Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skrive bøker uten at det ødelegger for karrieren? Jeg synes det er vanskelig å fokusere etter arbeidstid- særlig når både jobben og skrivingen skjer bak en pult. Det blir også vanskelig å ta karrierefremmende utdanning og kurs pga tid. Forslag?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Søk stipend, ta permisjon i skriveperioden. Ikke ta kurs og videreutdanning samtidig. 

Anonymkode: e1ae1...819

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva skriver du om?

Anonymkode: ea1ef...6a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finn et skikkelig sted å bo, hvor det er nulltolleranse for skremmende, truende atferd og andre kriminell lignende atferd(det finnes slike plasser); ellers risikerer en å være en plass hvor personer kommer med trusler og lager vrøvl som "Du hører stemmer" /"du skal høre stemmer" og det som normalt kalles hensynsløs atferd (folk som holder på slikt, bryr seg ikke om forfølgende lignende atferd dessverre).

En blir som regel utsatt for personer som kan finne på slik type atferd, så en vet da gjerne hvilke mennesker en da må holde seg unna.

Anonymkode: 47a15...769

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva skriver du om?

Både high fantasy og korte noveller. Liker variasjonen 

AnonymBruker
Skrevet

Skrive når du har fri, eller ta fri fra jobben uten lønn. 

Anonymkode: 399f7...fba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Finn et skikkelig sted å bo, hvor det er nulltolleranse for skremmende, truende atferd og andre kriminell lignende atferd(det finnes slike plasser); ellers risikerer en å være en plass hvor personer kommer med trusler og lager vrøvl som "Du hører stemmer" /"du skal høre stemmer" og det som normalt kalles hensynsløs atferd (folk som holder på slikt, bryr seg ikke om forfølgende lignende atferd dessverre).

En blir som regel utsatt for personer som kan finne på slik type atferd, så en vet da gjerne hvilke mennesker en da må holde seg unna.

Anonymkode: 47a15...769

?

Anonymkode: 29673...125

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (5 timer siden):

Hvordan skrive bøker uten at det ødelegger for karrieren? Jeg synes det er vanskelig å fokusere etter arbeidstid- særlig når både jobben og skrivingen skjer bak en pult. Det blir også vanskelig å ta karrierefremmende utdanning og kurs pga tid. Forslag?

Sett av helger eller ferier?

Anonymkode: 1df22...c3a

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å bruke tiden du bruker på nett sånn som her, på det istede? Du må jo ha litt fri, så kun om du føler du kan slappe av når du skriver.

Anonymkode: ea580...ce7

AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (5 timer siden):

Hehe. Velkommen til livet. Jeg tok to videreutdanninger i kombo med jobb. Fritid må man ofre om man vil noe. :) 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Sett av helger eller ferier?

Hehe. Velkommen til livet. Jeg tok to videreutdanninger i kombo med jobb. Fritid må man ofre om man vil noe. :) 

Ja, jeg har allerede studert 100% ved siden av 100% jobb de siste fem årene, og har ikke vært i utlandet siden før covid. Så tror ikke jeg bør slite meg helt ut nå i tilfelle jeg går på en ordentlig smell😅

AnonymBruker
Skrevet

Du må prioritere. 
Det er så enkelt som det. 

Hvis tiden ikke strekker til for å jobbe fulltid, ta videreutdanning og skrive bok samtidig, så må du velge hva du vil fokusere på. 

Anonymkode: 06f7c...c55

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man må sette av tid, altså prioritere.

one-oh-one?

Anonymkode: f6b80...1f6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som andre har skreve så må du prioritere og slik jeg leser innleggene dine så virker det ikke som om du vil prioritere å skrive bøker. 

OM du velger å prioritere å skrive bøker. Så tenk gjennom hva du ønsker med bøkene.  Om du ønsker at bøkene skal selge så må du sjekke hva slags bøker folk ønsker å lese før du begynner å skrive boka. I tillegg bør du sjekke hvor mye jobb det kreves å skrive bøker og hva som er realistiske forventninger når det kommer til kvalitet og salgstall. 

Anonymkode: d84d1...c54

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.8.2025 den 15.53):

Hva skriver du om?

Hvordan få barn med flere kvinner i Thailand? Det hadde vært morsomt å lese, du hadde en innlegg om det her.

Anonymkode: 4a5d3...254

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Som andre har skreve så må du prioritere og slik jeg leser innleggene dine så virker det ikke som om du vil prioritere å skrive bøker. 

OM du velger å prioritere å skrive bøker. Så tenk gjennom hva du ønsker med bøkene.  Om du ønsker at bøkene skal selge så må du sjekke hva slags bøker folk ønsker å lese før du begynner å skrive boka. I tillegg bør du sjekke hvor mye jobb det kreves å skrive bøker og hva som er realistiske forventninger når det kommer til kvalitet og salgstall. 

Anonymkode: d84d1...c54

Evne til å skrive og formidle bør også få en liten vurdering, hør gjerne med noen kjente, men som ikke gir tilbakemelding basert på følelser.

Anonymkode: f6b80...1f6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.8.2025 den 21.05):

Jeg studerer nå igjen, ved siden av full jobb. Denne gangen er barnet ute av redet, så da er det mye enklere. Dette blir det 7.året jeg studerer etter at jeg egentlig ble ferdig med studiene mine. 

Man må bare ofte noe familieliv og fritid for å få til skriving ved siden av jobben. 😃

• Liker 1
Skrevet

Kutt ned på tiden du bruker på her på KG, så finner du nok tid til å skrive bok

Anonymkode: 08ce2...7e1

Skrevet (endret)
Majer skrev (På 31.8.2025 den 15.48):

Tror de fleste som klarer seg best i en slik situasjon står opp veldig tidlig og begynner å skrive før fuglene fiser. Må lære seg å legge seg tidlig i hvertfall 😉

Endret av Fighter83
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...