AnonymBruker Skrevet 31. august #1 Skrevet 31. august Jeg har startet i et yrke som er litt mannsdominert på visse områder og jeg merker at noen av de mennene som jobber der også har litt denne holdningen at kvinner er "dårligere". Det er ikke noe de sier med ord, men med handlinger. Litt den holdningen at om noe er tungt så skal ikke jeg gjøre det osv. Jeg var f.eks inne å lempet kofferter ombord i en vogn også kommer en mannlig kollega og sier "Bare gå ut du, jeg skal ordne dette". Det var ingen grunn til at jeg ikke kunne gjøre ferdig det jeg holdt på med. Dette er en kollega som har jobbet der kortere enn meg, men han oppfører seg veldig som at han kan drive å kommandere meg og som om at han er sjefen min. For ikke så lenge siden gjorde han en tabbe på jobb og da jeg traff han på jobb igjen etter dette virket det som om han måtte finne noe å ta meg på siden han selv hadde gjort en feil. Dermed fant han en liten filleting jeg hadde glemt å gi beskjed om og sa strengt "Neste gang du du legger fra deg papirene her så må du si ifra". Kjenner at jeg får en dårlig følelse av hele personen. Vi har en god tone ellers, men det irriterer meg veldig at han oppfører seg sånn han gjør. Jeg har så lyst til å svare han frekt noen ganger, men vet jo at det ikke kommer til å gjøre situasjonen noe bedre. Hvordan håndterer man sånne folk egentlig? Greia er at jeg syns igrunnen han gjør en ganske dårlig jobb også, og syns han stresser seg veldig lett opp. Så da irriterer det meg ekstra mye at han tror han er så mye bedre. Anonymkode: 2deba...ab1
AnonymBruker Skrevet 31. august #2 Skrevet 31. august Han er typisk usikker mann. Må etablere dominans. Jobber sammen med flere sånne. Det som har funket best for meg er å le høyt når de starter. Setter dem helt ut. Anonymkode: d7527...ceb
AnonymBruker Skrevet 31. august #3 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har startet i et yrke som er litt mannsdominert på visse områder og jeg merker at noen av de mennene som jobber der også har litt denne holdningen at kvinner er "dårligere". Det er ikke noe de sier med ord, men med handlinger. Litt den holdningen at om noe er tungt så skal ikke jeg gjøre det osv. Jeg var f.eks inne å lempet kofferter ombord i en vogn også kommer en mannlig kollega og sier "Bare gå ut du, jeg skal ordne dette". Det var ingen grunn til at jeg ikke kunne gjøre ferdig det jeg holdt på med. Dette er en kollega som har jobbet der kortere enn meg, men han oppfører seg veldig som at han kan drive å kommandere meg og som om at han er sjefen min. For ikke så lenge siden gjorde han en tabbe på jobb og da jeg traff han på jobb igjen etter dette virket det som om han måtte finne noe å ta meg på siden han selv hadde gjort en feil. Dermed fant han en liten filleting jeg hadde glemt å gi beskjed om og sa strengt "Neste gang du du legger fra deg papirene her så må du si ifra". Kjenner at jeg får en dårlig følelse av hele personen. Vi har en god tone ellers, men det irriterer meg veldig at han oppfører seg sånn han gjør. Jeg har så lyst til å svare han frekt noen ganger, men vet jo at det ikke kommer til å gjøre situasjonen noe bedre. Hvordan håndterer man sånne folk egentlig? Greia er at jeg syns igrunnen han gjør en ganske dårlig jobb også, og syns han stresser seg veldig lett opp. Så da irriterer det meg ekstra mye at han tror han er så mye bedre. Anonymkode: 2deba...ab1 Kanskje det er en slik misforstått hjelpe-greie. Han ville skåne deg for tunge løft ect. Helt idiotisk, men velmenende. Den andre episoden sa han jo bare at : "Dermed fant han en liten filleting jeg hadde glemt å gi beskjed om og sa strengt "Neste gang du du legger fra deg papirene her så må du si ifra". Dette er vel strengt ikke å ta deg på noe? Du legger jo til en voldsom tolkning her synes jeg. Anonymkode: fe510...9ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå