Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ved hvilken alder synes dere det er på tide å flytte ut fra foreldrene sine?

Mener du det utgjør noen forskjell om "barnet" har jobb, er i utdanning eller bor i egen hybel/etasje i huset?

Tenker i hovedsak folk som bor i oslo, der jeg forstår leie og boligpriser er høye, og det ikke er like normalt å flytte ut for å gå på vgs langt unna. Men del gjerne tankene dine uansett😀

Anonymkode: 08d62...a2c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det vanlige er vel å flytte ut for studier det året man fyller 19? 

Anonymkode: eb271...069

• Liker 1
Skrevet

Så raskt som mulig etter VGS.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

20. 

Flyttet ut som 16 selv. 
Synes «barn» som har jobb bør betale husleie.

Anonymkode: feb2e...76c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har innstilt mine to på at etter vgs. er det på tide å strekke vingene litt. Vi bor ganske trangt da (i Oslo), hadde jeg bodd i stort hus hadde jeg nok ikke brydd meg så mye. Eldste tar et jobbår etter vgs. og har flyttet i kollektiv. Det koster jo, men det er ikke urimelig dyrt (tror hun betaler 8500 med strøm).

Jeg hjelper dem heller med egenkapital senere enn å ha dem boende hjemme til de er 25. Flyttet selv ut da jeg var 16 og skjønner ikke at man ikke er i er overklar for å bo for seg selv nå man er 19-20.

Anonymkode: 19e68...362

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare å lese hundre andre tråder her på KG om det 🙃. Har inntrykk av at mange mener "barna" kan bo hjemme til langt oppi 20-årene.

Jeg mener man har godt av å flytte ut etter VGS. Det gjorde jeg, og det samme gjorde mine barn. De årene fra 18 - 19 og frem til man etablerer seg med partner osv vil man jo gjerne være fri til å bestemme alt selv osv. Kjempemorsomme år 🙂. Kjedelig å være så bundet til mor, far, småsøsken osv da. Ingen tvil om at man får en bedre utviklingskurve om man flytter ut.

Hadde et kjempegodt forhold til mine foreldre, men kunne ikke tenkt meg å bo hjemme etter VGS. Sånn var mine barn også.

Anonymkode: 59587...048

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min reiste i militæret å planen var å bo hjemme et år etter det. Men da var han så klar å greie seg selv. Vokste masse på den tiden.

Anonymkode: 9dca8...8ec

AnonymBruker
Skrevet

Rett etter videregående, med mindre man skal ha et friår og f.eks. jobbe et halvår og så reise noen måneder etterpå. Da tenker jeg det er unødvendig å skulle finne en hybel i mellomtiden, og greit å bo hjemme for å spare mest mulig til reisen. Tenker også det er ok å bo hjemme i kortere, avklarte perioder, f.eks. mellom militæret og studiestart, eller hvis man flytter hjem fra studiested og ikke har funnet seg en leilighet ennå. Og selvfølgelig alltid ok å bo hjemme hele sommerferien dersom man studerer et annet sted. 

Anonymkode: e9199...bf5

AnonymBruker
Skrevet

Den dagen den voksne ungen er en belastning og ikke bidrar i husholdningen er den dagen den personen skal ut. I dagens økonomi får vi sannelig passe på hverandre! 

Anonymkode: 25f77...5d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har min datter på 20 som studerer boende hjemme. Utrolig koselig. Hun har en deltidsjobb, men vi har avtalt at hun kan spare fremfor å bidra økonomisk, det har jeg da vitterlig råd til å ta meg av selv. For øvrig skal mitt hjem alltid være hennes og hun er alltid velkommen. Kunne ikke ha falt meg inn å be henne flytte.

Anonymkode: 20223...4f7

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...