er jo pakker meg plass til brukt snus i lokket Så nei takk. Anonymkode: a35ae...456 Ja, er jo lov å ha sånne dager. Men har jo kjent hun i flere mnd. Og det er jo stort sett samme greiene. Hun blir ofte sur når jeg skal inn i kjøleskapet hennes. Men når jeg var der sist, med masse fluer og skitt over alt. Ble jeg litt sånn?? usikker. Jeg har jo ikke verdens beste psyke selv, men har nå blitt henvist fra psykolog. Likevel synes jeg det er litt kjipt at ting skal famle sånn rundt. Anonymkode: f448b...940
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:32 #10 Skrevet søndag kl 17:32 Snok1 skrev (Akkurat nå): Da må du jo vurdere om denne kjærligheten er verd kostnadene som følger med den. Du kan neppe regne med at dårlig økonomi, tiltaksløshet, rot. Og sviktende hygiene er noe som på mirakuløst vis kommer til å forsvinne. Jeg skriver dette for din skyld, ikke for å henge ut psykisk syke. Ja altså hun er jo en god partner, utenom det. Jeg har jo også mine ting jeg strir med. Anonymkode: f448b...940
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:41 #11 Skrevet søndag kl 19:41 Her er det jo ingenting som er rett eller galt. Hun gjør det nok ikke av dårlig vane, men dårlig psyke. Hun sliter åpenbart og klarer ikke utføre vanlige oppgaver for tiden. Det er heller ikke slemt av deg å ikke orke. Det kan være hun blir bedre, men det høres ut som da trenger behandling/hjelp. Du kan enten støtte henne, være med på den reisen, eller ikke. Tid vil det nok ta. Kanskje lang tid. Orker du ikke det er det også fair. Selv om du har dine problemer betyr ikke det at du skal tåle alt hun strir med - det er lov å velge seg selv. Den er helt kurant sak å kjenne at man ikke orker. Vi er alle ulike 😊 Anonymkode: d14fd...d24
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:47 #12 Skrevet søndag kl 19:47 Folk med lav boevne og dårlig helse er vel ikke akkurat drømmepartneren å bygge framtida si med. Anonymkode: e4653...bf5 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:55 #13 Skrevet søndag kl 19:55 Jeg ville funnet litt ut av om hun er sånn fordi hun synes det er greit eller om dette er symptomer på det hun sliter med. Generellt så er folk optatt av å fremstå som ryddige, hygieniske og ordentlige, spesielt i starten av et forhold så det at hun ikke tar tak når hun vet du kommer på besøk er definitivt bekymringsverdig. Samtidig så må det ikke nødvendigvis bety at hun synes det er greit. Mannen min var en slik der alt tyda på at han var en skikkelig lat gris som ikke brydde seg, men så snakka vi om ting og fant ut av ting, fikk ordna opp skikkelig og det ble aldri et problem igjen. Nå er vi lykkelig gift og han har aldri så mye som lagt igjen en våt håndduk, en skitten sokk eller et åpent toalettlokk på 12 år. Anonymkode: d99a6...00b
Snok1 Skrevet søndag kl 21:00 #14 Skrevet søndag kl 21:00 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja altså hun er jo en god partner, utenom det. Jeg har jo også mine ting jeg strir med. Anonymkode: f448b...940 Er det en tanke å fokusere på seg selv i en periode?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå